Min Mac Mini server
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 03-05-06 19:12

Hejsa
Jeg bruger kun min Mac Mini som webserver - den står bag ved min PC og de
deler skærm - en super løsning - 2 x scroll lock + pil op og min Mac skærm
toner frem
Se f.eks mine boksebilleder her ---> http://bo.yaboo.dk/kessler/index.htm

Men til sagen. Min access_log viser hvem der ser mine sider og oftest kan
jeg godt tyde denne logfil. Men hvad sker der i den 3. og næstsidste linie
http://bo.yaboo.dk/access_log - er der hackere på besøg eller er det bare
en google spider der snuser rundt???

Mvh. Bo Jørgensen

Fra : Leif Neland

Dato : 03-05-06 19:32

"Bo Jørgensen" <bosletdette@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg godt tyde denne logfil. Men hvad sker der i den 3. og næstsidste linie

Det er en orm, der søger efter sårbarheder i Microsofts IIS:

Den første er nimda/Code Red

Den anden leder efter dette:

"The NASL tests for the Frontpage Chunked Overflow vulnerability. The
fp30reg.dll in IIS is vulnerable in certain implementations of Windows IIS
servers."

Men da du ikke kører IIS, kan du være helt rolig.

Leif

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 03-05-06 21:37

> [...]
> servers."
>
> Men da du ikke kører IIS, kan du være helt rolig.

Tak Leif
Så kan jeg måske sove roligt
Mvh. Bo