Billigere bredbånd!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-03-06 23:58

så lige denne underskriftsindsamling i en anden gruppe - dk.marked.privat.

http://www.adsl.skrivunder.dk/index.php

En god idé, som fortjener opbakning!

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Brian S

Dato : 19-03-06 13:52

Jeg har skrevet under.

Fra : Erik Dan

Dato : 19-03-06 17:06

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message

så lige denne underskriftsindsamling i en anden gruppe - dk.marked.privat.

http://www.adsl.skrivunder.dk/index.php

En god idé, som fortjener opbakning!
--------------------------------
Hvad hjælper det at bredbånd er billigere i Sverige , når kun 40% af de
svenske husstande kan få det
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=546822&lid=puff_546831&lpos=rubrik

/ Dan

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-03-06 20:15

On Sat, 18 Mar 2006 23:58:25 +0100, Erik Richard Sørensen wrote:

> så lige denne underskriftsindsamling i en anden gruppe - dk.marked.privat.
>
> http://www.adsl.skrivunder.dk/index.php
>
> En god idé, som fortjener opbakning!

Hvorfor ikke en underskriftsindsamling til Apple om at de skal sætte
priserne på deres computere ned med 60%?
Eller til regeringen om at de skal spendere 10 milliarder af vores
skattepenge på at grave kabler ned og så gøre det gratis at bruge dem?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-03-06 20:43

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> [...]
> Eller til regeringen om at de skal spendere 10 milliarder af vores
> skattepenge på at grave kabler ned og så gøre det gratis at bruge dem?

nemlig ... for online underskriftsindsamlinger virker nemlig ikke en
døllle ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-03-06 21:52

On Sun, 19 Mar 2006 20:42:33 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> nemlig ... for online underskriftsindsamlinger virker nemlig ikke en
> døllle ...

Der er vist ikke nogen som helst underskriftsindsamlinger der kan få
private firmaer til at sælge varen for andet end hvad der giver det
største overskud.

Man kan så undre sig over hvorfor det netop er TDC man går efter, når
man lige så godt kunne fortælle ComX at de skulle forbedre deres
dækning, så vi stakkels husejere kunne få internet til samme pris som
dem i diverse boligforeninger.
Prøv at se her, det er til at græde over:

Abonnementstyper      Pr. måned kr.
Standard abonnement    512/512 Kbit/s 49,00
Superbruger Bronze    2/2 Mbit/s    110,00
Superbruger Sølv    6/6 Mbit/s    189,00
Superbruger Guld    10/10 Mbit/s    299,00
Superbruger Platin    20/20 Mbit/s    599,00
Og der er ikke nogen forbrugsgrænse.....

Fra : Åge

Dato : 19-03-06 22:08

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> [...]
> Superbruger Guld 10/10 Mbit/s 299,00
> Superbruger Platin 20/20 Mbit/s 599,00
> Og der er ikke nogen forbrugsgrænse.....

Tror du også på julemanden?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-03-06 22:12

Åge wrote:

> Tror du også på julemanden?

Tror du bare det er grebet ud i den blå luft, det han skriver ??
http://www.comx.dk/script/site/page.asp?artid=92&cat_id=66

Fra : Åge

Dato : 19-03-06 22:21

"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du bare det er grebet ud i den blå luft, det han skriver ??
> http://www.comx.dk/script/site/page.asp?artid=92&cat_id=66

Nej da. Enhver kan jo annoncere med hvad som helst til hvilken som helst
pris, når varen ikke kan leveres.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-03-06 22:49

On Sun, 19 Mar 2006 22:20:55 +0100, Åge wrote:

> Nej da. Enhver kan jo annoncere med hvad som helst til hvilken som helst
> pris, når varen ikke kan leveres.

Jeg kender adskillige der får leveret varen til den pris. Hvorfor tror du
ikke de kan levere varen?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-03-06 22:56

On Sun, 19 Mar 2006 22:07:55 +0100, Åge wrote:

> Tror du også på julemanden?

Det var da et tåbeligt spørgsmål. Alle og enhver ved da at han, i
lighed med ånden i bunden af flasken, eksisterer.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-03-06 22:56

Frank E. N. Stein wrote:

> Der er vist ikke nogen som helst underskriftsindsamlinger der kan få
> private firmaer til at sælge varen for andet end hvad der giver det
> største overskud.

Nå, det er da set før, men det er mange år siden, og svjh. var det også
TDC - dengang TeleDanmark, der var involveret i det i et område her i
Jylland, hvor de pure nægtede at nedgrave fiberkabler... - Så når 3
kommuner med samtlige beboeres underskrifter + kommunalbestyrelser
sender en klage + kollektiv opsigelse til TeleDanmark, så fik de
fingeren ud fra et vist sted...

