Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det er sgu godt nok utroligt....;-O
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-06-01 21:21

Det er sgu godt nok utroligt....;-O

På UseNet kan alt ske, så jeg blev egenlig ikke overrasket da en af dem
jeg e-mailer med skrev til mig, at brugerne i news:dk.fritid.foto var
gået helt grassat, og at der var vilde planer om at få opsplittet gruppen.

Så jeg måtte da lige skimme traskerierne igennem, og jeg må ærligt
indrømme, at jeg blev temmelig overrasket over tonen - ja jeg måtte
faktisk lige tjekke at jeg ikke var havnet i muddergruppen...

Jeg synes det er sørgeligt at et par enkelte "trolle" kan få lov til at
sætte dagsordnen, og det er skammeligt at de faste brugere ikke sørger
for at der holdes en god tone og et sagligt niveau.

Tænk jer om, det er da bedøvende ligyldigt hvilket foto-udstyr der
bruges, hvis billedet er godt så er det helt underordnet om det lavet
med et analogt eller digitalt kamera. Jeg har aldrig oplevet at
forfattere diskutere kvaliteten af deres bøger ud fra om de skrevet på
en skrivemaskine eller en computer.

Stop snakken om en binaer gruppe de fungerer ikke, de sander bare til i
uvedkommende pornobilleder, alle har jo mulighed for en hjemmeside i
forbindelse med deres Internet-opkobling, så lav et web-site med jeres
billeder, der kan godt være 30 til 50 billeder på 10 Megabyte, og
billederne kan jo udskiftes løbende.

Og brug så energien på at lave nye billeder, medens I har skændtes har
jeg lavet ca. 150 nye billeder, de ligger under "Nye fotos" på
http://www.photo-gallery.dk - og i dag har jeg været i tur i Gladsaxe,
hvor jeg har cyklet hele kommunen tynd sammen med Bodil Due, hun er
lokalkommité formand for Danmarks Naturfredningsforening, hun viste mig
alle de spændende steder, og det blev til ca. 100 billeder, som skal
bearbejdes i PhotoShop, dem kan I se når jeg opdaterer næste søndag.

PS: http://www.photo-gallery.dk - rummer nu mere end 5.000 billeder og
fylder mere end 1,4 Gigabytes.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Kristian Amby

Dato : 17-06-01 23:32

Ja, jeg har altid været tilhænger af ytringsfriheden, men nu ved jeg
snart ikke mere.

Nu har der været 15 indlæg om at man IKKE må spørge om, hvordan man
ændre RE til SV. Det var godt nok et spørgsmål udenfor emnet, men hvad
skulle der ske ved det, nu er det jo nu engang den NG vedkommende
bruger. Og så kan man da også næsten sige, at det er indenfor
alligevel.

Man skulle tro det var en nyhedsgruppe om Perry Mason og ikke om foto.

Så for pokker, nu er jeg da vist kommet udenom emnet igen....

Mvh
Kristian Amby

PS men jeg tør da i det mindste skrive mit eget navn

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-01 23:53

"Kristian Amby" <amby@mail.dk> wrote in message

> [...]
> ændre RE til SV. Det var godt nok et spørgsmål udenfor emnet, men hvad
> skulle der ske ved det, nu er det jo nu engang den NG vedkommende

Jeg kigger i formel1.dk ng'en.

Og når jeg så har et spørgsmål om min sejlbåd, så skal jeg bare spørge i den
gruppe som jeg oftest kigger i ?

Heldigvis er det ikke sådan det er ment.
Og langt de fleste kan faktisk godt finde ud af det.

Der er nu næsten 60.000 forskellige nyhedsgrupper....og 1 af dem er faktisk
specielt angående opsætning af mail-programmet...og det er på dansk.
Så der er absolut ingen grund til at spørge her....og specielt dumt er det
at blive sur over at blive korrekt irettesat.

Derudover opfordres der til at benytte sagligt + pænt sprog.

Btw...kig lidt på http://usenet.dk/netikette/quote.html , her kan du lære at
quote.

Mvh haa.

Fra : Fototal.dk

Dato : 18-06-01 05:34

> [...]
> med et analogt eller digitalt kamera. Jeg har aldrig oplevet at
> forfattere diskutere kvaliteten af deres bøger ud fra om de skrevet på

Det er jo li'som heller ikke det diskussionen går på.
Nogle af de "forfattere" der bruger skrivemaskine vil gerne have
diskussioner omkring computere, lagringsmedier o.s.v. flyttet et andet sted
hen.
Personligt ville jeg også gerne have alt om skrivemaskiner flyttet et tredje
sted hen, så vi netop kun diskuterede indhold her.

Sjov sammenligning i øvrigt.
Forfattere ville nok bruge 95% af tiden til at diskutere bøgernes indhold og
kun 5% til udstyret. Her er det omvendt!

Mvh: Finn.

Fra : ab

Dato : 18-06-01 07:30

Ja, at nogen i gruppen samtidigt fremfører, at billedindhold ikke kan
diskuteres, da det påstås at være rent "smag og behag".

Når så teknik og metode er sorteret fra - ja, hvad er så til bage ?

ab

Fra : Fototal.dk

Dato : 18-06-01 17:00

> Ja, at nogen i gruppen samtidigt fremfører, at billedindhold ikke kan
> diskuteres, da det påstås at være rent "smag og behag".

Billedsyn er i høj grad afhængig af øjnene der ser - og dermed kan der være
meget forskellige meninger om samme billede. Det kan man jo godt kalde "smag
og behag".
Men derfor kan man da sagtens diskutere billeder og billedsyn.

> Når så teknik og metode er sorteret fra - ja, hvad er så til bage ?

Billeddiskussion.
Og metode er ofte uafhængigt af medie, og vil derfor høre hjemme her i
gruppen.

Mvh: Finn.

Fra : Mikael

Dato : 18-06-01 12:17

> Sjov sammenligning i øvrigt.
> Forfattere ville nok bruge 95% af tiden til at diskutere bøgernes indhold
og
> kun 5% til udstyret. Her er det omvendt!

Det er nu en lidt anstrengt sammenligning. For forfattere er indholdet
nemlig fuldstændig uafhængigt af udstyret, hvorimod de to indenfor
fotografering er knyttet tæt sammen, dvs. indholdet afhænger til dels af
udstyret.

Mikael Sand

Fra : Fototal.dk

Dato : 18-06-01 16:58

> [...]
> nemlig fuldstændig uafhængigt af udstyret, hvorimod de to indenfor
> fotografering er knyttet tæt sammen, dvs. indholdet afhænger til dels af

Du har ret.
Jeg synes ellers det var en sjov sammenligning, men det var heldigvis ikke
mig der kom med den.

Mvh: Finn.