Alle lamper blinker i router
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-04-06 22:43

Nå, nej, det er jo dioder.
I flere tråde har jeg fået fine råd om opkobling til et "bred"bånd.
Det hele endte med: et Motorola Surfboard modem i bynettet (kabel), en
ASUS WL520G i modemmet (tak til anbefaleren). Et ethernetkabel til
printeren. Det virker altsammen fint.

Men jeg undrer mig over, at dioden i WAN på routeren blinker konstant og
vedholdende. Iflg. (tf) manual betyder det, at der er "trafik". Det er
da OK, når jeg har tændt en computer (aka puter) og har slået Airport
til. Men når jeg slår AirPort fra og klapper låget i på puteren/puterne,
skulle det vel være inaktivt? Altså skulle dioderne falde til ro og ikke
stresse afsted?

Er der noget i opsætningen, jeg har overset? Hvordan er det lige med
sikkerhed i sådan en router? Firewall (der står nada i Quick Guiden)?

PS: modemmet har også en "Activity" diode, som blinker, men det er lidt
mere sagtmodigt.

--
Mich.