Startup Items
Fra : Storm

Dato : 22-03-06 19:20

Startup Items - hvor er det nu de ligger.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karl Antz

Dato : 22-03-06 19:36

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Startup Items - hvor er det nu de ligger.

Systemindstillinger/Konti/Log ind-emner
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Storm

Dato : 22-03-06 19:47

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Systemindstillinger/Konti/Log ind-emner

Tak - der har jeg været inde og kigge, men det er ikke der.

Det er Timbuktu der starter op når jeg logger mig på, og den står ikke
derinde - men det er måske Timbuktus natur?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-03-06 21:42

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Tak - der har jeg været inde og kigge, men det er ikke der.

Der kan også ligge noget i: dinHD/Bibliotek/StartupItems

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Storm

Dato : 22-03-06 22:26

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Der kan også ligge noget i: dinHD/Bibliotek/StartupItems

OK - Jeg har kigget i min harddisks StartupItems - der ligger der kun
noget Adobe Version Cue. Min brugermappes Library har slet ikke nogen
StartupItems folder. I min System - Library - StartupItems ligger en
del, men ikke noget der hedder noget med Timbuktu.

Men selvfølgelig er det ikke indbygget i Timbuktu. Min version på
arbejde starter kun op når jeg beder om det, så det må jo være til at
fikse.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Schyth

Dato : 23-03-06 16:31

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev 2006-03-22:
> Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

Hej,

Du kan også kigge i /System/Library/LaunchDaemons og
/System/Library/LaunchAgents og i /System/Library/StartupItems

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-03-06 17:59

Martin Schyth <fumsen@hotmail.com> wrote:

> Hej,

> Du kan også kigge i /System/Library/LaunchDaemons og
> /System/Library/LaunchAgents og i /System/Library/StartupItems

Jeg tror ikke timbuktu startes fra /System/Library. ER det tilfældet
bør ham der har skrevet startscriptet ha' tæsk.

3.parts dimser bør states fra /Library eller ~/Library

Fra : Martin Schyth

Dato : 24-03-06 10:10

> Jeg tror ikke timbuktu startes fra /System/Library. ER det tilfældet
> bør ham der har skrevet startscriptet ha' tæsk.
>
> 3.parts dimser bør states fra /Library eller ~/Library

Her er vi bestemt ikke uenige, med derfor kan Timbuktu udviklerne jo
godt være det. Jeg ved ikke hvor de bliver lagt, og bruger ikke selv
Timbuktu, men det er da værd at tage et kig i de kataloger og se...

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-03-06 17:56

> [...]

> Men selvfølgelig er det ikke indbygget i Timbuktu. Min version på
> arbejde starter kun op når jeg beder om det, så det må jo være til at

/Library/Startupitems vil typisk være stedet hvorfra en timbukto server
startes.

3.parts programmer bør ikke starte emner fra /System/Library/Startupitems.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-03-06 21:52

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Tak - der har jeg været inde og kigge, men det er ikke der.
>
> Det er Timbuktu der starter op når jeg logger mig på, og den står ikke
> derinde - men det er måske Timbuktus natur?
Tjek /Library/StartupItems/.
Dem der kan ses i Log ind-emner gælder kun for den pågældende
brugerkonto.

/Thomas

--
Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-03-06 18:21

Hej Nina

Storm wrote:

> Tak - der har jeg været inde og kigge, men det er ikke der.

Som andre også har skrevet, så kan de ligge forskellige steder...

> Det er Timbuktu der starter op når jeg logger mig på, og den står ikke
> derinde - men det er måske Timbuktus natur?

Men, svjh. er der i Timbuktu preferences et eller andet sted, hvor man
kan sætte den til 'Open at login' eller noget i den retning. Så prøv at
gå prefs igennem og se, om det skulle være dér, problemet er.

Jeg har kørt lidt med den under OS 9.x, og der blev ikke lagt noget i
'Startemner'...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>