Hvor lidt er nok???
Fra : Skov

Dato : 17-06-01 15:57

Når man nu har skrevet et program i java, og det virker glimrende på den
computer det er lavet på. Ville det være nærliggende hvis det også kunne
bruges på andre computere. I mit tilfælde har jeg skrevet i IBM Visual-Age
pakket det sammen både som jar-fil (Med manifest osv) og med java2exe. Begge
kører fint så længe det er på den cpu hvor IBM V-A og jdk1.3 ligger. Men
ikke på min anden computer med win98,2.
Man skulle synes at der skal lidt mere til (Virtual machine..?) Hvad kam man
nøjes med, og kan det lade sige gøre pakke det i jar-filen.
Findes der noget smart? (det skalikke kunne bruges på mac...)
mvh
Skov

Fra : The MaXx

Dato : 17-06-01 16:44

> [...]
> nøjes med, og kan det lade sige gøre pakke det i jar-filen.
> Findes der noget smart? (det skalikke kunne bruges på mac...)

Der skal være installeret JRE som minimum. Der kan selvfølgelig også ligge
JDK a denne indeholder JRE'en.
Du kan hente JRE'en på http://java.sun.com/j2se/1.3/jre/

Nu du skriver at det er lavet i IBM's visual-age skal jeg ikke spille helt
klog på om JRE'en er nok, men hvis du kun har brugt ting som er i
overenstemmelse med sun JRE1.3 eller tidligere skulle JRE1.3.1 kunne gøre
det.... på alle platforme den understøtter (windows, linux, solaris) ud over
dette kan dit program sikkert også køres på mac (http://www.apple.com/java/)
dog er den kun tilsvarende suns JRE1.1.8.

Jeg håber dette kan hjælpe dig lidt videre...

The MaXx

Fra : IB

Dato : 17-06-01 17:18

http://www.ZeroG.com kan du hente en gratis version af install anywhere..
Med den kan du lave installations filer af dit javaprogram til de mest
gengse styresystener incl eller eksl
JRE.
Det er langt det nemmeste at have med at gøre, og så overflødiggør det også
brugen af Java2exe, da denne funktionalitet er indbygget....

Og så har det virket alle de gange jeg har prøvet!!

IB

Fra : Skov

Dato : 20-06-01 14:37

1000 Tak for begge indlæg det var lige hvad jeg manglede, jeg havde dog en
del problemer med at få jre 1.3 til at virke ordenligt (jeg manglede swing i
1.1) .
Men nu dur det og endnu en gang tak!
SKOV