Ny Java
Fra : Thorkil Olesen

Dato : 18-04-06 22:14

Java 5 ligger på software-update.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 19-04-06 19:40

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Java 5 ligger på software-update.

À pros pos Java, hvordan finder man så tidligere versioner? Har
Googl'et, men uden resultat. Skal nemlig bruge version 1.4.2_07, fremfor
min nuværende 1.4.2_09, da der opstår problemer med min netbank
(Skandiabanken) og 1.4.2_09.

Håber på hjælp, da jeg ellers ikke kan styre mine finanser

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-04-06 20:16

In article <1he1hzj.f4dklx1ncn6uaN%mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com>,
mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh [2740]) wrote:

> Håber på hjælp, da jeg ellers ikke kan styre mine finanser

Skandiabank kører nu meget godt med den seneste her.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-04-06 21:31

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> Skandiabank kører nu meget godt med den seneste her.

Vi er 3 brugere af Skandiabanken her i huset.
Konen og sønnen kører uden problemer med Safari.
Min Safari crasher nu konsekvent ved alle forsøg på betalinger.
Før Javaopdateringen forekom crash "kun" ved fuld buffer og når
Word/Excel var kørende.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 20-04-06 08:20

> [...]
> Min Safari crasher nu konsekvent ved alle forsøg på betalinger.
> Før Javaopdateringen forekom crash "kun" ved fuld buffer og når

Ok. Mit generelle indtryk af netbanker på Mac har ikke været super godt.
Min Nordea har først virket da jeg prøvede med Netscape. Men tidligere
virkede min Skandiabanken-konto også med Camino og Safari, men nu kan
jeg ikke logge ind overhovedet i Camino, og jeg bliver logget ud af
banken når jeg vil sende en overførsel.

Fra : Esben

Dato : 19-04-06 21:20

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> [...]
> (Skandiabanken) og 1.4.2_09.
>
> Håber på hjælp, da jeg ellers ikke kan styre mine finanser

Er det Safari, der uventet lukker ned eller hvad er problemet?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-04-06 21:31

> [...]

> (Skandiabanken) og 1.4.2_09.
>
> Håber på hjælp, da jeg ellers ikke kan styre mine finanser

Dine tidligere versioner skulle gerne ligge uberørt på maskinen.

Her er Apples råd:
Mac OS X 10.4.5 or later: Java issues after installing J2SE 5.0 Release
4 update
When you install the software update for Java 2 Platform Standard
Edition (J2SE) 5.0 Release 4 for Mac OS X v10.4.5 or later, it will
change the default version of Java virtual machine from Java 1.4.2 to
Java 5.0.
If the Java applications or Java-enabled websites that you use most
often do not behave as expected after applying the Java 5.0 Release 4
update, you can consider changing the Java default back to 1.4.2.
To do that, follow these steps:
1. From the Go menu, choose Utilities.
2. Open the Java folder, then open the J2SE 5.0 folder
inside of it.
3. Open the Java Preferences application.
4. At the top of the Java Preferences window, next to Use
version, is a pop-up menu where you can set the version used for
applets.
5. In the middle of the Java Preferences window, you should
see Java Application Runtime Settings, and below that a while field in
which you can drag the most preferred version to the top of the list.
Drag 1.4.2 to the top. This controls the order in which Java versions
are used for applications that use the Java Network Launching Protocol.
6. Click the Save button, and quit Java Preferences.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 20-04-06 08:20

> [...]
> are used for applications that use the Java Network Launching Protocol.
> 6. Click the Save button, and quit Java Preferences.

Genialt! Vil opdatere og prøve mig ad.