Holdbarhed på batteri
Fra : Michael Westi

Dato : 05-06-06 19:41

Har købt en nokia 6230i. Den er ladet op efter foreskrifterne.
Den er endnu ikke taget i brug, da jeg venter på et nummerskift fra et andet
teleselskab.
Så pt. ligger den bare. Det der nu undrer mig er holdbarheden.
Efter 4 dage er batteriet fladt. IMO må det tyde på en fejl.
Eller bruger i modellen så meget mere strøm end den alm. 6230?

Mvh Michael

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 05-06-06 21:13

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Har købt en nokia 6230i. Den er ladet op efter foreskrifterne.
Er der sim kort i ?

har den fundet net ?

vis ikke . så søger den net hvert 10 sek. og det bruger meget strøµ
/ad

Fra : Nicolai

Dato : 05-06-06 23:24

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> wrote in message

> [...]
> Efter 4 dage er batteriet fladt. IMO må det tyde på en fejl.
> Eller bruger i modellen så meget mere strøm end den alm. 6230?

Ellers så søg tilbage i gruppen, utallige før dig har haft samme problem med
Nokia 6230i og masser har skiftet deres 6230i til noget andet, jeg selv
inkl. Jeg synes dog ikke jeg havde problemer med batteritiden, men jeg
ladede den også jævn fast om natten.

Nicolai

Fra : A - 6400

Dato : 06-06-06 05:11

Telefonen skal normalt lades op 2-3 gange efter brug, så plejer det at
hjælpe.

Nu er det heller ikke ligegyldigt, hvilket simkort du har i den (str. i kb).
f.eks. er det ikke ligegyldigt om du bruger et 16 kb el. 64 kb.

Bruger selv Unotel, og har telefonen liggende tændt og her kan min holde
strøm i flere uger.....

/A

Fra : Nicolai

Dato : 06-06-06 08:51

"A - 6400" <2662070m001xxxxFJERNESxxx@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> kb). f.eks. er det ikke ligegyldigt om du bruger et 16 kb el. 64 kb.
>
> Bruger selv Unotel, og har telefonen liggende tændt og her kan min holde

Ja, klart. Men du har jo heller ingen venner og sidder altid og fylder
Usenet med dumme beskeder, så du bruger den jo i kke.

Fra : Michael Westi

Dato : 06-06-06 10:50

"A - 6400" <2662070m001xxxxFJERNESxxx@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kb). f.eks. er det ikke ligegyldigt om du bruger et 16 kb el. 64 kb.
>
> Bruger selv Unotel, og har telefonen liggende tændt og her kan min holde

Jo, jeg ved godt den skal lades op (24 timer) og brænde ud 2-3 gange før
optimal brug. Men den er endnu ikke sat op på noget net, da jeg stadig
mangler at få overført mit tlf. fra det gamle selskab. Købte den sidste
mandag (8 dage siden). Og nu skal den lades op for 3 gang. Den gamle 6230
funkede nærmest med det samme. Første opladning, nettilslutning og
bluetooth. Den holdt 1 uge.

Ergo må/tror jeg at batteriet er "lettere" defekt. Smutter lige en tur
omkring shoppen (Telia) for nærmere.

Mvh Michael

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 06-06-06 07:13

> Så pt. ligger den bare. Det der nu undrer mig er holdbarheden.
> Efter 4 dage er batteriet fladt. IMO må det tyde på en fejl.
> Eller bruger i modellen så meget mere strøm end den alm. 6230?

Mange underlige ting kan man sige om den i forhold til en 6230'er, men strøm
buger den vist ikke mere af.