Problemer med Airport Express og CyberCity~
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 27-05-06 10:29

Hej alle,

Jeg har problemer med at få en Airport Express til at køre stabilt,
sammen med en CyberCity 4096/768 forbindelse med fast IP.

Når jeg sætter Airporten på forbindelsen, kan jeg godt få hul igennem
med min MacBook Pro 2.0 GHz med Tiger 10.4.6. Men efter ca. 10 minutter
går forbindelsen død, og jeg må slukke både Airport, Cybercitys router
og min Mac, for at være heldig at få hul igennenm igen. Og det gentager
sig så efter en 5-10 minutters tid.

Jeg har prøvet at slå Mac'ens firewall fra, men det gør ingen forskel.

Ja faktisk har jeg prøvet med to andre trådløse routere også (Linksys),
og det giver nøjagtig samme resultat.

Er der nogen der har en idé om, hvad der kan være galt, eller skal jeg
omkring en af netværks grupperne?

På forhånd tak for hjælpen :)

- Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 27-05-06 13:04

UPS, mega-pinligt. Jeg havde givet Airport'en en forkert DNS adresse, no
wonder den var forvirret :)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-05-06 14:09

tboweb01@mac.com (Thomas Boelskifte) writes:

> UPS, mega-pinligt. Jeg havde givet Airport'en en forkert DNS adresse, no
> wonder den var forvirret :)

Hvorfor lader du den ikke bare få det hele fra DHCP?

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 28-05-06 10:22

> Hvorfor lader du den ikke bare få det hele fra DHCP?

Det vil jeg gøre fra nu af.

Tak
Thomas