> Man kan så undre sig over hvorfor det netop er TDC man går efter,

Det er det af den enkle grund, at det er TDC, der har 'bygget' det
kabelnet i Sverige, som er udgangspunkt for de enormt lave priser. som
bl.a. Telia Sverige tilbyder. - Telia + de andre selskaber derovre lejer
kabelnettet af TDC til en pris, der er ca. 10% af den tilsvarende pris,
som Telia skal betale for at leje sig ind på det danske telenet, som i
parantes bemærket også ejes af TDC, uanset hvilket selskab, der ellers
betjener kunden!

Sagen var i efteråret oppe i DR1 i både 'Kontanten' og 'Pengemagasinet'.
Og i radioens P1 i flere udsendelser bl.a. 'P1 Eftermiddag'...

Så hvorfor h.... skal Danmark være med til at betale det svenske
kabelnet? - Og det endda til et selskab, der nægter at efterkomme de
pålæg, de har fået fra div. ministerier og styrelser om at nedsætte
priserne, fordi de er for meget for høje?!?!

> [...]
> Superbruger Guld       10/10 Mbit/s    299,00
> Superbruger Platin    20/20 Mbit/s    599,00
> Og der er ikke nogen forbrugsgrænse.....

Hvis de er lige så dårlige og ustabile som et par af de andre
'lavprisselskaber', så foretrækker jeg klart at give bare lidt mere og
få en stabil forbindelse!

mvh. Erik Rivhard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-03-06 23:07

On Sun, 19 Mar 2006 22:55:56 +0100, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> kommuner med samtlige beboeres underskrifter + kommunalbestyrelser
> sender en klage + kollektiv opsigelse til TeleDanmark, så fik de

En opsigelse er da også noget helt andet end en underskriftsindsamling.
I øvrigt, dengang TDC hed TeleDanmark, hvem var det så der ejede
selskabet?

> Det er det af den enkle grund, at det er TDC, der har 'bygget' det
> kabelnet i Sverige,

Du mener det er TDC den svenske stat har betalt for at grave fiber ned?
Det kunne jeg godt tænke mig at se lidt dokumentetion for.

> [...]
> som Telia skal betale for at leje sig ind på det danske telenet, som i
> parantes bemærket også ejes af TDC, uanset hvilket selskab, der ellers

Ja, telenet. Der er mange andre kabler i jorden i Danmark, der ikke ejes
af TDC.

> [...]
> Eftermiddag'...
>
> Så hvorfor h.... skal Danmark være med til at betale det svenske

Det er Danmark heller ikke.

> - Og det endda til et selskab, der nægter at efterkomme de
> pålæg, de har fået fra div. ministerier og styrelser om at nedsætte
> priserne, fordi de er for meget for høje?!?!

Hvilke pålæg er det TDC har fået, som de ikke har opfyldt?

> Hvis de er lige så dårlige og ustabile som et par af de andre
> 'lavprisselskaber', så foretrækker jeg klart at give bare lidt mere og
> få en stabil forbindelse!

Det er de ikke, man får en kanonforbindelse. Jeg kender til et par
boligforeninger der har skiftet til ComX fordi den forrige leverandør var
for ustabil. De eneste problemer jeg kender til hos ComX, er i forbindelse
med telefoni.

Fra : Esben

Dato : 19-03-06 23:17

[Someone wrote: ComX priser:]

> [...]
> boligforeninger der har skiftet til ComX fordi den forrige leverandør var
> for ustabil. De eneste problemer jeg kender til hos ComX, er i

Det lover de, de har løst - håber det er sandt!
Vi får det i vores opgang inden for kort tid - glæder mig til at få
ordentligt bredbånd (igen)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-03-06 23:31

Frank E. N. Stein wrote:

> En opsigelse er da også noget helt andet end en underskriftsindsamling.
> I øvrigt, dengang TDC hed TeleDanmark, hvem var det så der ejede
> selskabet?

Det kunne godt have været formuleret lidt bedre. - Det var kun de tre
kommuners telefonsystemer, der blev truet med at opsige abonnementerne
på. - Kommunen kan jo ikke bestemme på borgernes vegne, hvad det angår.

> Du mener det er TDC den svenske stat har betalt for at grave fiber ned?
> Det kunne jeg godt tænke mig at se lidt dokumentetion for.

Ja, du kan ringe og spørge Henning Dyremose. Han har udtalt det i både
TVA, Pengemagasinet og TV2 Nyhederne...

> Ja, telenet. Der er mange andre kabler i jorden i Danmark, der ikke ejes
> af TDC.

Ikke uden for byer. Her er der et 100% monopol. Det er og har altid
været TDC/TeleDanmark, der har haft eneretten til at nedgrave
telekabler. Pt kører der en sag ovre i en forstad til Herning, hvor TDC
nægter at udskifte de gamle trådkabler med fiberkabler, så beboerne kan
få ADSL og hybridnet...

> Det er Danmark heller ikke.

Iflg. interviewet med Dyremose, er det en 'underskudsforretning' mht.
nedgravning af kablerne i Sverige, men "...på længere sigt vil det give
os nogle fordele..." var vist nogenlunde den formulering, han brugte...

> Hvilke pålæg er det TDC har fået, som de ikke har opfyldt?

Nedsætte abonnementspriser på både fastnet og mobil (Udet abonn.),
nedsætte minuttaksten for mobil, nedsætte transfertaksten mellem
fastnet+mobil, når der ringes op til fastnettlf. og viderestilles til
mobil på samme abonnement, nedsættelse af servicetakster på 113 og 118.

> [...]
> for ustabil. De eneste problemer jeg kender til hos ComX, er i forbindelse

Undskyld mig, men du er minsandten for naiv! Jeg kender 2 afd. i 2
forskellige boligforeninger herovre, hvor kunderne var uden både telefon
og internet i mere end 4 måneder! - hvor det viste sig at være noget så
simpelt som en router, der var defekt....

Og lige nu satser de sammen med DanskBredbånd på at få indpas i
øgadekvarteret her i byen. - Det ser så flot ud på papiret, men
realiteterne er nogle ganske andre - næsten lige så grove som Tele2.
Prøv engang at ringe til Forbrugerstyrelsen og spørg dem, - jeg tør
næsten garantere, de får røde knopper bare de hører ordet ComX...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-06 00:25

On Sun, 19 Mar 2006 23:30:41 +0100, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> tre kommuners telefonsystemer, der blev truet med at opsige
> abonnementerne på. - Kommunen kan jo ikke bestemme på borgernes vegne,

Igen, hvem ejede TeleDanmark?

> Ja, du kan ringe og spørge Henning Dyremose. Han har udtalt det i både
> TVA, Pengemagasinet og TV2 Nyhederne...

Imponerende dokumentation.

> Ikke uden for byer. Her er der et 100% monopol. Det er og har altid
> været TDC/TeleDanmark, der har haft eneretten til at nedgrave
> telekabler.

TDC har ikke monopol på nedgraving af kabler nogen som helst steder.
Prøv selv at spørge el-selskaberne. Eller ComX for den sags skyld. Eller
Ishøj kommune. Eller Københavns Kommune. Fortsæt selv listen.

> Pt kører der en sag ovre i en forstad til Herning, hvor TDC nægter at
> udskifte de gamle trådkabler med fiberkabler, så beboerne kan få ADSL
> og hybridnet...

Hvorfor skulle TDC også det hvis de ikke kan få en fornuftig forretning
ud af det? TDC har forsyningspligt på fastnettelefoni, ikke data og TV.

> [...]
> nedgravning af kablerne i Sverige, men "...på længere sigt vil det
> give os nogle fordele..." var vist nogenlunde den formulering, han

TDC nedgraver kabler for SUNET. De forbindelser TDC udbyder til
almindelige borgere, løber i kabler ejet af den svenske stat.

> [...]
> fastnet+mobil, når der ringes op til fastnettlf. og viderestilles til
> mobil på samme abonnement, nedsættelse af servicetakster på 113 og

Du mener de sager TDC har vundet, eller,som fx med 118, der er ophævet?

FX: Ophævelse af prisreguleringen af nummeroplysningstjenesten
Med ikrafttrædelsen af bekendtgørelse nr. 1254 af 14. december 2004 om
forsyningspligtydelser den 21. december 2004 bortfaldt IT- og
Telestyrelsens afgørelse af 2. oktober 2003 for så vidt angår
maksimalpriser for opkald til nummeroplysningstjenesten.

For god ordens skyld skal IT- og Telestyrelsen på den baggrund meddele
TDC A/S, at de af IT- og Telestyrelsen fastsatte maksimalpriser for
opkald til nummeroplysningstjenesten er ophævet.

> Undskyld mig, men du er minsandten for naiv!

Jeg synes det lyder som du har lidt for meget fantasi.

> [...]
> telefon og internet i mere end 4 måneder! - hvor det viste sig at være
> noget så simpelt som en router, der var defekt....

Jaså, hvor og hvem var leverandør?

> [...]
> Prøv engang at ringe til Forbrugerstyrelsen og spørg dem, - jeg tør
> næsten garantere, de får røde knopper bare de hører ordet ComX...

De er da ellers ikke på listen af firmaer der ikke respekterer
afgørelser fra Forbrugerstyrelsen. De er ikke engang at finde i
oversigten over klager med afgørelser der er blevet respekteret. De er
ikke engang at finde hos teleankenævnet.

Fra : Esben

Dato : 20-03-06 06:48

> Jaså, hvor og hvem var leverandør?

Ville jeg også gerne vide - navn på foreningerne...

> [...]
> oversigten over klager med afgørelser der er blevet respekteret. De er
> ikke engang at finde hos teleankenævnet.

Tak - betryggende - midt i al ERS' vildledning...

VH

Esnben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-03-06 15:01

Hej Esben

Esben wrote:

> Ville jeg også gerne vide - navn på foreningerne...

Den ene var en afd. i en mindre boligforening, der Hedder 'Århus Bo' i
den vestlige del af Århus. Den anden en privat ejerforening i nordbyen...

> Tak - betryggende - midt i al ERS' vildledning...

Det er faktisk ikke en 'vildledning'. Grundlæggeren var i TV DR1
Kontanten omkring problemerne. Han ville dog ikke stille op personligt,
men blev interviewet pr. tlf., da han ikke opholdt sig i Danmark på
tidspunktet. Han gav som undskyldning, at der havde været 'tekniske
problemer med en af serverne' og ', 'der har været tekniske fejl fra
leverandørerne, der ikke har levet op til vores krav', - og så den
famøse router, jeg tidl. har nævnt. - Jeg _kan_ bare ikke se, hvorfor,
der skulle godt omk. 4 måneder, før det blev rettet! - Og der er stadig
problemer med jævnlige nedbrud i den private ejerforening...

Jeg har lige kigget de papirer igennem igen, som vi har fået vedr.
øgadekvarteret her. Det ser ud til, at det er et samarbejde mellem
'DanskBredbånd', 'NRgi' og 'ComX' med DanskBredbånd som
hovedentreprenør. Og det huer absolut ikke mig, at DB skal stå for
entreprisen.

Jeg har haft flere henvendelser fra folk, der har / har haft deres IT og
tlf.forb. gennem DB, hvor de har bedt om hjælp, men det har jeg måttet
sige, at det kan jeg ikke hjælpe med, da det højst sandsynlig ikke er
hos kunderne, der er problemer, men hos leverandøren.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-06 18:38

Du mener den her: http://www.dbnet.dk/1415.aspx ?

> Det ser ud til, at det er et samarbejde mellem
> 'DanskBredbånd', 'NRgi' og 'ComX' med DanskBredbånd som
> hovedentreprenør. Og det huer absolut ikke mig, at DB skal stå for
> entreprisen.

Så vidt jeg kan se, skal du læse meget selektivt for at få ComX ind i
billedet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-06 22:14

> [...]
> der skulle godt omk. 4 måneder, før det blev rettet! - Og der er stadig
> problemer med jævnlige nedbrud i den private ejerforening...

ERS indlæg er endnu et eksempel i en lang række af ERS's forsøg på at
forfalske dokumentation, så det underbygger hans udsagn, så snart der
stilles spørgsmålstegn ved indholdet i hans indæg.

På <http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/02/21130522.htm> kan hele
"Kontant" fra 21. feb. 2006 ses. Det omhandler IP Telefoni udbyderen
<https://www.telefin.dk/main/> som er et helt andet selskab som
udbyder en helt anden service. Detaljerne i ERS's forsøg på at
dokumentere hans tvivlsomme oplysninger, ligner til forveksling
detaljer fra en helt anden sag.

Fra : Esben

Dato : 22-03-06 13:39

> Hej Esben
[SNIP]
> [...]
> sige, at det kan jeg ikke hjælpe med, da det højst sandsynlig ikke er
> hos kunderne, der er problemer, men hos leverandøren.

Hej Erik!

Hvis du prøver at læse hvad de skriver i dk.edb.internet.udbydere de
sidste 3 1/2 måned vil du se at de er overvejende meget positive omkring
ComX - især siden den økonomiske saltvandsindsprøjtning, de fik på
daværende tidspunkt.

Folk roser ComX meget for at levere mere båndbredde end de lover, men
det er jo ikke sikkert det fortsætter, efterhånden som de vokser sig
større...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-03-06 17:08

Esben wrote:

> [...]
> sidste 3 1/2 måned vil du se at de er overvejende meget positive omkring
> ComX - især siden den økonomiske saltvandsindsprøjtning, de fik på

OK, det kan selvfølgelig også være blevet bedre... Mine udtalelser går
mest på de forhold, hvor de har været samarbejdspartner med andre, så
det er jo muligt, det ligger i kombinationen dér.

> Folk roser ComX meget for at levere mere båndbredde end de lover, men
> det er jo ikke sikkert det fortsætter, efterhånden som de vokser sig
> større...

Næppe, så skulle de da være de første.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-03-06 07:48

> Erik Rivhard

Erik Rivehjerte? Fedt navn!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Esben

Dato : 21-03-06 11:19

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Erik Rivehjerte? Fedt navn!
>
> Stig Leerbeck

Erik får en del "tæv" i denne gruppe her i forvejen - mange sikkert
berettigede, ikke mindst af det årelange "samliv" med andre "gamle
drenge". Sagligheden er - i hvert fald ofte - i højsædet og sådan skal
det være, selv om det jo ikke kan undgås at nogen bliver "pissed" ind i
mellem.

