Ny reklamekampagne fra Apple
Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-06 16:28

Har I set den nye reklamekampagne på Apples hjemmeside? Det er to mænd,
der spiller hhv. pc og Mac. Den er godt nok god, og visse steder skreg
jeg godt nok af grin. Samtidig er den lavet med humor og elegance, som
kun Apple kan gøre det. Måske er jeg forudindtaget, men jeg synes, det
er flot med den finesse, der er i stort set alt, Apple laver.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 02-05-06 16:54

Henrik Münster wrote:
> [...]
> kun Apple kan gøre det. Måske er jeg forudindtaget, men jeg synes, det
> er flot med den finesse, der er i stort set alt, Apple laver.

De er en smule platte, men meget underholdende :)

/JD

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-05-06 13:06

> Måske er jeg forudindtaget, men jeg synes, det
> er flot med den finesse, der er i stort set alt, Apple laver.

Tjahh - jeg synes da også der er sjove, men tvivler stærkt på de flytter
mage meninger....

--and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-06 22:09

On 2006-05-03 14:05:54 +0200, martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) said:

> Tjahh - jeg synes da også der er sjove, men tvivler stærkt på de flytter
> mage meninger....

Det skal du ikke sige. Hvis man ikke reklamerer, bliver man let glemt.
Det er vigtigt at blive husket og omtalt, og her er nogle reklamer, der
bliver lagt mærke til, rigtig gode. Det er lige før, at det ikke gør
noget, de bliver husket for at være dårlige. Bare de bliver husket.
Dårlig omtale er jo bedre end ingen omtale. De her reklamer er da
sjove. De er godt fundet på, de ser det hele fra en lidt anderledes
vinkel, der computerne er mennesker, og så rammer de noget, som man kan
genkende.
   Mange mener også, at Apple Switch-kampagne slog fejl. Det mener visse
analytikere, den absolut ikke gjorde. Den fik Apples navn frem, så folk
var bevidste om det. Derefter kom iPod og siden nogle rigtig gode
computere til den rigtige pris. Switch-kampagnene gødede derfor jorden
for det, der kom bagefter. Man skal derfor ikke bare se kortsigtet på
en enkelt reklame, men se på, at den er med til at holde Apple fremme i
folks bevidsthed som et kendt navn. Eller "brand", som de siger i
branchen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-05-06 19:11

> [...]
> kun Apple kan gøre det. Måske er jeg forudindtaget, men jeg synes, det
> er flot med den finesse, der er i stort set alt, Apple laver.

Du er fuldstændigt fortabt snævertsynet ignorantisk fanatisk
forudindtaget.

Lige som os andre.

Men medens PC-manden går fuldstændig i stå kunne Mac-manden jo passende
få tvangshandlinger i form af at trille med en badebold.

Een ting er sikkert: Mac'ens måde at gå ned på er 10 gange flottere og
langt mere sofistikeret end Windows!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-06 22:04

On 2006-05-03 20:11:09 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> Du er fuldstændigt fortabt snævertsynet ignorantisk fanatisk
> forudindtaget.
>
> Lige som os andre.

Er det ikke dejligt

> Men medens PC-manden går fuldstændig i stå kunne Mac-manden jo passende
> få tvangshandlinger i form af at trille med en badebold.

En langsom computer er vel en langsom computer, uanset hvilket symbol
den viser. En pc med Windows kan skam også være langsom. Den viser bare
et timeglas, og så har den en harddisklampe, der blinker.

> Een ting er sikkert: Mac'ens måde at gå ned på er 10 gange flottere og
> langt mere sofistikeret end Windows!

Jeg kan faktisk slet ikke huske, hvordan den gør. Som de siger i reklamerne:

pc: "You know, how it is:" (om genstarter, virus etc.)
Mac: "No, actually I don't".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster