AFMELD LICENSEN
Fra : dktekno

Dato : 06-06-06 17:02

Den nye medielicens er nu blevet indført. Der tages ikke hensyn til
lavindkomstgrupper, og computere og mobiltelefoner bliver nu omfattet.

Der opfordres hermed til, at alle der betaler licens, afmelder deres licens
til DR, og at alle, der ikke betaler licens, fordi de ikke har TV, undlader
at betale licens efter 01.01.07

DR og de andre store medier har valgt ikke at ville lade de kritiske røster
komme til orde, og kun de ukritiske tilhængere af forslaget. Derfor er det
vigtigt, at der gøres noget, så også kritikerne kan blive hørt blandt
befolkningen.

DR licens har ingen beføjelser til at komme ind i dit hjem, og du kan blot
afvise licensmanden.

Sende denne opfordring videre pr. email, sms og hvad du ellers vil.

Fra : Pjensen73

Dato : 06-06-06 18:25

Den 06-06-2006, skrev dktekno:
> [...]
> afvise licensmanden.
>
> Sende denne opfordring videre pr. email, sms og hvad du ellers vil.

Man skulle hellere lave et system, hvor man betaler for det man ser,
frem for at betale for noget lort man ikke gider at se.
Hvad skal vi egenligt med DR? Der er da masser af andre danske
tv-stationer.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-06-06 18:30

Pjensen73 wrote:

> [...]
> frem for at betale for noget lort man ikke gider at se.
> Hvad skal vi egenligt med DR? Der er da masser af andre danske

Når det gælder videns og nyhedsinformation i verdensklasse (bevist ved
diverse undersøgelser og hjemtagne priser), så er DR nr.1 og TV2 er lige i
hælene på dem, resten af de Danske TV stationer er smalle.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 06-06-06 19:07

On Tue, 6 Jun 2006 19:29:59 +0200, Allan Riise skrev:

> [...]

> diverse undersøgelser og hjemtagne priser), så er DR nr.1 og TV2 er lige i
> hælene på dem, resten af de Danske TV stationer er smalle.

DR er en propagandastation med særdeles lavt vidensindhold, og
underholdningen er i særklasse elendig.

Nå pyt ... smag og behag. Problemet er, at man tvinges til at
betale for noget ligegyldigt, man ikke ønsker/ikke har bedt
om.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : @

Dato : 06-06-06 19:13

On Tue, 6 Jun 2006 19:29:59 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Når det gælder videns og nyhedsinformation i verdensklasse (bevist ved
>diverse undersøgelser og hjemtagne priser), så er DR nr.1 og TV2 er lige i
>hælene på dem, resten af de Danske TV stationer er smalle.

og

i et frit land burde det ikke være tvang at betale licens for at eje
et TV

som ovenfor nævnt lav et system hvor man betaler for det man ser og
ikke mere

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : Martin Møller

Dato : 07-06-06 08:34

> i et frit land burde det ikke være tvang at betale licens for at eje
> et TV

Der er nu heller ingen der tvinger dig til at eje et TV.

Martin

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 08:44

"Martin Møller" <mm@randersmusikskole.dk> skrev i en meddelelse

> Der er nu heller ingen der tvinger dig til at eje et TV.

Det er en ret at eje et TV på lige fod med en kaffemaskine.
Men kommer Gevalia forbi og opkræver dig en kaffelicens?

J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 10:12

On Wed, 7 Jun 2006 09:34:15 +0200, Martin Møller skrev:

> Der er nu heller ingen der tvinger dig til at eje et TV.

Så du mener altså, at man i et frit land skal tvinges til at

Fra : Martin Møller

Dato : 08-06-06 09:43

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Så du mener altså, at man i et frit land skal tvinges til at
> betale licens for at eje et tv.

Du betaler da også skat for en hel del ting som du ikke bruger. Ejer du et
tv har du mulighed for at se DR1 og TV2, altså skal du betale licens. At
mange så siger at de næsten ikke, eller aldrig ser DR1 eller TV2 er jo et
troværdighedsspørgsmål.

Martin

Fra : Jim

Dato : 08-06-06 09:50

> [...]
> mange så siger at de næsten ikke, eller aldrig ser DR1 eller TV2 er jo et

Du kan også bruge TV'et til at se andre kanaler.
Det er ikke DR, der har patent på TV-apparater, ej heller radioen.
Hvis DR vil kræve penge for deres programmer, så må de ikke forhindre folk i
at benytte deres TV til andre formål, som at se Discovery-channel eller TV4
fra Sverige.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-06-06 11:11

On Thu, 8 Jun 2006 10:42:37 +0200, Martin M¸ller skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du betaler da også skat for en hel del ting som du ikke bruger.

Og? Vil du nu have, at vi skal betale licens for alt? Nej - så
det argument holder ligesom ikke.

Desuden h¿vder opkr¿verne, at licens ikke er skat. Pr¸v med
nogen argumenter, der har lidt mere tyngde.

> Ejer du et
> tv har du mulighed for at se DR1 og TV2, altså skal du betale licens.

Nå, jeg ville også have mulighed for at se en masse andre
programmer - dem skulle jeg så også betale licens til?

> At
> mange så siger at de n¿sten ikke, eller aldrig ser DR1 eller TV2 er jo et
> trov¿rdighedssp¸rgsmål.

Dine tåbelige insinuationer g¸r ikke meget for at få dig til
at virke st¿rk i argumentationen.

Desuden producerer TV2 ikke tv for licenspenge. TV2 skal klare
sig for penge, stationen selv skaffer uden at tvinge penge op
af lommerne på sagesl¸se folk.

--
The power to fit in with oneÿs social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Torben E

Dato : 08-06-06 22:47

> [...]
> mange så siger at de næsten ikke, eller aldrig ser DR1 eller TV2 er jo et

Du har også mulighed for at gå i biffen, men de bon´er dig ikke
for muligheden, og licens skal man nu endda betale selvom man ikke
har et TV, det er da helt tosset.

Torben E
http://www.stopcomputerlicens.dk/

Fra : @

Dato : 07-06-06 14:55

<mm@randersmusikskole.dk> wrote:

>Der er nu heller ingen der tvinger dig til at eje et TV.

nej men man tvinger folk til at betale til en TV-station de ikke
bruger

ikke alene er det tvang det er også en ganske unødvendig tvang

svarende til at man f.eks. skal til at betale skat og moms af den
besparelse man måske kan have fordi man ejer en bageovn og således
ikke behøver at købe sit brød

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-06-06 06:53

> [...]
>
> svarende til at man f.eks. skal til at betale skat og moms af den
> besparelse man måske kan have fordi man ejer en bageovn og således

Jeg kender nogen som ikke har været i Jylland, men alligevel har de været
med til at betale for deres motorveje

Michael

Fra : Jim

Dato : 08-06-06 09:14

"Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Jeg kender nogen som ikke har været i Jylland, men alligevel har de været
> med til at betale for deres motorveje

Fordi det hører under skatten.
Licensen er ikke en skat og må ikke fungere sådan.
DRs ydelser er en handelsvare på lige fod med andre, derfor skal det være
muligt at vælge fra.

J.

Fra : @

Dato : 08-06-06 14:54

On Thu, 8 Jun 2006 07:53:12 +0200, "Michael Knudsen"
<toffi@tdcadsl.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Jeg kender nogen som ikke har været i Jylland, men alligevel har de været
>med til at betale for deres motorveje

jeg skal være den første til at klappe i hænderne hvis
registreringsafgift brændstofafgift moms og punktafgift på lovpligtig
ansvarsforsikring bliver fjernet fra indregistrerede motorkøretøjer
og der i stedet indføres brugerbetaling for brug af veje cykelstier
fortove broer og skinner

Fra : Pjensen73

Dato : 06-06-06 19:35

Den 06-06-2006, skrev Allan Riise:

> Når det gælder videns og nyhedsinformation i verdensklasse (bevist ved
> diverse undersøgelser og hjemtagne priser), så er DR nr.1 og TV2 er lige i
> hælene på dem, resten af de Danske TV stationer er smalle.

Nu kommer TV2 med en nyhedskanal, hvor de sender nyheder 24 timer i
døgnet. Det dækker da ihvertfald mit behov.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-06-06 19:49

Pjensen73 wrote:

> Nu kommer TV2 med en nyhedskanal, hvor de sender nyheder 24 timer i
> døgnet. Det dækker da ihvertfald mit behov.

Som jo er dækket af det nye licensforlig.

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 06-06-06 20:19

Efter mange tanker skrev Allan Riise:

> Som jo er dækket af det nye licensforlig.

Nej. TV2 bliver privatiseret. Sådan har jeg forstået det.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-06-06 20:51

Pjensen73 wrote:

> Nej. TV2 bliver privatiseret. Sådan har jeg forstået det.

Men stadig en del af det nye medieforlig og får fortsat del i licens
midlerne indtil anden aftale med de nye ejere, for meningen er at TV2 skal
fortsætte med at være en puplic service kanal.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 06-06-06 23:07

On Tue, 6 Jun 2006 21:51:23 +0200, Allan Riise skrev:

> Men stadig en del af det nye medieforlig og får fortsat del i licens
> midlerne indtil anden aftale med de nye ejere, for meningen er at TV2 skal
> fortsætte med at være en puplic service kanal.

TV2-stationen får ikke licensmidler i dag. Sker der noget nyt
der?

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Pjensen73

Dato : 07-06-06 20:31

Allan Riise forklarede den 06-06-2006:

> Men stadig en del af det nye medieforlig og får fortsat del i licens midlerne
> indtil anden aftale med de nye ejere, for meningen er at TV2 skal fortsætte
> med at være en puplic service kanal.

Nej. Det er kun TV2's regioner der får en lille del af licensen.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-06-06 20:54

Pjensen73 wrote:
> Allan Riise forklarede den 06-06-2006:

> Nej. Det er kun TV2's regioner der får en lille del af licensen.

Det er de *ekstra* penge der er tale om, de 20 Mio. der er steget til 51
Mio.

TV2 vil stadig være en public service station, der også får del ag
licenspengene, indtil en anden mediaftale indgå's med evt. køber.

Citat start..
"Aftalepartierne anerkender, at det er en præmis, at majoriteten af aktierne
i TV 2/DANMARK A/S skal sælges, så snart dette er muligt i lyset af de
igangværende sager ved EU-Domstolen. Dette punkt er tidsubegrænset i forhold
til aftaleperioden, jf. nedenfor.
Dette indebærer, at salgsprocessen finder sted i overensstemmelse med det
forretningsmæssige grundlag, der er aftalt mellem regeringen og Dansk
Folkeparti i henhold til medieaftalen for 2002-2006, jf. også Forståelsen af
17. maj 2005. Salgsprocessen er følgelig ikke en del af nærværende
medieaftale.

Aftalepartierne bag nærværende aftale er enige om de public
service-forpligtelser og sanktionsbestemmelserne i forbindelse med
tilsidesættelse af disse forpligtelser, der er fastsat i den gældende
10-årige tilladelse til TV 2/DANMARK A/S (med de justeringer, der er aftalt
i nærværende aftale).

Aftalepartierne bag nærværende aftale er endvidere enige om, at disse
forpligtelser og sanktionsbestemmelser kan revurderes, såfremt udviklingen
på mediemarkedet mv. giver grundlag herfor.

Aftalepartierne bag nærværende aftale er ligeledes enige om at sikre, at TV
2/DANMARK A/S også efter udløbet af den gældende tilladelsesperiode udøver
public service-programvirksomhed i henhold til nærmere fastlagte krav
hertil."

--
Allan Riise

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 00:18

Pjensen73 wrote:

> Nej. TV2 bliver privatiseret. Sådan har jeg forstået det.

Rigtig forstået nok - men får del af licenskronerne alligevel

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym
mindre vægt.

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 20:48

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Som jo er dækket af det nye licensforlig.

Nej Allan.. Fat det nu.. TV2 privatiseres og finansieres 100% af reklamer.
Desuden får TV2 max 300 kr. om året af de 2090 kr. du betaler i dummebøde
for at have et TV.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-06-06 20:55

Jim wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej Allan.. Fat det nu.. TV2 privatiseres og finansieres 100% af
> reklamer. Desuden får TV2 max 300 kr. om året af de 2090 kr. du
> betaler i dummebøde for at have et TV.

TV2 skal fortsætte med at være en Puplic service kanal, som jeg jo har
skrevet tidligere.

300.- * 2.000.000 = 3 Mia. det er jo også en slags penge.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 06-06-06 20:58

Jim wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej Allan.. Fat det nu.. TV2 privatiseres og finansieres 100% af
> reklamer. Desuden får TV2 max 300 kr. om året af de 2090 kr. du
> betaler i dummebøde for at have et TV.

Ja, 6 Mia. for at fortsætte med at være en puplic service kanal, det er da
også en slags penge.

--
Allan Riise

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-06-06 07:16

Den Tue, 6 Jun 2006 21:57:32 +0200 sendte "Allan Riise" <ari06@pc.dk>
følgende røgsignaler:

>Ja, 6 Mia. for at fortsætte med at være en puplic service kanal, det er da
>også en slags penge.

Hvad fik du i regning i folkeskolen?

Først er 300*2.000.000=3.000.000.000 (Aha, ser man det)
og nu er 300*2.000.000=6.000.000.000 (hmmm)

Beklager, men 300 gange 2 mill. er 600 mill. Og de penge går svjh til
TV2-regionerne (hvilket er 600 mill. for meget IMO) og ikke til
hovedstationen.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-06-06 07:02

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu kommer TV2 med en nyhedskanal, hvor de sender nyheder 24 timer i
> døgnet. Det dækker da ihvertfald mit behov.

Hvad med at få et liv

Michael

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 20:46

> Når det gælder videns og nyhedsinformation i verdensklasse (bevist ved
> diverse undersøgelser og hjemtagne priser), så er DR nr.1 og TV2 er lige i
> hælene på dem, resten af de Danske TV stationer er smalle.

Nej Allan, der tager du fejl.
DR ligger i bunden med hensyn til alt.
Desuden er det op til den enkelte at afgøre, hvad man vil se på TV og dermed
betale for.
Kryptering af DR NU!
Pay pr. view er den eneste vej frem.
Hvis DR sender godt TV, så vil folk også betale frivilligt for at se det.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 07-06-06 07:04

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pay pr. view er den eneste vej frem.
> Hvis DR sender godt TV, så vil folk også betale frivilligt for at se det.

ja iflg. dig, personligt kan jeg godt lide DR1 og DR2

Nogen tror man kan få alt gratis

Michael

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 08:41

"Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> ja iflg. dig, personligt kan jeg godt lide DR1 og DR2
>
> Nogen tror man kan få alt gratis

Jeg får ikke noget, jeg bliver tvunget til at betale for en ydelse, jeg ikke
vil have.
Så nej, jeg får ikke noget gratis.
Forestil dig, at du går på restaurant og spiser hver dag, og kokken lægger
en ækel klump smat på dit tallerken, som du bare ikke vil have.
Så siger kokken til dig, "du spiser bare uden om så, men du skal betale for
den, hvad enten du vil eller ej".

J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 00:16

Pjensen73 wrote:

> [...]
> frem for at betale for noget lort man ikke gider at se.
> Hvad skal vi egenligt med DR? Der er da masser af andre danske

Eller licens pro capita i hustanden ...

Fra : Jens G

Dato : 06-06-06 18:38

On Tue, 6 Jun 2006 18:02:06 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Den nye medielicens er nu blevet indført. Der tages ikke hensyn til
>lavindkomstgrupper, og computere og mobiltelefoner bliver nu omfattet.

Hvad er egentlig dit argument for at der skal betales licens for et
14" TV apparat, men ikke for at man ser 60" TV via en projektor der er
tilsluttet en PC?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : dktekno

Dato : 06-06-06 19:54

Der er ikke tale om at tilslutte en projektor. Der er tale om, at blot man
har forbindelse til internettet skal man betale.

Jeg har ingen protektor, men bruger internettet til meget andet end lige DR.

Hvorfor ikke bare indføre brugerbetaling og afskaffe public service?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-06-06 22:09

On Tue, 06 Jun 2006 20:53:39 +0200, dktekno wrote:

> [...]
>
> Jeg har ingen protektor, men bruger internettet til meget andet end lige DR.
>
> Hvorfor ikke bare indføre brugerbetaling og afskaffe public service?

Joda, men også på sygehusområdet og uddannelserne.

Fra : @

Dato : 07-06-06 14:27

On Tue, 06 Jun 2006 23:09:00 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Joda, men også på sygehusområdet og uddannelserne.

nå den skal lige trækkes med

hvorfor vælge den allerdyreste form for public service?

det vil da være langt billigere enten alt lade radio eller en avis stå
for dette

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-06-06 17:05

On Wed, 07 Jun 2006 15:27:23 +0200, @ wrote:

> nå den skal lige trækkes med
>
> hvorfor vælge den allerdyreste form for public service?

Du mener vel "hvorfor OGSÅ vælge den allerdyreste form for public
service?"

> det vil da være langt billigere enten alt lade radio eller en avis stå
> for dette

Ja, og heksedoktoren er sikkert også billigere end en rigtig doktor.

Fra : Cyber.

Dato : 06-06-06 19:21

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> [...]
> afvise licensmanden.
>
> Sende denne opfordring videre pr. email, sms og hvad du ellers vil.

I det hele taget minder mange af dine indlæg om at kunne få noget skabt af
andre uden selv at bidrage med noget...

Fra : dktekno

Dato : 06-06-06 19:55

Hov, hov. Med den her medielicens skal jeg betale 2226 kr./året for en ny
børnekanal som jeg ikke ser på.

Så hvem er det lige der skal betale for andres ting?

Fra : Cyber.

Dato : 06-06-06 19:58

> Hov, hov. Med den her medielicens skal jeg betale 2226 kr./året for en ny
> børnekanal som jeg ikke ser på.
>
> Så hvem er det lige der skal betale for andres ting?

er det ikke konceptet i at være social med andre...

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 20:52

"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse

> "dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message

> er det ikke konceptet i at være social med andre...

Nå, du er også opdraget i den gode gamle sovjet-ånd.

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-06 20:25

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hov, hov. Med den her medielicens skal jeg betale 2226 kr./året for en ny
> børnekanal som jeg ikke ser på.
>
> Så hvem er det lige der skal betale for andres ting?

Du skal _fortsat_ betale 2226 kroner og får i gevinst 2 ekstra tv kanaler.
Det lyder ikke som en dårlig handel. Prisen er at dem der nasser ved at se
tv ved hjælp af et tunerkort skal til at betale. Det har jeg intet problem.

mvh
Kim

Fra : Jens G

Dato : 06-06-06 20:37

On Tue, 6 Jun 2006 21:25:05 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>tv ved hjælp af et tunerkort skal til at betale. Det har jeg intet problem.

Jeg synes også det er helt OK at man skal betale licens når man har
tunerkort i computeren. Jeg kan ikke se forskellen i det, og så at
have en normal TV modtager.

Men jeg synes ikke man automatisk kan gå ud fra at folk ser on-line TV
via deres Internetforbindelse hvis bare den er 256kb/s eller mere.

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 20:55

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men jeg synes ikke man automatisk kan gå ud fra at folk ser on-line TV
> via deres Internetforbindelse hvis bare den er 256kb/s eller mere.

En computerskærm viser absolut ikke billede i en kvalitet, der kan
sammenlignes med CRT.
Og det kan være, at det er TV-kortets skyld, men god kvalitet er det ikke.
Min Samsung 711t er ikke til TV-kig, men udelukkende til PC-brug.
Og så har jeg en 1Mb-forbindelse.

J.

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 06-06-06 21:18

On Tue, 6 Jun 2006 21:55:18 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>Og det kan være, at det er TV-kortets skyld, men god kvalitet er det ikke.
>Min Samsung 711t er ikke til TV-kig, men udelukkende til PC-brug.

Det er lige omvendt, din pc-skærm viser materialet i en langt højere
opløsning, derfor ser du resultatet af den dårlige kvalitet.
Opløsningen på dit fjernsyn er så dårlig, at du med fordel kan vise
udsendelser, der er uudholdelige at se på PC-skærmen, men i rimelig
kvalitet på fjernsynet.

Regards Croc®

Fra : GB

Dato : 06-06-06 22:04

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> En computerskærm viser absolut ikke billede i en kvalitet, der kan
> sammenlignes med CRT.

Øh - min PC-skærm ER en CRT-skærm. Det er alle skærme, som ikke er flade.

CRT står for Cathode Ray Tube...

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 22:24

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Øh - min PC-skærm ER en CRT-skærm. Det er alle skærme, som ikke er flade.
>
> CRT står for Cathode Ray Tube...

Det ved jeg.
Min skærm er en flad TFT... altså LCD..
Men CRT kan altså noget, en LCD ikke kan.

J.

Fra : GB

Dato : 07-06-06 02:59

> Min skærm er en flad TFT... altså LCD..
> Men CRT kan altså noget, en LCD ikke kan.

Ja, blandt andet vise flere forskellige opløsninger - og have en højere
refreshrate.

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 08:33

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in

> Ja, blandt andet vise flere forskellige opløsninger - og have en højere
> refreshrate.

Jeps.
Når jeg f.eks. ser børstickeren fra CNBC, så kan jeg have svært ved at læse,
hvad der står, når den kører på min PC-skærm, altså LCD.
Ingen problemer på det alm. TV.

J.

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 20:52

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det lyder ikke som en dårlig handel. Prisen er at dem der nasser ved at se
> tv ved hjælp af et tunerkort skal til at betale. Det har jeg intet

Det er da en dårlig handle, når man ikke benytter sig af det alligevel.

J.

Fra : Peter Kirk

Dato : 06-06-06 21:12

> [...]
> Det lyder ikke som en dårlig handel. Prisen er at dem der nasser ved at se
> tv ved hjælp af et tunerkort skal til at betale. Det har jeg intet

Bliver licensen billigere nu at alle dem der ikke betalte før, nu skal
hjælpe til?

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-06-06 22:18

Peter Kirk fortalte:

> Bliver licensen billigere nu at alle dem der ikke betalte før, nu skal
> hjælpe til?

Nej, tværtimod. Kommunisterne i DR udvider som en kræftsvulst - under en
borgerlig regering - gak gak gak

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : preben nielsen

Dato : 07-06-06 06:16

> [...]

> for en ny
> børnekanal som jeg ikke ser på.

>Så hvem er det lige der skal betale for andres ting?

Betaler du ikke skat og dermed også betaler til f.eks. sygevæsenet
? Uden at være syg måske ? Har du bil ? Eller vil du have
refunderet den del, som bruges til vedligeholdelse af alt andet
end fortove ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 08:35

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at være syg måske ? Har du bil ? Eller vil du have refunderet den del, som
> bruges til vedligeholdelse af alt andet end fortove ?

DR er en ydelse på markedsmæssige vilkår og kan ikke sammenlignes med en
skat.
Derfor er det nye medieforlig ulovligt.
Det vil ramme alle, da DR ikke kan vælges fra.
DR skal kunne vælges fra, hvis man vil opkræve penge for, at folk kan
benytte sig af DRs ydelse.

J.

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 20:51

> "dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message

> I det hele taget minder mange af dine indlæg om at kunne få noget skabt af
> andre uden selv at bidrage med noget...

Uddyb!
Jeg beder ikke DR om en kæft.
De kan beholde, hvad de har.
Bare jeg kan beholde mit TV, soim jeg jo ikke har, og se de andre kanaler,
som jeg betaler til via. antenneforeningen.

J.

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-06 19:48

> [...]
> afvise licensmanden.
>
> Sende denne opfordring videre pr. email, sms og hvad du ellers vil.

Personligt synes jeg det er fint at alle nasserøvene også betaler.....

mvh
Kim

Fra : dktekno

Dato : 06-06-06 19:55

Jeg nasser ikke. Afskaf public service og lad DR blive brugerbetalt. Hvad
har i imod det?

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-06 20:26

> Jeg nasser ikke.

Fint, derfor burde det kun fornærme dig at andre nasser på dine penge.

>Afskaf public service og lad DR blive brugerbetalt. Hvad
> har i imod det?

Kvaliteten af smalle programmer er sikret ved hjælp af licens (man er ikke
afhængig af høje seertal).

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 20:57

> [...]
>
> Fint, derfor burde det kun fornærme dig at andre nasser på dine penge.

> Kvaliteten af smalle programmer er sikret ved hjælp af licens (man er ikke

Nope.. Ingen kvalitet i TV'et... igen penge til DR..
Såre simpelt.

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 21:02

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nope.. Ingen kvalitet i TV'et... igen penge til DR

Rettelse: Igen kvalitet - ingen penge til DR.

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 21:04

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Rettelse: Igen kvalitet - ingen penge til DR.

Rettelse til rettelsen: Ingen kvalitet i DR - Ingen penge til DR.

Fra : Allan Riise

Dato : 06-06-06 21:06

Jim wrote:
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Rettelse: Igen kvalitet - ingen penge til DR.

Nej Jim, bare fordi at du ikke kan lide fakta, er det ikke det samme som
mangel på kvalitet, faktiskt vil jeg bruge dig som lakmustest.
Når du ikke an lide et aktualitetsprogram, så må det være godt.

Allae undersøgelser angående DR's tilhørsforhold og deres kompetancer til at
udsprde nyheder og vidensprogrammer har klart vist at DR er et gedigent og
faktuelt medium.

--
Allan Riise

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-06-06 22:14

Allan Riise fortalte:

> Allae undersøgelser angående DR's tilhørsforhold og deres kompetancer
> til at udsprde nyheder og vidensprogrammer har klart vist at DR er et
> gedigent og faktuelt medium.

Jamen, det er sgu da ikke så mærkeligt at du synes det. Lortet er jo
lavet af dine parteigenossen!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : GB

Dato : 07-06-06 03:00

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in news:4485f010$0$50723
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Allan Riise fortalte:
> Jamen, det er sgu da ikke så mærkeligt at du synes det. Lortet er jo
> lavet af dine parteigenossen!

Moskéen i Dortheagade?

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-06-06 18:51

GB fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in news:4485f010$0$50723
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Moskéen i Dortheagade?

Moske
--
Befri DK

Fra : preben nielsen

Dato : 07-06-06 06:18

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Nope.. Ingen kvalitet i TV'et... igen penge til DR..
> Såre simpelt.

Snævertsyn burde du så afkræves afgift for...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 08:36

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Snævertsyn burde du så afkræves afgift for...

Hvad har sund fornuft med snævertsyn at gøre?

Fra : @

Dato : 06-06-06 20:30

On Tue, 6 Jun 2006 20:47:43 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Personligt synes jeg det er fint at alle nasserøvene også betaler.....

hvilke nasserøve?

og du synes måske også det er fint at dem der ikke ser DR eller TV2
betaler for dette så _DU_ kan nasse på dem?

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-06-06 21:44

@ fortalte:

> hvilke nasserøve?
>

> og du synes måske også det er fint at dem der ikke ser DR eller TV2
> betaler for dette så _DU_ kan nasse på dem?

Kim2000 *kan simpelthen ikke fatte* at det slimede lort han begærligt
labber i sig i adskillige timer hver dag, er der folk der ser på med den
største afsky - folk som ville føle at det var tortur, hvis de skulle se
det.
Public service begrebet som vi ser det i disse tider er en mafiosisk
overenskomst mellem levebrødspolitikere og ditto journalister.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : @

Dato : 07-06-06 14:25

On Tue, 6 Jun 2006 22:43:58 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>Public service begrebet som vi ser det i disse tider er en mafiosisk
>overenskomst mellem levebrødspolitikere og ditto journalister.

public service kan garanteret laves billigere af f.eks. JyllandsPosten

jeg tror faktisk godt JP kan lave public sevice for "kun" 4milliarder
pr. år det er halv pris

så alle husstande fik en gratis avis en gang hver uge

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-06-06 19:48

@ fortalte:

> [...]
> pr. år det er halv pris
>

> så alle husstande fik en gratis avis en gang hver uge

Jeg har en discountløsning:
Et par radiokanaler, en hjemmeside med ubeskåret adgang til DR's arkiver.
Budgettet nogle få millioner, som tages fra u-landshjælp.
Og det bliver jo en kæmpe økonomisk lettelse til den tidligere
licensbetalende familien DK.
Og tænk hvis alle de fede dosmere fra DR kunne få /samfundsgavnligt/
arbejde - det ville være endnu flere milliardgevinster til betaling af
efterlønnere og tissebler på alderdomshjemmene.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Jim

Dato : 06-06-06 20:56

> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Personligt synes jeg det er fint at alle nasserøvene også betaler.....

Hvordan afgør du, hvem der er nasserøvene?

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 23:05

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt synes jeg det er fint at alle nasserøvene også betaler.....

Der er ikke noget med at nasse ... der bliver sendt nogle TV-kanaler ud i
æteren som jeg ikke har bedt om og ikke anvender. Det gider jeg fandeme ikke
give flere tusinde for om året. Jeg tror jeg vil lave et band. Jeg synger af
røven til, men jeg vil indspille en CD som jeg derefter vil smide i alle
folks postkasser og brevsprækker. Derefter vil jeg have vedtaget en lov der
gør at jeg kan opkræve betaling af alle dem hvis postkasser jeg har
besudlet - de har jo muligheden for at lytte til mine udgydelser.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : preben nielsen

Dato : 07-06-06 06:22

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en
meddelelse news:4485fc1c$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Der er ikke noget med at nasse ... der bliver sendt nogle
> TV-kanaler ud i æteren som jeg ikke har bedt om og ikke
> anvender. Det gider jeg fandeme ikke give flere tusinde for om
> året.

Husk at give mig besked hvis du en dag skal på hospitalet - for
det vil jeg altså ikke betale til - flere tusinde kroner om året !
Så må vi håbe du har det store dankort med for en dag på
hospitalet er dyr. Og husk småpenge til saftevand og toiletpapir !

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-06-06 07:24

> [...]
> jeg altså ikke betale til - flere tusinde kroner om året ! Så må vi håbe
> du har det store dankort med for en dag på hospitalet er dyr. Og husk

Jeg vil gerne betale skat. Jeg vil gerne betale til at en arbejdsløs kan få
et tåleligt ophold her i livet, eller at én der ikke kan arbejde, stadig kan
blive behandlet med respekt. Jeg vil også gerne betale for at vores børn og
unge kan gå i ordentlige skoler og senere kan få en brugbar uddannelse, og
jeg vil især gerne betale for at vors sygehuse holder en vis standard
(hvilket det knivber MEGET med, på trods af skatten) ... men jeg sætter
krafttordneme grænsen ved TV!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 08:36

> [...]
> jeg altså ikke betale til - flere tusinde kroner om året ! Så må vi håbe
> du har det store dankort med for en dag på hospitalet er dyr. Og husk

PREBEN NIELSEN... DR-Licens er ikke en skat...

Fra : Anders

Dato : 06-06-06 21:04

Jeg har altid ment, at licensbetaling for at se TV er tåbelig.

For det første rammer den socialt skævt, da størrelsen er uafhængig
af indkomst. Man kan selvfølgelig argumentere for, at det ikke er en
menneskeret at se TV, hvorfor det ikke skal være gratis.

For det andet skal alle betale det samme beløb, hvad enten de ser
DR/TV2 eller ej. Selvom man kun ser AlArabia eller MTV på sit TV skal
man stadig tvinges til at betale til DR/TV2. Betalingen er altså
fuldsændigt uafhængig af det faktiske forbrug.

For det tredje er licenssystemet, uanset hvor meget kontrol der
indføres, sårbart overfor at en del af befolkningen unddrager sig
betaling og således skubber den økonomiske byrde over på de
"ærlige" forbrugere. Med andre ord det klassiske problem med Free
Riders, som man kender det fra elementære lærebøger i økonomi.
Normalt betragter økonomer TV som et offentligt gode, som skal stilles
gratis til rådighed for borgerne, idet det ikke er muligt helt at
udelukke forbrug (i alt fald ikke med den nuværende teknologi).

For mig at se, er der kun to mulige finansieringsmodeller:

1. DR privatiseres og koncernen må finansieres kommercielt.
2. Der afsættes årligt et passende beløb på finansloven til at
dække DRs udgifter.

Eventuelt kan de to modeller kombineres, så DR kan finasiere en del af
sine udgifter kommercielt
---
Anders

Fra : pm

Dato : 07-06-06 02:12

Jeg er tilsluttet internettet hvor jeg følger visse sider, aktier.
Jeg kikker på de direkte nyheder over DR, ikke andet, og ved heller ikke om
der er andet. Nu skal jeg så betale licens, ikke fordi jeg kikker TV
avis...men fordi jeg er tilsluttet internettet, som regeringen gerner ser
alle bliver over sigt.
Nu melder angeren sig..jeg kikker osse på Jyllandspostens netavis, og her
heller ikke i hele avisens udstrækning, da papirudgaverne er mere fyldige,
af salgshensyn

Spørgsmålet er så..... skal jeg osse betale til Jyllandsposten og
Arbejderbladet, som jeg ikke læser, men har mulighed for ??

Helt ærligt...om igen

pm

ps.. Har IKKE tv eller behov for samme. Betaler dog radiolicens, men lytter
kun P1. og lejlighedsvis nyheder P3. Indholdet i P3 er for meget..dårligt
sprogbrug og nervøse højtgearede studieværter

Fra : preben nielsen

Dato : 07-06-06 06:27

"Anders" <nyrupisthebest@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har altid ment, at licensbetaling for at se TV er tåbelig.

Enig og uenig. Jeg synes vi alle skal betale, men det skal gøres
på en måde så det sker automatisk. F.eks. husstands-afgift eller
over skatten. Hvorfor er jeg enig ? Fordi vi behøver ikke endnu
flere kanaler, som KUN spekulerer i seertal og reklameblokke.

>af indkomst. Man kan selvfølgelig argumentere for, at det ikke er
>en
>menneskeret at se TV, hvorfor det ikke skal være gratis.

Hvor skulle noget som er en menneskeret være gratis ??? Er du ude
på at indskrænke antallet an menneskeretter ? Intet her i verden
er i sidste ende gratis.

>Betalingen er altså fuldsændigt uafhængig af det faktiske
>forbrug.

Jeg bruger sjældent fortove - kan jeg slippe billigere i skat ?

>2. Der afsættes årligt et passende beløb på finansloven til at
>dække DRs udgifter.

Den tilslutter jeg mig !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : pm

Dato : 07-06-06 07:32

preben nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg bruger sjældent fortove - kan jeg slippe billigere i skat ?
> Så er du formentlig cyklist eller bilist. Fortovet betaler du fordi, så
løber der ikke fodgængere rundt på dit færdselsareal.... du ka bare race
afsted..derfor betaler du osse til fortovet, som sikrer dig frie baner

pm

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 10:13

On Wed, 7 Jun 2006 07:27:28 +0200, preben nielsen skrev:

> [...]
> over skatten. Hvorfor er jeg enig ? Fordi vi beh¸ver ikke endnu
> flere kanaler, som KUN spekulerer i seertal og reklameblokke.

Du og dine kan da bare lave jeres egen kanal, der ikke
spekulerer i at lave tv specielt til jer.

--
´You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush