Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det bliver da spændende (advarsel grejtråd~
Fra : Jakob

Dato : 05-06-06 22:34

Nu er der kommet kød på sonys nye dslr linie og jeg må sige at det ser
sgu lige så spændende ud som jeg havde forventet

http://www.dpreview.com/articles/sonydslra100/

Indbygget VR/IS antidust, 10 MP sensor (muligvis den samme som D200). En
for mange spændende kombination af god ergonomi og lille størrelse. Carl
zeiss er igang med at lave objektiver til serien og så videre og så
videre.

Jeg synes det ser MEGET spændende ud, og det må da sparke seriøst gang i
konkurrencen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jacob

Dato : 05-06-06 22:57

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> videre.
>
> Jeg synes det ser MEGET spændende ud, og det må da sparke seriøst gang i

Det ser spændene ud. Men mon ikke mange lige skal vende sig til at der kan
stå sony på et DSLR. det bliver spændene at se hvad prisen bliver for huset
og prislejet for objektiverne samt hvad de tilbyder.

Jacob

Fra : Jakob

Dato : 05-06-06 23:01

In article <4484a8be$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>, bip@bop.dk
says...

> Det ser spændene ud. Men mon ikke mange lige skal vende sig til at der kan
> stå sony på et DSLR. det bliver spændene at se hvad prisen bliver for huset
> og prislejet for objektiverne samt hvad de tilbyder.

Alle minolta objektiver kan jo bruges, de stiger jo nok noget i
brugtpris nu. De fleste af de afbildede objektiver skulle være minoltaer
i nye klæder. De carl zeiss objektiver ser sgu cool ud. En 135 mm 1.8,
sweet.

Prisen ser ud til at lægge et godt stykke under D200 og 30D men med den
samme sensor som D200, indbygget vr og et hus der set ret fedt ud.

Så er jeg sgu ligeglad med at der står Sony på huset, det er bestemt
ikke en ulempe de har ofte vist sig at være temmeligt inovative og er jo
ikke ligefrem novicer.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-06 23:19

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> wrote in message

> Så er jeg sgu ligeglad med at der står Sony på huset, det er bestemt
> ikke en ulempe de har ofte vist sig at være temmeligt inovative og er jo
> ikke ligefrem novicer.

Jo, men Sony har jo også ind imellem vist sig at satse forkert, eller
udviklet lidt efter andre. Men en ting man ikke kan komme uden om, er at
langt det meste af de som Sony laver er fornem kvalitet. Så for mig handler
det heller ikke om navnet.

> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob

Nicolai

Fra : MOA

Dato : 05-06-06 23:37

Canon bliver ihvertfald snart nødt til at rykke med noget nyt på entry
området. 30D var en kæmpe skuffelse i forhold til ikke at få flere mpix. Nu
bliver man overhalet af både Nikon (D200) og det nye Sony med samme chip.
Men kan Canon virkelig introducere et seriøst upgrade så kort tid efter 30D
kom ud? Og hvad i forhold til 5D? Kan man gå hele vejen op til 12mpix i et
fremtidigt 40D og måske 10mpix i en afløser til 350D?

Og ja, jeg mener at mpix tal er vigtige, jeg cropper en del når jeg
redigerer billeder og 8mpix er ikke altid nok. Kunne snildt bruge 10 eller
12 mpix så længe at støjniveauet ikke stiger samtidigt! Så mere dynamic
range og højere mpix, hvis det da er muligt med 1.6 sensorer?

Morten

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-06-06 13:38

Nicolai skrev:

> [...]
> udviklet lidt efter andre. Men en ting man ikke kan komme uden om, er
> at langt det meste af de som Sony laver er fornem kvalitet. Så for

Man kunne også forestille sig at Sony
kommer i karambolage med Alpa, siden de har
valgt navnet Alpha på deres nye produkter.
Ellers så kunne man jo forvente at se
Camon og Mikon produkter på markedet snart...

Peter Schrøder

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-06-06 16:29

Peter Schrøder wrote:

> Man kunne også forestille sig at Sony
> kommer i karambolage med Alpa, siden de har
> valgt navnet Alpha på deres nye produkter.

Jeg tror de to produktlinjer er så forskellige at ingen forveksler dem.
Men der kan vel opstå advokaterier alligevel.

> Ellers så kunne man jo forvente at se
> Camon og Mikon produkter på markedet snart...

Finde, men ikke i kamerabranchen

http://www.camon.it/
http://www.mikon.dk/

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-06-06 09:27

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> wrote in message
> Prisen ser ud til at lægge et godt stykke under D200 og 30D men med den
> samme sensor som D200, indbygget vr og et hus der set ret fedt ud.

Uden at have haft det omtale Sony hus i hånden, vil jeg ud fra billederne
bedømme, at ekselmpelvis D200 er det nye sony total overlegen hvad robusthed
og vand/støv tæthed angår. Desuden ser ergonomien ikke speciel god ud. Det
ligner mere et af Panasonics kompakt kameraer

> Så er jeg sgu ligeglad med at der står Sony på huset, det er bestemt
> ikke en ulempe de har ofte vist sig at være temmeligt inovative og er jo
> ikke ligefrem novicer.

Enig.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Jens G

Dato : 07-06-06 15:50

On Wed, 7 Jun 2006 10:26:38 +0200, "Thomas Schreiber"
<fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og vand/støv tæthed angår. Desuden ser ergonomien ikke speciel god ud. Det
>ligner mere et af Panasonics kompakt kameraer

Det ligner en mellemting mellem et KM 5D og 7D.
Har selv et KM 5D, og det synes jeg da man holder udmærket på.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Christian Iversen

Dato : 07-06-06 17:06

Jens G wrote:

> Det ligner en mellemting mellem et KM 5D og 7D.
> Har selv et KM 5D, og det synes jeg da man holder udmærket på.

Jeg har haft et 5D, og har i øjeblikket et 7D. Det ligner _klart_ mere et 5D
end et 7D - faktisk vil jeg mene det kun er kosmetiske ændringer på
designet. Indmaden er naturligvis ny.

--
| Christian Iversen | If you had all that, you could actually |
| chrivers@iversen-net.dk | touch mars... if you were MAD |

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-06-06 05:17

Jakob skrev:
> [...]
> videre.
>
> Jeg synes det ser MEGET spændende ud, og det må da sparke seriøst gang i

Ja det gør det da og helt forventet IMO, meeen jeg venter nu lige med at
skifte mit KM 7D til næste generation kommer.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-06-06 06:12

"Martin Vollert"

> Ja det gør det da og helt forventet IMO, meeen jeg venter nu lige med at
> skifte mit KM 7D til næste generation kommer.
>
> --
> Hilsen Martin.

Den er da helt skæv - Hvis der skal stå Sony på må man da
forvente en lidt mere sexet udformning, det ligner jo alle de andre,
det er en ommer imo. -max-