Erfaringer med BMW 525I..
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-06-06 14:51

Hej

Jeg har googlet lidt uden held.

Jeg har altid været mest til Volvo og Mercedes, og er ved at skifte min
Volvo ud (pga gule plader). Jagten har mest været på Volvo 740 i 20-30.000
krs klassen. Men nu har jeg fået tilbudt en BMW 525 I fra 1992 med ca.
300kkm på klokken. Er der nogen ting jeg skal være specielt opmærksom på med
den bil. Den har vel mange km. i sig endnu? Hvordan er den med rust? Og hvad
med reservedelspriser? Er den lige så billig som Mercedes og Volvo?

Jeg har kun fået billeder tilsendt, og udfra dem, synes jeg at den er
billig, men stikker der noget under? Når noget er for godt til at være
sandt, er det som regel for godt til at sandt...

Jeg har undersøgt forsikring.

--
Mvh.
Henrik(som aldig har ejet en BMW...)

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Troels - around 9000

Dato : 06-06-06 14:55

> Jeg har kun fået billeder tilsendt, og udfra dem, synes jeg at den er
> billig, men stikker der noget under? Når noget er for godt til at være
> sandt, er det som regel for godt til at sandt...

Lyt til motoren, om ventilerne snakker. Du er ikke i tvivl om hvis de gør,
det lyder INGENLUNDE som ventilerne ;) Knasterne i BMW's 6'ere er kendt for
at LARME.

Derudover skal den stå roligt og normalt, ved en fornuftig hastighed, i
tomgang. Nogle af dem går 1500 rpm i tomgang, det duer ikke - andre ruller -
disse ting kan være forårsaget af flere ting end man gider undersøge.

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 15:10

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:2Ofhg.15$VD5.4@news.get2net.dk...

> Lyt til motoren, om ventilerne snakker. Du er ikke i tvivl om hvis de gør,
> det lyder INGENLUNDE som ventilerne ;) Knasterne i BMW's 6'ere er kendt
> for at LARME.

Jep ... det behøver dog ikke være Verdens undergang hvis den tikker.

> [...]
> tomgang. Nogle af dem går 1500 rpm i tomgang, det duer ikke - andre
> ruller - disse ting kan være forårsaget af flere ting end man gider

Hvor HAR du ret. Jeg har først lige fået min til at gå ordentligt... men nu
spinder den sateme også som kun en BMW kan.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Troels - around 9000

Dato : 06-06-06 15:12

> Jep ... det behøver dog ikke være Verdens undergang hvis den tikker.

Nej, kun knastens undergang :) kører man for længe med en slidt knast kan
det betyde motorens undergang ;)

Men en ny koster ca. 3.000 kr. hos Koed, og kan man skifte en sådan selv, er
det jo i og for sig ikke voldsomt.

> Hvor HAR du ret. Jeg har først lige fået min til at gå ordentligt... men
> nu spinder den sateme også som kun en BMW kan.

Altid noget at blive bekræftet.

Hvad var årsagen til dine problemer?

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 15:25

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:E2ghg.18$HK5.12@news.get2net.dk...

> Hvad var årsagen til dine problemer?

Gasspjældskontakten ... en eller anden tumpe der havde haft bilen før mig,
havde stillet på stopskruen på speedertrækket, så kontakten lige nøjagtigt
ikke blev påvirket, men spjældet lukkede som det skulle. Det var umuligt at
se, så jeg opdagede det først da jeg målte kontakten igennem.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 15:16

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med den bil. Den har vel mange km. i sig endnu? Hvordan er den med rust?
> Og hvad med reservedelspriser? Er den lige så billig som Mercedes og

Det er en solid og lækker vogn. Reservedelspriserne er også helt ok. Desuden
har den 192 heste og baghjulstræk, så den er underholdende at køre i. Hvis
den er passet, er der mange kilometer i den endnu. Hvordan med syn? sørg for
at få skiftet tandrem og bagbro-bøsninger. Lyt også efter om den synger i
bagtøjet. Vær i øvrigt klar over at den bruger rigtig, RIGTIG meget benzin.
Folk der ikke har haft BMW før, har svært ved at forstille sig hvad
benzinforbrug er, før de har leget en en tysk række-6'er ...
selvfølgelig er det værst når du træder på den og det kommer du til ... i
modsat fald skal du lade være med at købe den

> Jeg har kun fået billeder tilsendt, og udfra dem, synes jeg at den er
> billig, men stikker der noget under? Når noget er for godt til at være
> sandt, er det som regel for godt til at sandt...

Ja, det er det altid ....

mvh.
Kim Frederiksen, BMW 320i

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-06-06 18:26

"Hvordan med syn?"

Den er synet for en måned siden.

Jeg er klar over den bruger benzin. Men nu skriver du rigtig rigtig meget.
Hvor meget snakker vi om ved normal kørsel..? 6-8 km/L?

Selvfølgelig vil jeg "træde på den" i ny og næ

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-06 20:17

On Tue, 6 Jun 2006 19:25:38 +0200, "Henrik Nielsen"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Jeg er klar over den bruger benzin. Men nu skriver du rigtig rigtig meget.
>Hvor meget snakker vi om ved normal kørsel..? 6-8 km/L?
>
>Selvfølgelig vil jeg "træde på den" i ny og næ

Jeg ved ikke hvor slemme de er, jeg havde en 1992 535iA lånebil fra
mit værksted sidst jeg var til service med min egen... Gammel svend
der havde rundet 310.000 km - men den kørte sgu godt må jeg sige!