Måske kan Erik godt tåle det her dril, men jeg kan mærke, at jeg bliver
lidt stødt over dit indlæg, Stig - og at jeg ikke ønsker selv at blive
skrevet til på den måde. For mig er det ikke det vi er her for...

De venligste hilsener

Esben

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-03-06 16:20

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Måske kan Erik godt tåle det her dril, men jeg kan mærke, at jeg bliver
> lidt stødt over dit indlæg, Stig - og at jeg ikke ønsker selv at blive
> skrevet til på den måde. For mig er det ikke det vi er her for...

Det var da bare en sjov stavefejl - det bliver Erik da ikke stødt over!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Esben

Dato : 21-03-06 17:06

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Det var da bare en sjov stavefejl - det bliver Erik da ikke stødt over!

Muligt - men det ville jeg i hert fald selv blive - og for mig er det
ikke sjovt...

VH

Esben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-06 15:31

Hej Stig

Stig Leerbeck wrote:

> Erik Rivehjerte? Fedt navn!

Men véd du så også, hvad det betyder på mestitz sjagon? - Det er en
person, der bruger et knojern med små påsatte knive, så når der uddeles
'flade' [absolut ikke ala Mich.], så bliver ansigtet flået op. BNlev
brugt af mexikanske grænseoprørere i den mexikansk-amerikanske krig i
slutningen af 1800-tallet.

> Stig Leerbeck

Og skal jeg drille dig lidt, så er 'leerbeck' da lige så 'farlig' i
bogstaveligste forstand endda. - På frisisk og nordflamsk er "een
leerbeck" en å eller bæk, hvor bunden er flydeler - altså en bund, der
suger alt ned. - Jeg har faktisk en gang været med til at redde en
spejderkammerat, der var så dum at ville forsøge at bade et sted, hvor
der var flydeler. - Vi var 5 til at hive ham op igen. - en lidt barsk
oplevelse..

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-03-06 16:20

> [...]
> spejderkammerat, der var så dum at ville forsøge at bade et sted, hvor
> der var flydeler. - Vi var 5 til at hive ham op igen. - en lidt barsk

Leerbeck stammer faktisk fra en pæredansk gård der stavedes Lerbæk, men
min forfader syntes nok der var mere pondus i noget tysk-klingende og
det har der nok også været i 1700-tallet.

Det er altså rent snobberi at jeg ikke hedder Lerbæk

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-06 16:43

Hej Stig

Stig Leerbeck wrote:

> Leerbeck stammer faktisk fra en pæredansk gård der stavedes Lerbæk, men
> min forfader syntes nok der var mere pondus i noget tysk-klingende og
> det har der nok også været i 1700-tallet.

Ja, og hvis det så er jydsk - vest-sydvest jydsk, så er der heller ikke
større forskel på det og så nordfrisisk...

Navneforskning er faktisk ret sjovt at lege med. Det er noget, der altid
har interesseret mig, og endnu sjovere bliver det, når man så begynder
at grave i det i forbindelse med lidt slægtsforskning. - Min morfars
slægt er faktisk holstenske frisere...

> Det er altså rent snobberi at jeg ikke hedder Lerbæk

Det var så lidt omvendt med min farfar. Han hed oprindelig Sørensen-Bro,
men betragtede navnet 'Bro' som et øgenavn. Min far var ved at tænke på
at få det gamle navn igen, da det er et gammelt slægtsnavn, der stammer
fra herregården Bro i Nordthy, men vi nåede ikke at få gjort mere ved
det, før han døde, og jeg gider ikke rigtig, selvom 'Sørensen' vel kan
regnes for en massebetegnelse, selvom jeg kunne få flere ret specielle
navne som fx. 'von Ochmann' eller 'von Marquardt' eller '-Bro'... 6 ud
af mine oldeforældre var holstenere / tyskere. Nå, men sådan er der jo
så meget...

Fra : Morten Lind

Dato : 20-03-06 16:04

> [...]

> Superbruger Guld 10/10 Mbit/s 299,00
> Superbruger Platin 20/20 Mbit/s 599,00
> Og der er ikke nogen forbrugsgrænse.....

Uden iøvrigt at have læst tråden færdig, kender jeg én, der bor i et
boligselskab, der benytter ComX.

Og dét skal du sandelig ikke ønske dig

Deres produkt er et multiprodukt med internet, telefoni og TVsignal.

På TV er der sne, telefonforbindelsen afbrydes indimellem og støjer.
Internettet virker, men du skal bemærke, at båndbredden skal deles
mellem de tilsluttede husstande, så en 10Mb på 45 lejligheder lørdag
aften, hvor alle teenagerne spiller WarCraft og Sims, levner ikke meget
til dig.

Så glæd du dig over din friværdi og køb produktet hos hovedleverandøren
TDC.

M.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-06 18:32

On Mon, 20 Mar 2006 16:03:51 +0100, Morten Lind wrote:

> Uden iøvrigt at have læst tråden færdig, kender jeg én, der bor i et
> boligselskab, der benytter ComX.
>
> Og dét skal du sandelig ikke ønske dig

Af hvad jeg har set og hørt, så ville jeg da i den grad ønske mig
sådan en forbindelse.

> [...]
> mellem de tilsluttede husstande, så en 10Mb på 45 lejligheder lørdag
> aften, hvor alle teenagerne spiller WarCraft og Sims, levner ikke meget

Der er jo forskellige produkter.

> Så glæd du dig over din friværdi

Det er nu ikke så meget jeg har af det.

> og køb produktet hos hovedleverandøren TDC.

Køb? Du må være vanvittig. Den slags har man arbejdsgivere til.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-06 08:15

> [...]

> Eller til regeringen om at de skal spendere 10 milliarder af vores
> skattepenge på at grave kabler ned og så gøre det gratis at bruge dem?

TDC er et privatejet monopol, der nok ved hvordan man skummr fløden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan

Dato : 20-03-06 09:21

hvis man befinder sig i København, er der et billigt og godt
alternativ til TDC mm. som jeg selv benytter. 8 mbit til 300 kr.
www.cph-metronet.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-03-06 09:24

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> hvis man befinder sig i København, er der et billigt og godt
> alternativ til TDC mm. som jeg selv benytter. 8 mbit til 300 kr.
> www.cph-metronet.dk

og så er der jo også Basse Bergquists luftkastel version 2:

http://www.orza.dk/

;)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-03-06 09:30

Thomas von Hassel wrote:

> og så er der jo også Basse Bergquists luftkastel version 2:

Er det kun version 2? Er det ikke 3. eller 4. internet selskab han er
i gang med?

JonB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-03-06 09:34

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Er det kun version 2? Er det ikke 3. eller 4. internet selskab han er
> i gang med?

godt spørgsmål :)

faktisk ser det ud til at de begynder at levere i slutningen af denne
mdr ... kun i KbH dog ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-03-06 12:34

On 2006-03-20 09:34:28 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> godt spørgsmål :)
>
> faktisk ser det ud til at de begynder at levere i slutningen af denne
> mdr ... kun i KbH dog ...

Det ser godt nok ellers smart ud, hvis det ellers holder, hvad det
lover. Har firmaet så sat egne antenner op, eller benytter de sig
f.eks. af nogle mobiil-master? Og hvad med dækningen? Jeg synes ikke
umiddelbart, der står på hjemmesiden, at det kun dækker i København.
Det er nok mig, der ikke følger med, men jeg har aldrig hørt om det før
eller om personen bag. Han er måske berygtet for at iværksætte
projekter, der alligevel ikke bliver til noget?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-03-06 12:54

> Det ser godt nok ellers smart ud, hvis det ellers holder, hvad det
> lover. Har firmaet så sat egne antenner op, eller benytter de sig
> f.eks. af nogle mobiil-master? Og hvad med dækningen?

De "låner" vist udstyr fra Butlernetworks, sammen med noget eget udstyr
skulle iflg. dem selv kunne levere 20/20 mbit/sek ... om det holder i
virkeligheden får vi jo at se.

> Jeg synes ikke
> umiddelbart, der står på hjemmesiden, at det kun dækker i København.

de har et dækningkort, med 2 master i KbH

> Det er nok mig, der ikke følger med, men jeg har aldrig hørt om det før
> eller om personen bag. Han er måske berygtet for at iværksætte
> projekter, der alligevel ikke bliver til noget?

han har haft gang i lidt forskelligt, ikke noget der er lykkedes for ham

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-03-06 14:03

Thomas von Hassel wrote:

> godt spørgsmål :)
>
> faktisk ser det ud til at de begynder at levere i slutningen af denne
> mdr ... kun i KbH dog ...

Jeg tvivler lidt, eller også at han sælger de først billigt for at
komme i gang og tiltrække kunder. Sådan lidt ala et pyramideselskab,
hvor kun dem der kommer først får leveret.
Personligt tror jeg ikke på ham eller hans projekt.

Det som jeg derimod tror på er
   http://GCBO.net
det synes jeg er et smart koncept, men det kræver altså at man er en
bolig forening. Tilgengæld kan man gå sammen med naboerne, hvis ens
bygning er lidt lille.

Vi har købt en sort fiber her på vores kollegie, og i starten fik vi
tilbudt hastigheder fra 541 pr. Måned pr. synkron Mbit ned til 333
hvis vi købte mange Mbit. Det ser ud til at vi har fået forhandlet os
ned på under 250kr. pr. Måned pr. synkron Mbit. Selvom vi ikke har
købt helt vildt mange Mbit, og oven i det får vi en lukket og
dedikeret forbindelse til vores telefoni.

(oven i dette kommer fiberen som for os koster 2500-3000 pr. måned alt
efter hvor mange år man afskriver udgiften, og hvad forbrugerprisindex
er i fremtiden. Tilgengæld skal vi ikke betale for reperation de
første 20 år.)

Vi køber en stor forbindelse som alle kan bruge af. (med lidt
prioritering baseret på tidligere forbrug, så stor forbrugere ikke
genere de små forbrugere.)

Om det er nok ved jeg ikke, umiddelbart får hver beboer kun ca.
100kbit, men vi satser på at ikke alle bruger den hele tiden. Prisen
ser ud til at blive ca. 40 kroner pr. beboer pr. måned. Men hvor mange
bruger deres ADSL hele tiden?
Der bliver ikke mulighed for forskellig hastighed, det ønskede vi
ikke, men ISP'erne tilknyttet GCBO kan godt levere den slags også.

Nå ja foresten, det er lige meget at ringe/maile til cybercity omkring
GCBO forbindelser, de leverer stadig ikke til bolignet.
Det er også lige meget at ringe/maile til telia, de endte med at
tilbyde med en stofanet ADSL, selvom at jeg tydeligt i emailen havde
skrevet at jeg ville have noget andet.

Jeg har haft kontakt til følgende omkring levering af internet
NGDC, broadcomm, arrownet, tele2 og jaynet. Jegg har generelt haft
gode erfaringer med deres sælgere, men vi har ikke helt fået leveret
endnu pga. man ikke kan grave fiberen ind til os pga. frosten. Men det
sker snart.

Planen er at kollegiet ejer hele vores infrastruktur og hurtigt og
billigt kan skifte udbyder. Vi kører fx. med 6 måneders aftaler.

JonB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-03-06 14:09

> [...]

> hvor kun dem der kommer først får leveret.
> Personligt tror jeg ikke på ham eller hans projekt.

konceptet er at selve forbindelsen er billig, men du betaler så for
tjenesterne, dvs. TV, Pay pr. view film etc. etc.

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-06 10:23

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> hvis man befinder sig i København, er der et billigt og godt
> alternativ til TDC mm. som jeg selv benytter. 8 mbit til 300 kr.
> www.cph-metronet.dk

Jeg har skam to muligheder for internetforbindelse.

Webspeed gennem fællesantennen [TDC]. Med den hastighed jeg har i dag,
2M ned, 0,5 M op, så koster den 494 kroner om måneden. Uden telefon og
med dynamisk IP-adresse.

I stedet bruger jeg ADSL og CyberCity gennem telefonledningen. Den
koster 521 kroner om måneden, men så er det inklusive IP-telefoni og
fast IP-adresse. Og jeg låner en router, som jeg ellers skulle købe for
en tusse. Så det kan for mig slet ikke betale sig at skifte.

Men det kunne det naturligvis gøre, hvis vi selv fik installeret
bredbånd.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-06 18:51

On Mon, 20 Mar 2006 00:21:06 -0800, Allan wrote:

> hvis man befinder sig i København, er der et billigt og godt
> alternativ til TDC mm. som jeg selv benytter. 8 mbit til 300 kr.
> www.cph-metronet.dk

Hvis man befinder sig i København, så har borgerrepræsentationen
besluttet at det skal undersøges hvad det vil koste at give alle
københavnnere gratis trådløst internet.

Fra : Åge

Dato : 20-03-06 23:24

> Hvis man befinder sig i København, så har borgerrepræsentationen
> besluttet at det skal undersøges hvad det vil koste at give alle
> københavnnere gratis trådløst internet.

Sætningen "...hvad det vil koste at give alle københavnnere gratis trådløst
internet." er interessant. Mon det er en af Helle Smidths legekamerater, der
har formuleret det?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-06 23:45

On Mon, 20 Mar 2006 23:23:53 +0100, Åge wrote:

> Sætningen "...hvad det vil koste at give alle københavnnere gratis trådløst
> internet." er interessant. Mon det er en af Helle Smidths legekamerater, der
> har formuleret det?

Jeg kan dælme ikke huske hvem der stillede forslaget (mener det var
en SF'er), men det blev vedtaget med et stort flertal. Meningen er at
bruge den infrastruktur der allerede er tilstede i kommunen.
Københavnernettet er ikke ligefrem overbelastet i aftentimerne og
weekender. Selv i dagtimerne kan man suge noget så grusomt meget data
igennem på ingen tid og kommunen har masser af steder de kan placere
hotspots.
Løsningen vil så samtidigt give de ansatte i kommunen nye muligheder og
en potentiel besparelse.

Fra : Åge

Dato : 20-03-06 23:55

> [...]
> hotspots.
> Løsningen vil så samtidigt give de ansatte i kommunen nye muligheder og

Det skal nok være en SF'er, der har glemt, at der er 3½ år, til det er
nødvendigt at være flink igen.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-03-06 00:25

On Mon, 20 Mar 2006 23:54:46 +0100, Åge wrote:

> Det skal nok være en SF'er, der har glemt, at der er 3½ år, til det er
> nødvendigt at være flink igen.

Eller også er det en SF'er der har sat sig ind i hvor lang tid offentlige
IT-projekter er om at komme fra ide til udførelse.

Var det forresten ikke en ide om du fandt ud af hvem det er der render
rundt og tisser på din sukkermad hele tiden, alternativt skifter navn til
Rasmus?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-03-06 08:53

"Åge" <Klogesen@åge.dk> writes:

> Det skal nok være en SF'er, der har glemt, at der er 3½ år, til det er
> nødvendigt at være flink igen.

Hvor lang tid tror du selv at der vil gå inden et sådant initiativ
bliver til noget praktisk. Jeg tror timingenn er perfekt :)

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 20-03-06 15:54

i "stakkels husejere" kan jo bare konvertere noget af jeres friværdi.

TU-DE-FJÆ-ÆS

SCNR

hilsen
Sebastian, som synes at hans 512/512 er ligesom at gå tilbage til
modetiderne og som bestillte en 2/2 inkl. IP telefoni for en hund.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-06 18:34

On Mon, 20 Mar 2006 06:54:06 -0800, Sebastian Loeck wrote:

> i "stakkels husejere" kan jo bare konvertere noget af jeres friværdi.

Det kommer der da ikke fiber i jorden af.

> [...]
> Sebastian, som synes at hans 512/512 er ligesom at gå tilbage til
> modetiderne og som bestillte en 2/2 inkl. IP telefoni for en hund.

Det var meget man skulle betale for at få lov til at bestille. Den slags
er normalt gratis.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-03-06 20:01

"Sebastian Loeck" <thorfinn@ofir.dk> writes:

> Sebastian, som synes at hans 512/512 er ligesom at gå tilbage til
> modetiderne og som bestillte en 2/2 inkl. IP telefoni for en hund.

Kan du ikke bare få en stol ved siden af DIX-en?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 20-03-06 16:25

> http://www.adsl.skrivunder.dk/index.php

Glimrende initiativ, han har taget der. Var for nylig på gennemrejse i
Sverige, og jeg så på forsiden af en avis, det der med, at man nu kunne
få 28 Mbit for 299 (mener faktisk, at den pris, der stod i avisen, var
endnu billigere). Og svenskerne har jo lige som de første i verden fået
1 Gbit internet.

Synes godt, de danske udbydere kunne stramme gevaldigt op. Det her er jo
forrykt. Har lige set en reklame for CyberCity med ubegrænset bredbånd
og telefoni for 268 kr. Hvad de viser med småt er selvfølgelig, at
forbindelsen er en 128/128, som i mine øjne slet ikke kvalificerer sig
som bredbånd. Det er over 6 år siden, jeg havde så sløv en forbindelse.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-03-06 20:02

mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh [2740]) writes:

> Synes godt, de danske udbydere kunne stramme gevaldigt op. Det her er jo

TDC malker da de danske forbrugere...

Hvordan tror du man skaber den slags overskud?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-06 21:43

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@musefaeldegmail.com> wrote:

> [...]
> få 28 Mbit for 299 (mener faktisk, at den pris, der stod i avisen, var
> endnu billigere). Og svenskerne har jo lige som de første i verden fået

Jeg kan få 10Mbit + fri telefon for under 300kr og 25Mbit + fri
telefon for under 600 på min bopæl i københavns kommune. Det er da ik'
så ringe endda.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-03-06 08:55

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Jeg kan få 10Mbit + fri telefon for under 300kr og 25Mbit + fri
> telefon for under 600 på min bopæl i københavns kommune. Det er da ik'
> så ringe endda.

Æv. Endnu et eksempel på at os herude i provinsen finansierer
københavnernes overforbrug

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 21-03-06 20:31

> Æv. Endnu et eksempel på at os herude i provinsen finansierer
> københavnernes overforbrug

Hov!

Jeg har lige betalt 5.000 kroner for få adgang til det samme. Der stod
intet om tilskud fra provinsen! Hvor ansøger jeg om det?

/JD

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-03-06 20:37

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.xx> writes:

> Jeg har lige betalt 5.000 kroner for få adgang til det samme. Der stod
> intet om tilskud fra provinsen! Hvor ansøger jeg om det?

Jeg tror du er blevet snydt :)