Skive på en DOS disk ?
Fra : Gnyffe

Dato : 29-03-06 19:09

Hej.

Findes det noget så man kan skrive på en DOS formateret USB HardDisk ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-03-06 20:05

Gnyffe <gnyffe@gmail.com> writes:

> Findes det noget så man kan skrive på en DOS formateret USB HardDisk ?

Plop den i og det skulle gerne virke.

Bemærk at det skal være FAT32 eller FAT16. NTFS dutter ikke.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-03-06 20:23

Hej Gnyffe

Øh, hvad mener du? - Mac kan sagtens læse og skrive til en DOS/FAT32
formatteret disk uden videre. Så hvis du fx. bruger MSOffice på Mac og
gemmer filerne på en DOS/FAT32 formatteret disk, tager disken med dig og
sætter den til en PC med fx. XP og Office XP, så kan du uden videre
åbne, rette i, tilføje, slette, ændre osv. i de filer, der ligger på
disken. Gemme ændringer, tage disken med dig og sætte den tilbage på
Mac'en og åbne de ændrede filer igen med MSOffice til OS X eller med
NeoOffice eller OpenOffice.

Så det er ikke et problem... - hverken på OS 9.x eller OS X - any version...

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Gnyffe

Dato : 29-03-06 21:01

OK, harddisken var formateret med NTFS, så jeg har nu brugt FAT32.

Tak for hjælpen.

n 29/03/06 21:23, in article 442adeac$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,