Rode med router
Fra : Vaeske

Dato : 17-06-01 20:42

Hej NG

Jeg har fået den fornemmelse at man ikke må rode ret meget med den medsendte
router. Er der nogle udbyder/produkter hvor man kan få lov at rode lidt mere
med routeren end hos andre ?

Hilsen Vaeske

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-01 20:58

In article <1M7X6.693$SQ3.10317@news.get2net.dk>, Vaeske wrote:

> Jeg har fået den fornemmelse at man ikke må rode ret meget med den medsendte
> router. Er der nogle udbyder/produkter hvor man kan få lov at rode lidt mere
> med routeren end hos andre ?

Cybercity og Tiscali (World Online) har helt åbne routere.
Jeg kender efterhånden ikke politikken hos TeleDanmark.
Orange har vist ikke routere endnu.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Your lucky number has been disconnected.

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 17-06-01 21:53

> Cybercity og Tiscali (World Online) har helt åbne routere.
> Jeg kender efterhånden ikke politikken hos TeleDanmark.
> Orange har vist ikke routere endnu.

Så vidt jeg ved koster det 1200,- hver gang der skal rodes i TeleDanmarks
routere, og det er dem der vil gøre det. Der er vist ingen frihed
overhovedet...

\Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-06-01 22:47

Gælder kun for Pro@ccess routeren. NE2-routeren er helt åben

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Vaeske

Dato : 18-06-01 22:36

Tak for svarende og jeg kan forstå hvis man bestiller hos CC så er man
sikkert mange legetimer med at få det til at fungere

Hvad er egentlig grunden til at TDC, laver begrænsninger på Pro@ccess ?
Skyldes det at routeren ikke er stabil og dermed må der lægges begrænsninger
?

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9gj8eh$6e7$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Christian Erritsø

Dato : 19-06-01 02:17

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote in message
<snip>
> Hvad er egentlig grunden til at TDC, laver begrænsninger på Pro@ccess ?
> Skyldes det at routeren ikke er stabil og dermed må der lægges
begrænsninger
> ?

P@ er et erhvervsprodukt til små virksomheder. Derfor er routeren låst, da
omkonfigureringsgebyret er peanuts, i forhold til det tab en virksomhed kan
komme ud for, hvis forbindelsen ikke virker i 2-3 dage på grund af en
pilfinger. Dette er specielt relevant, når systemadministratoren i
virksomheden ofte er den der er bedst til Word.

Routerne der er tilknyttet Pro@ccess er _yderst_ stabile. Der bruges både
Efficient Speedstream 5711 og Cisco 1401.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Christen Stephansen

Dato : 19-06-01 09:07

> Routerne der er tilknyttet Pro@ccess er _yderst_ stabile. Der bruges
både
> Efficient Speedstream 5711 og Cisco 1401.

Christian, det ved du jo godt er løgn.

/Christen Stephansen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-06-01 14:21

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> skrev i en meddelelse
> Christian, det ved du jo godt er løgn.

Hvilken del af det.
Sidst jeg tjekkede var det da netop de to routere der blev anvendt, og jeg
har ikke hørt om store stabilitetsproblemer der skyldtes dem.

Fra : Christen Stephansen

Dato : 19-06-01 19:56

> Hvilken del af det.

Well, jeg syntes bare ikke man kunne nævne SS 5711 i den sammenhæng. Den
har en tendens til at "fryse" på begge interfaces. Jeg har aldrig fået
svar på, om man har fundet ud af hvorfor. Men der har været tale om, at
det evt. handlede om visse opsætninger.

Det skal siges jeg aldrig selv har brugt en. Jeg har kun supporteret
Pro@ccess ADSL i over et halvt år.

/Christen Stephansen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 19-06-01 19:06

On Tue, 19 Jun 2001 10:07:13 +0200, Christen Stephansen wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl <9gn17f$gn4$1@news.inet.tele.dk>:

>både
>
>Christian, det ved du jo godt er løgn.

Det synes jeg nu ikke stemmer overens med mine erfaringer. Jeg har en
pulje på ca. 140 SS5711 under "mine vinger".

Ciscoen har jeg ikke erfaring nok med til at udtale mig om.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Christen Stephansen

Dato : 19-06-01 19:58

> Det synes jeg nu ikke stemmer overens med mine erfaringer. Jeg har en
> pulje på ca. 140 SS5711 under "mine vinger".

Du har været heldig, og vær glad for det. Der er en del tusinde
installationer, så det er klart der også er mange der fungerer efter
hensigten. Men jeg vil mene der også har været alt for mange
uforklarlige fejl på produktet.

Det er nu ikke det helt store problem, hvis man så kunne finde fejlene
og rette dem. Min erfaring er, at man ikke har kunnet pege på det
egentlige problem ...

> Ciscoen har jeg ikke erfaring nok med til at udtale mig om.

Den har der, så vidt jeg er orienteret, ikke været nogen problemer med.

/Christen Stephansen

Fra : Vaeske

Dato : 19-06-01 21:30

Dette gav et logisk svar på begrænsningerne, men det er så ikke noget for os
privatforbruger der gerne vil have lidt sjov

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-01 23:05

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> In article <1M7X6.693$SQ3.10317@news.get2net.dk>, Vaeske wrote:
> >
> Orange har vist ikke routere endnu.

Korrekt...forventet ankomst om ca 2 måndeder.

Mvh haa/orangedk.com