AVI-filer
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-05-06 07:06

Kan det virkelig passe at det skal være besværligt at afspille AVI-filer?
Jeg kan ikke få skidtet til at virke, Quick Time åbner det fint, men jeg
får kun lyden?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Terje Rydland

Dato : 17-05-06 07:23

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Kan det virkelig passe at det skal være besværligt at afspille AVI-filer?
> Jeg kan ikke få skidtet til at virke, Quick Time åbner det fint, men jeg
> får kun lyden?

AVI er en "wrapper" eller en "container" som inneholder lyd og video som
er komprimert med en eller annen codec. QT Player kan fint åpne en
avi-container, men om den kan spille innholdet er avhengig av hvilken
codec som er brukt.

Terje

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-05-06 08:37
Fra : thohei

Dato : 17-05-06 11:10

Jens Rasmussen wrote:
> Du kan hente flere codecs her:
> http://www.apple.com/quicktime/resources/components.html

.....eller bruge VLC -
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14738

Thomas

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 17-05-06 21:08

thohei skrev:

> ....eller bruge VLC -
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14738
>
> Thomas

.... eller MPlayer OS X, som du kan finde på VersionTracker.

Kent
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW, så må I
gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-05-06 22:31

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> writes:

> Kan det virkelig passe at det skal være besværligt at afspille AVI-filer?
> Jeg kan ikke få skidtet til at virke, Quick Time åbner det fint, men jeg
> får kun lyden?

Her er et par links til at komme i gang med:
http://unsound.kicks-ass.org/Mac/index.html

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-05-06 00:54

Mange tak til jer alle - rart at vide at der altid er hjælp at hente her!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-05-06 20:24

> [...]

> Jeg kan ikke få skidtet til at virke, Quick Time åbner det fint, men jeg

Brug en tredieparts afpsiller, som fx. VLC eller Mplayer.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk - http://liberterran.org - http://haxor.dk/fanaticism/ -

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-05-06 21:15

> [...]
> Jeg kan ikke få skidtet til at virke, Quick Time åbner det fint, men jeg

..avi er i lighed med eks .mov et containerformat der kan indeholde
lyd, video og text spor - disse kan være kodet med forskellige codecs.

For at du kan afspille en film skal din afspiller have de rette codes
installeret.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-05-06 10:52

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) on torsdag 18. maj 2006 at
21:23 +0100 wrote:

>Brug en tredieparts afpsiller, som fx. VLC eller Mplayer.

Jeg har hentet VLC - kører perfekt!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311