MacBook 17"
Fra : Esben

Dato : 25-04-06 08:06

Rart at se FW 800 tilbage, man blev jo helt bekymret for om de havde
opgivet det...

Har de mon anbragt den på PCI-bussen? - for det er da ikke en del af
Core Duo arktitekturen - eller er der noget jeg har misforstået?

Men modem til PTSN får vi åbenbart ikke tilbage. (selv om jeg max bruger
det 2 gange om året har jeg ikke lyst til at undvære muligheden)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-06 09:39

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Men modem til PTSN får vi åbenbart ikke tilbage. (selv om jeg max bruger
> det 2 gange om året har jeg ikke lyst til at undvære muligheden)

tja, apple sælger faktisk en lille USB modem fætter ...

men helt ærligt, analog modem døde på ca. samme tid som OS 9 :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-06 11:53

> men helt ærligt, analog modem døde på ca. samme tid som OS 9 :)

Ikke enig. Det kan være det der kan redde et kundebesøg hvis man er
ude et sted og ikke kan få lov til at komme på kundens net/ud i
verden.

Det er en god nødplan.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-06 12:06

> Ikke enig. Det kan være det der kan redde et kundebesøg hvis man er
> ude et sted og ikke kan få lov til at komme på kundens net/ud i
> verden.
>
> Det er en god nødplan.

Good point, men der vil jeg så hellere bruge en GPRS/Blåtand tlf ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-04-06 13:17

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Ikke enig. Det kan være det der kan redde et kundebesøg hvis man er
> ude et sted og ikke kan få lov til at komme på kundens net/ud i
> verden.

Hvad tror du at du har din telefon til?

JonB

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-06 13:21

Jon Bendtsen <noone@example.com> writes:

> Hvad tror du at du har din telefon til?

Røre rundt i kaffen måske?

Banke CD'en helt ind i drevet?

Ingen anelse - fortæl, fortæl.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-06 14:51

> Røre rundt i kaffen måske?
>
> Banke CD'en helt ind i drevet?
>
> Ingen anelse - fortæl, fortæl.

ølåbner ... helt perfekt til formålet

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-04-06 10:15

Esben wrote:
> Rart at se FW 800 tilbage, man blev jo helt bekymret for om de havde
> opgivet det...

Tja tjo, jeg ville gerne have haft en sata port.

> Har de mon anbragt den på PCI-bussen? - for det er da ikke en del af
> Core Duo arktitekturen - eller er der noget jeg har misforstået?

der kommer nok en forklaring på hvordan det er tilsluttet, men PCI??
er nok et godt bud. Hvad enten det så er onboard eller med et minipci
kort. Det kunne også være via express bussen? men den er sikkert
forbundet via pciX eller hvad det nu hedder.

> Men modem til PTSN får vi åbenbart ikke tilbage. (selv om jeg max bruger
> det 2 gange om året har jeg ikke lyst til at undvære muligheden)

jeg har aldrig brugt mit.

JonB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-06 10:19

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Tja tjo, jeg ville gerne have haft en sata port.

Det er det du skal bruge dit ExpressCard/34 slot til ....

> [...]
> kort. Det kunne også være via express bussen? men den er sikkert
> forbundet via pciX eller hvad det nu hedder.

Jeg vil skyde på der er plads til 17" til det extra hardware ... uanset
hvordan det så sidder på systemet ... hold øje med apples developer
technotes for svaret.

> jeg har aldrig brugt mit.

3 gange på 2 år her ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-04-06 11:30

Thomas von Hassel wrote:

> Det er det du skal bruge dit ExpressCard/34 slot til ....

Nej, det skal være indbygget, for der er jo kun et.

> Jeg vil skyde på der er plads til 17" til det extra hardware ... uanset
> hvordan det så sidder på systemet ... hold øje med apples developer
> technotes for svaret.

tja tjo, jeg er egentlig ret lige glad hvordan det er tilsluttet, bare
det virker og virker med fuld hastighed.

> 3 gange på 2 år her ...

Hvis i så ikke gider slæbe et externt modem med rundt, så kunne i jo
bruge et ExpressCard/34 til det.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-04-06 18:42

> [...]

> Har de mon anbragt den på PCI-bussen? - for det er da ikke en del af
> Core Duo arktitekturen - eller er der noget jeg har misforstået?

945GM chipsættet understøtter såvel PCI som PCIe. CPU'en har ikke
indflydelse på denne bus.

Jeg vil tro den sidder på en gammeldags PCI bus, andre chipsæt har
integreret FW, det har Intel's chipsæt ikke.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-04-06 20:45

On 2006-04-25 09:06:20 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Rart at se FW 800 tilbage, man blev jo helt bekymret for om de havde
> opgivet det...

Der er jo plads til lidt mere i det større kabinet. Der er også tre
USB-porte. Den er ellers billig i forhold til 15" MacBook Pro. Hvis man
tager en 15" og sætter samme processor og harddisk i, som 17" har, så
bliver 15" et par tusinde dyrere.
   Jeg sad ellers i Apple Store, Regent Street i London, da jeg så
nyheden om 17"-modellen. Det var meget sjovt. Jeg troede næsten, at jeg
bare kunne gå ned i stueetagen og se den, men desværre havde de den
ikke. Deres trådløse netværk er nu ellers ikke meget værd. Det kommer
og går. Selv siger de, at netværket er meget belastet af de mange
brugere. Det kan også være, de trådløse antenner er gemt lidt langt væk.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster