iTMS kvalitet - nogen udsigter?
Fra : Esben

Dato : 25-03-06 12:13

Er der nogen, der har forlydender eller formodninger om at kvalitet på
iTunes Music Store kommer til at stige fra 128 kbps til fx 192?

Eller er det pladeselskaberne, der ønsker at fastholde en motivation for
folk til (også) at købe tingene på CD?!

Synes den dårlige kvalitet er et turn-off...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-03-06 12:43

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Synes den dårlige kvalitet er et turn-off...

Hvad afspiller du musikken på?

Selv streamer jeg mine indkøbte itms filer via AirportExpress til en
Linn Classik tilsluttet små Linn høttalere. Det er jo ikke nogen highend
opsætning men vel heller ikke laveste lowend og jeg synes det hele lyder
så godt at jeg i det daglige ikke tænker på om jeg hører alm. cd eller
aac filer. (Og på min iPod er 128kb aac rigeligt fint, da der er så
mange andre lydforringende elementer eks. baggrundsstøj.)

--
Mvh Martin

Fra : Esben

Dato : 25-03-06 15:00

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> aac filer. (Og på min iPod er 128kb aac rigeligt fint, da der er så
> mange andre lydforringende elementer eks. baggrundsstøj.)

Det er heller ikke til det daglige støj-forbrug (mine forbrugssformer
ligner betænkeligt dine), jeg mest savner det. Men at tage penge for 128
kbps synes jeg er lidt strengt.

Har høretlf af de små i +tusindskroners-klassen, så lidt går jeg vel op
i det... Hvis jeg skulle købe forstærker i dag ville jeg da også kigge
på hvad tosslink skulle koste til brug for Express-basen.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad