e.c 1150
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-06 00:18

Hejsa,

Det her er sikkert supersimpelt. Jeg er stadig på kravlestadiet mht.
CSS, men står for at lave mit arbejdes Intranet baseret på Joomla.

Det virker også fint, men Internet Explorer 6 og FireFox fortolker <p>
tags forskelligt. Alle paragraffer er pakket ind i sin egen <p></p> og
i Internet Explorer bliver det til to tomme linier mellem hver
tekstblok, og i FireFox giver det én tom linie, som jeg også mener er
det rigtige.

Hvad skal jeg definere i CSS for at få Internet Explorer til at vise
det som én tom linie?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Tidemann

Dato : 06-06-06 01:01

René Frej Nielsen wrote:
> [...]
er
> det rigtige.
>
> Hvad skal jeg definere i CSS for at få Internet Explorer til at vise

line-height: et eller andet i em eller %;

--
Venlig hilsen Marianne
design af:

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-06 11:39

Tidemann <tidemann@tdcadsl.dk> wrote:

> line-height: et eller andet i em eller %;

Jeg har forsøgt mig med følgende:

p { line-height: 1em; }

Det giver sådan set ikke nogen forskel, for teksten ser ens ud i
Internet Explorer og FireFox mht. linieafstand, men når når teksten er
defineret på denne måde...

....så opfatter IE det som 2 gange <p> og det giver åbenbart 2em, men
FireFox fortolker det som 1 gange <p> og viser det som 1em.

Jeg må gøre noget galt

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Tidemann

Dato : 06-06-06 11:49

René Frej Nielsen wrote:

> [...]
>
> ...så opfatter IE det som 2 gange <p> og det giver åbenbart 2em, men
> FireFox fortolker det som 1 gange <p> og viser det som 1em.

Kom med et link til siden, ellers kan vi ikke se om der er andre ting
der spiller ind.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-06 12:55

> er

> Kom med et link til siden, ellers kan vi ikke se om der er andre ting
> der spiller ind.

OK. Jeg må lægge Joomla-templaten på et offentligt site. Det gør jeg i
aften.

Kan I suge en linket CSS-fil, eller skal jeg lave et separat
download-link?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-06-06 13:32

Den 06-06-06 13.54 skrev René Frej Nielsen følgende:

> Kan I suge en linket CSS-fil, eller skal jeg lave et separat
> download-link?

Den kommer automatisk sammen med siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-06-06 01:39

René Frej Nielsen wrote:
> [...]
> i Internet Explorer bliver det til to tomme linier mellem hver
> tekstblok, og i FireFox giver det én tom linie, som jeg også mener er

Der plejer ikke at være så voldsom forskel på, hvordan IE og FF tolker
elementet <p> med tilhørende margins.

Du bliver nødt til lægge det ud på nettet og komme med et link til dit
problem, så vi kan se nærmere på det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : TL

Dato : 06-06-06 09:59

skrev i en meddelelse ...

> Der plejer ikke at være så voldsom forskel på, hvordan IE og FF tolker
> elementet <p> med tilhørende margins.

Det er rigtigt at FF og IE tolker <p> forskelligt, så tag kontrol over det
ved at definere
size og evt. lineheight - så vises det ens begge (alle) steder.

TL
--
www.lindkold.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-06 11:41

TL <lindkoldFJERN@miggmail.com> wrote:

> Det er rigtigt at FF og IE tolker <p> forskelligt, s? tag kontrol over det
> ved at definere
> size og evt. lineheight - s? vises det ens begge (alle) steder.

Prøv at se mit svar til Tidemann. Hvad skal jeg gøre anderledes?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-06 11:40

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> Der plejer ikke at v?re s? voldsom forskel p?, hvordan IE og FF tolker
> elementet <p> med tilh?rende margins.

Det kan skyldes noget i mit stylesheet, men det er noget jeg har fået
fra et templateværktøj til Mambo/Joomla og har så tilpasset det vores
behøv, så jeg har ikke helt overblik over det.

> Du bliver n?dt til l?gge det ud p? nettet og komme med et link til dit
> problem, s? vi kan se n?rmere p? det.

Hvis jeg ikke lige kan få det til, så vil jeg lægge templaten på et
offentligt site, så I kan kigge på det. Jeg kan desværre ikke lige
åbne til vores Intranet

--
Mvh.
René Frej Nielsen