OS X 10.4.6 firgivet!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-06 22:09

Så kom 10.4.6
http://www.apple.com/support/downloads/macosx1046forppc.html
mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 03-04-06 23:21

Erik Richard Sørensen wrote:

> Så kom 10.4.6
> http://www.apple.com/support/downloads/macosx1046forppc.html

Ikke nogen problemer her på min iBook G3 & min Mini Mac.
Det hele Køre som det skal efter update.!

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-04-06 23:34

Alex Henriksen / OZ2AFY <oz2afy@gmail.com> wrote:

> Ikke nogen problemer her på min iBook G3 & min Mini Mac.
> Det hele Køre som det skal efter update.!

Min TiBook måtte boote 2 gange før den var klar til brug efter
opdatering. (Tyder på en del nyt "under the hood".)

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-06 23:51

Hej Martin

Martin Bredthauer wrote:

> Min TiBook måtte boote 2 gange før den var klar til brug efter
> opdatering.

Der kører en tråd om det i den norske gruppe ligenu - også med
'dobbeltboot'...

> (Tyder på en del nyt "under the hood".)

Der snakkes om evt. firmware...

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 03-04-06 23:57

> Hej Martin

> Der kører en tråd om det i den norske gruppe ligenu - også med
> 'dobbeltboot'...

> Der snakkes om evt. firmware...
>
> mvh. Erik Richard

øv, nu ryger min 12 dages uptime...

--
Jeg har talt

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-04-06 00:02

> Der kører en tråd om det i den norske gruppe ligenu - også med
> 'dobbeltboot'...

Det skulle vist også stå i "release notes" der følger med
opdateringen... men hvem læser det??

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-04-06 22:04

Hej...

Nå, så fik jeg også 10.4.6 på den anden HD i min G4/1,4ghz....

Resultatet var også en dobbelt genstart. - Og såvidt jeg kan se, er der
ny firmware installeret....

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-04-06 11:42

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> Hej...

> Nå, så fik jeg også 10.4.6 på den anden HD i min G4/1,4ghz....

> Resultatet var også en dobbelt genstart. - Og såvidt jeg kan se, er der
> ny firmware installeret....

Hvordan konkluderer du det? Min G5 bobbelt bootede osse, uden at
opdatere firmware.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-06 16:14

> Hvordan konkluderer du det? Min G5 bobbelt bootede osse, uden at
> opdatere firmware.

Jeg kan afsløre at der INGEN firmware opdatering finder sted, der er
blot tale om en dobbelt opdatering hvilket tyder på et par bugs Apple
først har opdaget sent i forløbet.

Før reboot lægges der et simpelt script samt et par emner der ikke
installeres før 2. reboot.

Det drejer sig om mdimport, 3 nvidia OpenGL drivere samt et
dynamic loading library ved navn "libSystem.B.dylib". bestemt ikke
noget der nødvendiggør en 2. reboot.

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 05-04-06 08:19

Alex Henriksen / OZ2AFY <oz2afy@gmail.com> wrote:

> Ikke nogen problemer her på min iBook G3 & min Mini Mac.
> Det hele Køre som det skal efter update.!

Samme her på min 1.42 Mac mini. Og denne update kunne ikke blive udgivet
på et bedre tidspunkt. Jeg fik netop i går en Nokia 6280, som iSync ikke
kunne finde ud af at synkronisere med. Og da jeg ikke havde lyst til at
taste alle mine kontakter ind manuelt og ikke kunne få 3. parts software
til at fungere ordenligt, var det derfor en stor glæde at finde ud af,
at den netop opdaterede iSync understøtter min telefon.

Det er vist første gang, det egentlig har interesseret mig at opdatere

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-04-06 20:50

Alex Henriksen / OZ2AFY skrev:

> Det hele Køre som det skal efter update.!

Ændringer i AFP-klienten, kan tilsyneladende skabe en del problemer.

<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?50@521.c7i0gMagkiS.1@.3bbf6aad>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-06 16:06

> Så kom 10.4.6
> http://www.apple.com/support/downloads/macosx1046forppc.html

Mon det er tilfældigt at Den Store Danske Encyclopædi nu kører /meget/
hurtigere?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jake

Dato : 04-04-06 23:08

> Mon det er tilfældigt at Den Store Danske Encyclopædi nu kører /meget/
> hurtigere?

Vil du ikke nok snarrt stoppe med at skrive om den hele tiden?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 03:36

Jake <urt9@9myhiddenagenda9.com> wrote:

> Vil du ikke nok snarrt stoppe med at skrive om den hele tiden?

Hele tiden? 10.4.6 er da først lige kommet - og dette er det eneste
indlæg jeg har haft om det?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-06 06:25

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Hele tiden? 10.4.6 er da først lige kommet - og dette er det eneste
> indlæg jeg har haft om det?

Jeg tror mere der hentydes til din lobbyvirksomhed for at få afprøvet
dine leksika på en IntelMac.

Jeg synes bare du skulle troppe op til et MacBrugermøde og have
skiverne med.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 07:36

> Jeg tror mere der hentydes til din lobbyvirksomhed for at få afprøvet
> dine leksika på en IntelMac.
>
> Jeg synes bare du skulle troppe op til et MacBrugermøde og have
> skiverne med.

Det har jeg skam også til hensigt - og det allerede i aften.

Når jeg ikke ved de to hidtidige møder jeg har deltaget i, efter
lanceringen af MacIntel, ikke har haft dem med skyldes det, at jeg ikke
forventede at nogen havde en sådan maskine med - hvilket mig bekendt
viste sig at holde stik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 09-04-06 07:28

> Så kom 10.4.6
> http://www.apple.com/support/downloads/macosx1046forppc.html
> mvh. Erik Richard

Please, et par nemt forståelige råd til en ikke-nørd:
Er der meget forskel mellem min 10.3.9 og så den nye?
På support-siden står der at man skal have 10.4.5 - skal jeg så til at
finde tilbage og installere alle de manglende én efter én?
Er der nogen pris på de fornyelser?
Mvh
Erling

Fra : Karl Antz

Dato : 09-04-06 08:19

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Please, et par nemt forståelige råd til en ikke-nørd:
> Er der meget forskel mellem min 10.3.9 og så den nye?

rigtig meget - der er mange ting i 10.4.x der er væsentligt bedre.

> På support-siden står der at man skal have 10.4.5 - skal jeg så til at
> finde tilbage og installere alle de manglende én efter én?

På software-opdateringssiden vil du altid finde nyeste version af den
komplette pakke der indeholder alle opdateringer fra 10.4.1 til og med
den nyeste.

> Er der nogen pris på de fornyelser?

10.3.x er forgængeren - Panther hed den.

10.4.x er den nye - Tiger - som efterhånden har 1 1/2 år på bagen. Den
skal du købe i en forretning - du kan ikke downloade den.

Tiger skal du købe; den hedder som sagt 10.4.x, og alle de numre der
står istf et x er gratis. Altså: 10.2 kostede, 10.2.1 var gratis; 10.3
kostede, 10.3.1 var gratis; 10.4 koster, 10.4.1 osv er gratis.

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-06 11:35

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> står istf et x er gratis. Altså: 10.2 kostede, 10.2.1 var gratis; 10.3
> kostede, 10.3.1 var gratis; 10.4 koster, 10.4.1 osv er gratis.

Og den næste hedder da vist Leopard. Måske skulle Erling vente på at
købe en opdatering, til den kommer?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : eh

Dato : 09-04-06 14:49

Tak til Karl og Per for et råd, der er til at forstå! Jeg tror jeg følger
den sidste: Venter til Leopard kommer.
Mvh
Erling

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 09-04-06 17:22

eh <eh-dh@mail.dk> wrote:

> Tak til Karl og Per for et råd, der er til at forstå! Jeg tror jeg følger
> den sidste: Venter til Leopard kommer.

Inden du køber noget - enten 10.4 "Tiger" eller den kommende 10.5
"Leopard" - så vend det lige her i gruppen. Det er ikke sikkert, en
opgradering kan betale sig. Det afhænger af din maskine og dit brug.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-06 20:34

On 2006-04-09 12:34:45 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Og den næste hedder da vist Leopard. Måske skulle Erling vente på at
> købe en opdatering, til den kommer?

Det skal man jo overveje. Jeg har efterhånden fundet ud af, at man lige
så godt kan købe de nye versioner med det samme. Så får man mest glæde
af dem. Venter man et års tid, går der ofte kun få måneder, før der
kommer en ny version. Så ærgrer man sig over, at man næsten lige har
købt. Men man skal selvfølgelig lige se på rygterne, hvornår næste
version ventes.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster