Snegle - ja/nej ?
Fra : S.H.S.J.

Dato : 17-06-01 22:09

Hej

Burde man egentligt ikke få sig en eller anden type snegl i sit akvarium ?
....Har de en nyttig funktion ?
"Går" de ikke rundt og nipper til overflødige alger og madrester ?
Der er vist noget med at de ødelægger planter...
-Men når man nu som jeg, har en chicklide balje uden planter, er det så
egentligt ikke et par snegle der skal til, for at få mig til at tro det er
et stykke "natur" jeg har i stuen ?
Er der ikke snegle der hvor Pseudotropheus'erne gror ?

Hvad mener i ?

VH.
Shsj

Fra : Simon

Dato : 18-06-01 07:20

bare rolig, de kommer helt af sig selv, og i sådanne mængder at du hellere
ville være fri,,,... der er dog rare fisk der spiser dem :)

Mvh.Simon

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 18-06-01 08:47

De kommer ikke af sig selv, men kan komme med nye planter man køber.

Thomas

Fra : Simon

Dato : 18-06-01 14:58

var det jeg mente....
og når de først er der bliver de der... men har de egenligt en vigtig
funktion ? jeg har pudset en pragtsmerling på dem :)

mvh.Simon

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 18-06-01 21:03

så længe de formere sig, og overlever, så må de jo have en funktion.

De eneste snegle jeg har i mit 85L er nu de hersens store gule nogen, og jeg
kan da se på mine glas, at de æder af de alger som kommer på glasset. Så
helt i vejen er de nu ikke.

MVH
Leo