Mondeo bundplade
Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 06-06-06 09:31

Hej

Jeg kørte min plastikplade under motoren af her i pinsen. Kan den kun fåes
orginal eller?

Bilen er en 1996 Mondeo med 1,8 motor.

Benny

Fra : Christopher Stein

Dato : 06-06-06 10:26

Benny Hojvaelde skrev:
> Hej
>
> Jeg kørte min plastikplade under motoren af her i pinsen. Kan den kun fåes
> [...]
plastikpladen?
Den der sidder under kofangeren?

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 06-06-06 10:36

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> wrote in message

> plastikpladen?
> Den der sidder under kofangeren?

Der sidder vist godt nok en lille. Nej det drejer sig om den der sidder
under motoren. Har samme brede som mellem hjulene og omkring en halv meter
lang.

Benny

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-06-06 15:16

"Benny Hojvaelde" <Hojvaelde@NOTgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> under motoren. Har samme brede som mellem hjulene og omkring en halv meter

Hej Benny

En dag for nogle år siden var der en sandstrand der mente at den bundplade
skulle afmonteres på min Mondeo 1996 også.
Efter lang tids søgen hos både Ford og et hav af reservedelsforhandlere blev
jeg enig med mig selv om at den sagtens kunne være foruden.
Ifølge Ford var den slet ikke standard-udstyr, men ekstra tilkøb.

Så lad den blive af, og skyl nedefra og op en gang imellem. Så er der jo
heller ikke den til at holde på snavset.
(Og ja! Kom bare med jeres formaninger om at den sidder der for at beskytte
motoren for snavs nedefra....)

Mvh
Lars Hansen

Fra : Brian

Dato : 06-06-06 15:29

Lars Hansen wrote:

> [...]
> jo heller ikke den til at holde på snavset.
> (Og ja! Kom bare med jeres formaninger om at den sidder der for at

Den sidder der for at dæmpe støjen

/Brian

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-06-06 15:33

> Den sidder der for at dæmpe støjen
>
> /Brian

For at dæmpe støjen??????
Hvordan det når det bare en en plasticplade med 8 skruer??

Mvh
Lars Hansen

Fra : Brian

Dato : 06-06-06 18:06

Lars Hansen wrote:

> For at dæmpe støjen??????
> Hvordan det når det bare en en plasticplade med 8 skruer??

Jeg ved heller ikke hvor tydeligt det er på en benziner, men på
en gammel Golf TDI'er, er der en stor forskel om den plade
er monteret eller ej...

Desuden er det da rart et med rent motorrum, og undgå det
værste lort når man kører over en vandpyt

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-06-06 21:38

> Desuden er det da rart et med rent motorrum, og undgå det
> værste lort når man kører over en vandpyt

Jeg har revet en lign. af min Octi, og det eneste som giver ekstra lo.. i
motorrummet af den grund, er undervognsskyl. Endnu en grund til at fravælge
det lo.. :(. Jeg troede også den var et "must", men nej, den er kun i vejen
når jeg skifter olie.

Fra : Brian

Dato : 07-06-06 18:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> til at fravælge det lo.. :(. Jeg troede også den var et "must", men
> nej, den er kun i vejen når jeg skifter olie.

Er der ikke et hul omkring bundproppen ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 17:45

> [...]
> under motoren. Har samme brede som mellem hjulene og omkring en halv meter

Den sidder der for at beskytte den ydre del af ledningsnettet. Jeg vil mene
at man selv beder om at få korrosionsproblemer i stik og lign hvis man kører
uden pladen. Desuden er det bestemt heller ikke noget det medvirker til at
holde det hele rent i motorrummet at køre uden plade.
Jeg ville starte med at kontakte autoophuggere inden jeg ville købe en ny
hos Ford.

Desuden har det aldrig været smart at ændre på de "aerodynamiske" forhold
ved bilen. Dette har f.eks Politiet måtte erfare da de fjernede en del af
ventileringen til bremseskiverne som også kommer via et sindrigt system
under bilen.
Ford havde med garanti aldrig ofret den ekstra bundplade hvis ikke den havde
et formål.

--
Tom