Fuldudrustet med automatisk klima (og ja.. det virkede inklusive
kølingen), kørecomputer, fartpilot, el-soltag, rigtig pænt interiør og
det hele.. 26.500 sek sælger de den for
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=53AD67ECD2EACF&look=jarls

Anyway... Iflg kørecomputeren havde jeg et forbrug på cirka 11 L per
100 km i den. Landevej og motorvej kørt relativt friskt, men ikke
omkring gældende fartgrænser.

Det syntes jeg ikke er slemt for en bil af den årgang med 211 hk! Det
er nogenlunde sammenligneligt med vores nye legetøj - Peugeot 406
coupé 3.0 V6 aut fra 1999....

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 22:46

> Jeg er klar over den bruger benzin. Men nu skriver du rigtig rigtig meget.
> Hvor meget snakker vi om ved normal kørsel..? 6-8 km/L?
>
> Selvfølgelig vil jeg "træde på den" i ny og næ

Min 320i kører mellem 5 og 10 Km/l ... og den kommer aldrig over 10.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 07-06-06 07:00

Ok, så er jeg ikke så bekymret :-/

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-06-06 16:21

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> wrote in message

> Min 320i kører mellem 5 og 10 Km/l ... og den kommer aldrig over 10.

Kors i skuret... Min 2-tons 1991 Mercedes 400 SE 4,2 med V8 og små 286 hk
kører mellem 7-10 km/liter...
Kører du med af/på-modus på speederen, eller har de biler bare et enormt
benzinforbrug?

Mvh.
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-06-06 13:49

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor meget snakker vi om ved normal kørsel..? 6-8 km/L?
>
> Selvfølgelig vil jeg "træde på den" i ny og næ

Hej Henrik

Vores kørte, ved "almindelig" kørsel, ca. 7-9km/l - hvis jeg tog mig
sammen, så kunne den komme op på 12km/l

Til sammenligning var jeg netop i tyskland i weekenden i vores 528iA
og på de tilbagelagte ca. 510km kørte den 12.7km/l ved hovedsagelig
motorvej (max. hast. 140km/t) - på hjemturen holdt jeg en gennemsnits-
fart på 117km/t - så det er egentlig ganske tilfredstillende

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 06-06-06 18:53

> [...]
> billig, men stikker der noget under? Når noget er for godt til at være
> sandt, er det som regel for godt til at sandt...

I februar solgte vi vores 525i årg.92 som vi have haft i 8 år og
tilbagelagt ca. 150.000km i (288.000km ved salg) og det er
den utilmativt mest driftsikre bil vi har haft (sammenlign. med
6 stk. BMW E30 som vi har haft) - ingen problemer af betydning
- den skal bare passes med service og køres pænt når den er kold

Kig efter rust i dørbunde (sealing) og ved nummerpladelys samt
tankpåfyldning

....jo, og med 300.000km på bagen, så løft ud i gummimanchetten
på fordørene ved dørstoppet og tjek for revner som følge af
metaltræthed (se billede nederst : http://www.nolle.dk/salg.html)

Held og lykke med købet

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39
Toyota Previa 2.4i

Fra : Brian S Jensen

Dato : 06-06-06 19:06

Hov, glemte lige - hvis den har fået tæsk, så kan 1 gearet godt
synge lidt - har dog ikke indtryk af at det er "alvorligt"

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39
Toyota Previa 2.4i

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 07-06-06 19:06

"hvis den har fået tæsk..."

Det bekymre mig også. Jeg synes jeg ser mange unge fyre i BMW'er og det
spare dem i hvert fald ikke. Dækafbrænding synes at være en sport

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-06-06 19:51

> [...]
>
> Det bekymre mig også. Jeg synes jeg ser mange unge fyre i BMW'er og det
> spare dem i hvert fald ikke. Dækafbrænding synes at være en sport

Hej

Ja, desværre - hvordan med den du har kig på ? er den "gejlet" osv. ? dvs.
KN-filter, sænket, stort anlæg med store højttalere bygget ind over det
hele,
osv. osv. - så hold dig fra den

Find en som er så standard som muligt, men alligevel velholdt - det lønner
sig i det lange løb

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-06-06 07:19

"er den "gejlet" osv"

Njaah. Det er sat et par flotte alufælge på. Det er vist alt. Så det er lidt
svært at vurdere. Det er der jo så mange der gør, incl. mig selv

Jeg holder mig altid fra biler med skørter osv. Men nogle låner jo fars
bil.... Det så jeg så sent som forrige weekend. Der var lige en ung knægt
der skulle vise sig, det ene dæk sprang. Og få sekunder senere stod
flammerne op ad motorrummet.... Så den kommer nok heldigvis ikke til salg..
:-/ Men ikke sjovt at skulle fortælle far...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Klaus G.

Dato : 08-06-06 15:24

> :-/ Men ikke sjovt at skulle fortælle far...

En af mine kammerater havde lånt farmands ældre volvo, og skulle lige hive
håndbremsen på noget sne, det gik ikke helt som ventet, og han knaldede det
ene forhjul i kantstenen, hvilket resulteret i at ophænget knækkede et
sted...ups :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk