Keyboard/dock ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 21-04-06 22:55

Jeg har ledt oppe og nede... findes der en keyboard-adgang til at starte
de forskellige programmer i OS 10.3.9? Altså dem der vises i docken?
Mvh
Erling

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-06 03:15

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:
> Jeg har ledt oppe og nede... findes der en keyboard-adgang til at starte
> de forskellige programmer i OS 10.3.9? Altså dem der vises i docken?
> Mvh
> Erling

ctrl+f3, brug pilentasterne til at dit emner, og return for at åbne det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-06 11:00

> ctrl+f3, brug pilentasterne til at dit emner, og return for at åbne det.
^ ^ ^
             finde - tast

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-04-06 10:04

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Jeg har ledt oppe og nede... findes der en keyboard-adgang til at starte
> de forskellige programmer i OS 10.3.9? Altså dem der vises i docken?

Æble+Tab
(hvis du holder æble nede, kan der vælges med pil-venstre og pil-højre)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 22-04-06 10:29

> [...]

> Jeg har ledt oppe og nede... findes der en keyboard-adgang til at starte
> de forskellige programmer i OS 10.3.9? Altså dem der vises i docken?

Sorry, men ingen af de to forslag virker - Mortens viser bare
lydstyrke-ikonet, og Prebens giver mig et stort finder-ikon men flytter
så ikke noget. Jeg holder mig så til den gode gamle touchpad - det er
ikke så meget mere besværligt. Tak for hjælpen
Mvh
Erling

Fra : Karl Antz

Dato : 22-04-06 10:38

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Sorry, men ingen af de to forslag virker - Mortens viser bare
> lydstyrke-ikonet

Har lige afprøvet Mortens forslag - hos mig virker det perfekt.

Du trykker _og holder_ ctrl-tasten, trykker så F3 og derefter - med
stadig holdt ctrl-taste - højre eller venstre piletast indtil du når det
program du ønsker. Og så slipper du ...

> Prebens giver mig et stort finder-ikon men flytter
> så ikke noget

Prebens fungerer kun hvis programmerne er startet i forvejen og kører i
baggrunden - du kan ikke på den måde starte et program.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Erling Hansen

Dato : 22-04-06 11:07

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
>
> Prebens fungerer kun hvis programmerne er startet i forvejen og kører i
> baggrunden - du kan ikke på den måde starte et program.

Så er den også afprøvet. Ctrl ned - F3 - højttalerikonet dukker op og
forsvinder igen - jeg kan trykke så meget jeg vil på piletasterne, der
sker ingen ting - heller ikke når jeg til sidst slipper Ctrl-tasten.
Min iBook VIL altså ikke. Nå, men så fik jeg da forstyrret jeres
weekend-fred. Tak for forsøgene.
MVH
Erling

Fra : JHP

Dato : 22-04-06 13:13

Erling Hansen skrev:
> [...]
> sker ingen ting - heller ikke når jeg til sidst slipper Ctrl-tasten.
> Min iBook VIL altså ikke. Nå, men så fik jeg da forstyrret jeres

Tryk på CTRL+FN+F3 (det lyder til, at du har aktiveret at F-tasterne
skal styre hardwaren, så derfor skal du trykke FN tasten ned også)
MEN jeg har ikke noget behov for at holde tasterne nede - dvs. jeg
trykker ctrl+fn+f3 slipper dem og bruger piletasterne for at vælge pgm.
hvis jeg fortryder, så kan jeg trykke ctrl+fn+f3 igen.
mvh. Joakim

(Powerbook 15", 10.4.6)

Fra : Karl Antz

Dato : 22-04-06 13:59

JHP <jhp@jhp____web.dk> wrote:

> MEN jeg har ikke noget behov for at holde tasterne nede - dvs. jeg
> trykker ctrl+fn+f3 slipper dem og bruger piletasterne for at vælge pgm.
> hvis jeg fortryder, så kan jeg trykke ctrl+fn+f3 igen.

.... ded er da osse rægtig

my mistake
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Erling Hansen

Dato : 22-04-06 14:30

JHP <jhp@jhp____web.dk> wrote:

> [...]
> trykker ctrl+fn+f3 slipper dem og bruger piletasterne for at vælge pgm.
> hvis jeg fortryder, så kan jeg trykke ctrl+fn+f3 igen.

Heureka ! ! Denne adgang til Soup'en blev opnået med ctrl+fn+f3 samt
piletaster. Tak for hjælpen!
Mvh
Erling