Så prøver jeg her.
Fra : Carsten Riis

Dato : 05-06-06 21:26

Hej alle

Tilgiv mit lidt dumme spørgsmål:

Hvorfor kan jeg ikke få min administrationsdel af mit debatforum til at
virke?

Jeg installerer phpBB jf. instrukserne - vil jeg mene - og jeg kan
sagtens logge ind som administrator og der er da også ganske korrekt et
Gå til administrationsdelen link i bunden af siden.

Men når jeg klikker på det link, så får jeg

---
Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer
---

som fejlmelding i IE.

Jeg ved ikke rigtig hvad der ellers er af information som kunne hjælpe
jer med at hjælpe mig.
Jeg håber, at det er nok

Alle input er velkomne.

mvh

Carsten

Fra : Jonas Delfs

Dato : 05-06-06 21:42

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men når jeg klikker på det link, så får jeg
>
> ---
> Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl

Prøv som det første med en anden browser - har flere gange oplevet at IE
crasher systematisk uden nogen (logisk) forklaring...

Mvh. Jonas

Fra : Dan Storm

Dato : 05-06-06 22:06

Jonas Delfs skrev:
> Prøv som det første med en anden browser - har flere gange oplevet at IE
> crasher systematisk uden nogen (logisk) forklaring...

IE ville nok også være mit første bud på hvor fejlen lagde!

En kammerat ville prøve at installere phpBB lokalt på sin windowsmaskine
med Apache2 med det resultat at administrationsdelen heller ikke
virkede. Ved upload og installation på webhotel var der ingen problemer.

Vi fandt aldrig ud af hvad problemet var...

Bare en tanke..

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-06-06 22:23

On Mon, 05 Jun 2006 22:26:08 +0200, Carsten Riis
> [...]

> Gå til administrationsdelen link i bunden af siden.
>
>Men når jeg klikker på det link, så får jeg

Hvad linkes der til, og hvad står der præcist i adresselinjen i IE,
når du får en fejl?

Har du sat din egen webserver op, eller kører du på et webhotel?
--
- Peter Brodersen
Ugens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : N/A

Dato : 06-06-06 19:04

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-06-06 19:04

On Tue, 06 Jun 2006 18:07:26 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Jeg kan få det til at virke under firefox. Når jeg går fra bruger-flade
>til administrationspanelet, så forsvinder www. og bliver til
>http://de3faktorer.dk/login.php et langt nummer>

Det kan være, du et sted i din phpbb-setup har indstillet, at
websitets adresse er de3faktorer.dk (uden www foran). Den adresse
(uden www) findes nemlig ikke, så det er fuldstændigt korrekt, hvad IE
siger.

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej:

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-06-06 20:34

Peter Brodersen skrev den 06-06-2006 20:03:

> [...]
> websitets adresse er de3faktorer.dk (uden www foran). Den adresse
> (uden www) findes nemlig ikke, så det er fuldstændigt korrekt, hvad IE

Det morsomme er jo, at den heller ikke virkede, når jeg manuelt indsatte
www.

Det gjorde det i Firefox.

mvh

Carsten

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-06-06 21:25

On Tue, 06 Jun 2006 21:33:37 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Det morsomme er jo, at den heller ikke virkede, når jeg manuelt indsatte
>www.
>
>Det gjorde det i Firefox.

http://www.de3faktorer.dk/forum
viderestiller til:
http://de3faktorer.dk/forum/

Det er ret sikkert webserveren, der er sat op til at ServerName er
de3faktorer.dk - og UseCanonicalName er sat til On. Det er generelt
ikke ønskeligt (omend Apache har en dejlig, belastende historik med at
have denne som standard-indstilling).

Det kan man også se ved at fx
http://www.de3faktorer.dk/forum/templates/subSilver/images
(uden skråstreg i slutningen) viderestiller til
http://de3faktorer.dk/forum/templates/subSilver/images/
(altså uden www)

Det er kun Firefox, der lidt ud af den blå luft så vælger at prøve
adressen igen med www foran.

Så det er ikke phpbb-setuppet, men webserver-setuppet, kombineret med
at de3faktorer.dk ikke har nogen entry i DNS. Brok dig til din udbyder
eller flygt mens tid er

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-06-06 21:14

Peter Brodersen skrev den 06-06-2006 22:24:

> [...]
>
> Det kan man også se ved at fx
> http://www.de3faktorer.dk/forum/templates/subSilver/images
> (uden skråstreg i slutningen) viderestiller til

weird.

> Det er kun Firefox, der lidt ud af den blå luft så vælger at prøve
> adressen igen med www foran.

tja, sålænge den vælger rigtigt

> Så det er ikke phpbb-setuppet, men webserver-setuppet, kombineret med
> at de3faktorer.dk ikke har nogen entry i DNS. Brok dig til din udbyder
> eller flygt mens tid er

hmmm, jeg har lige logget på forummet fra en helt anden computer med IE
som browser.
Der var ingen problemer overhovedet.

Hverken med og uden skråstreger.

Nå, jeg henviser brugerne til at bruge forum-linket med skråstreg.
så meget har jeg ikke lyst til at gå op i skråstreger

Carsten Riis

www.de3faktorer.dk