Terrorlove
Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-06-06 16:54

Igen jokker regeringen i spinaten og på almindelige folk med deres
terrorlov.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article201875.ece

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym mindre
vægt.

Fra : @

Dato : 05-06-06 18:14

On Mon, 5 Jun 2006 17:54:21 +0200, "Frank Leegaard"
<frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Igen jokker regeringen i spinaten og på almindelige folk med deres
>terrorlov.
>
>http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article201875.ece

denne gang er det nu enfodighedslisten som jokker rundt for at
forsvare nogle af deres utallige kriminelle forbundsfæller som har
ydet økonomisk støtte til en flok mordere

som jeg læser paragraf 114 så kan muhammedanismen umiddelbart forbydes

/
I Straffelovens paragraf 114a står der:

Med fængsel indtil 10 år straffes den, som direkte eller indirekte

Stk. 1. yder økonomisk støtte til,
Stk. 2. tilvejebringer eller indsamler midler til eller
Stk. 3. stiller penge, andre formuegoder eller finansielle eller andre
lignende ydelser til rådighed for en person, en gruppe eller en
sammenslutning, der begår eller har til hensigt at begå
terrorhandlinger omfattet af paragraf 114

Straffelovens paragraf 114 (”Terrorloven”)

§ 114. For terrorisme straffes med fængsel indtil på livstid den, som
med forsæt til at skræmme en befolkning i alvorlig grad eller
uretmæssigt at tvinge danske eller udenlandske offentlige myndigheder
eller en international organisation til at foretage eller undlade at
foretage en handling eller at destabilisere eller ødelægge et lands
eller en international organisations grundlæggende politiske,
forfatningsmæssige, økonomiske eller samfundsmæssige strukturer begår
en eller flere af følgende handlinger, når handlingen i kraft af sin
karakter eller den sammenhæng, hvori den begås, kan tilføje et land
eller en international organisation alvorlig skade:

1) Manddrab efter § 237.

2) Grov vold efter § 245 eller § 246.

3) Frihedsberøvelse efter § 261.

4) Forstyrrelse af trafiksikkerheden efter § 184, stk. 1, retsstridige
forstyrrelser i driften af almindelige samfærdselsmidler m.v. efter §
193, stk. 1, eller groft hærværk efter § 291, stk. 2, hvis disse
overtrædelser begås på en måde, der kan bringe menneskeliv i fare
eller forårsage betydelige økonomiske tab.

5) Kapring af transportmidler efter § 183 a.

6) Grove våbenlovsovertrædelser efter § 192 a eller lov om våben og
eksplosivstoffer § 10, stk. 2.

7) Brandstiftelse efter § 180, sprængning, spredning af skadevoldende
luftarter, oversvømmelse, skibbrud, jernbane- eller anden
transportulykke efter § 183, stk. 1 og 2, sundhedsfarlig forurening af
vandforsyningen efter § 186, stk. 1, sundhedsfarlig forurening af ting
bestemt til almindelig udbredelse m.v. efter § 187, stk. 1.

Stk. 2. På samme måde straffes den, som med det i stk. 1 nævnte forsæt
transporterer våben eller eksplosivstoffer.

Stk. 3. Endvidere straffes på samme måde den, der med det i stk. 1
nævnte forsæt truer med at begå en af de i stk. 1 og 2 nævnte
handlinger.

§ 114 a. Med fængsel indtil 10 år straffes den, som

1) direkte eller indirekte yder økonomisk støtte til,

2) direkte eller indirekte tilvejebringer eller indsamler midler til
eller

3) direkte eller indirekte stiller penge, andre formuegoder eller
finansielle eller andre lignende ydelser til rådighed for

en person, en gruppe eller en sammenslutning, der begår eller har til
hensigt at begå terrorhandlinger omfattet af § 114.

§ 114 b. Den, som i øvrigt ved tilskyndelse, råd eller dåd medvirker
til at fremme den kriminelle virksomhed eller det fælles formål for en
gruppe eller sammenslutning, som foretager en eller flere handlinger
omfattet af § 114 eller § 114 a, nr. 1 eller 2, når virksomheden eller
formålet indebærer, at en eller flere handlinger af denne karakter
begås, straffes med fængsel indtil 6 år.

§ 114 c. Den, som, uden at forholdet omfattes af §§ 114-114 b,
deltager i eller yder væsentlig økonomisk eller anden væsentlig støtte
til korps, gruppe eller sammenslutning, der har til hensigt ved
magtanvendelse at øve indflydelse på offentlige anliggender eller
fremkalde forstyrrelse af samfundsordenen, straffes med fængsel indtil
6 år.

§ 114 d. Den, som, uden at forholdet omfattes af §§ 114-114 c,
deltager i ulovlig militær organisation eller gruppe, straffes med
bøde eller fængsel indtil 4 måneder eller under skærpende
omstændigheder med fængsel indtil 2 år.

§ 114 e. Med fængsel indtil 6 år straffes den, der under skærpende
omstændigheder i strid med lovgivningen om ikke spredning af
masseødelæggelsesvåben m.v.

1) udfører produkter med dobbelt anvendelse uden tilladelse,

2) til brug for myndighedernes afgørelser om produkter med dobbelt
anvendelse giver urigtige eller vildledende oplysninger eller fortier
oplysninger af betydning for sagens afgørelse eller

3) handler i strid med vilkår, der er fastsat i myndighedernes
afgørelser om produkter med dobbelt anvendelse.
/

--
Fanatisme er den eneste viljestyrke,
som de svage og usikre kan mønstre.

Fra : Wilstrup

Dato : 05-06-06 18:22

> [...]
> ydet økonomisk støtte til en flok mordere

> som jeg læser paragraf 114 så kan muhammedanismen umiddelbart forbydes

Så¨kan du ikke læse juridiske dokumenter - man kan ikke straffe en
organisation eller et religiøst samfund for, hvad enkeltpersoner vælger at
udtale sig om. Hvis du kan bevise at navngivne personer der er muslimer
udfører handlinger i strid med straffeloven, så kan politiet gribe ind mod
disse personer, men man kan ikke afskaffe islam blot fordi nogle personer,
der siger at de tilhører en bestemt religion, udfører nogle gerninger i den
pågældende religions navn.

Igen: man kan ikke afskaffe en religion i strid med grundloven, lige så lidt
som man kan afskaffe nynazisterne, forhindre dem i at stille op til et valg
, eller afskaffe rockerne fordi nogle af deres medlemmer er dybt kriminelle.

Du kan heller ikke afskaffe kristendommen blot fordi nogle fjolser som
Krarup og Langballe giver udtryk for nogle særdeles uhyggelige og
menneskeforagtende synspunkter.

--
Wilstrup

Fra : Allan Riise

Dato : 05-06-06 18:26

@ wrote:

> [...]
>
> 3) handler i strid med vilkår, der er fastsat i myndighedernes
> afgørelser om produkter med dobbelt anvendelse.

Problemet er jo at det er den værste gang sludder denne lov, den er uklar og
den stiller flere spørgsmål end den besvarer.
Hvis nu det viser sig at de Irakiske styrker som den Danske stat nu støtter,
de ryger på en terrorliste for, lad os sige at det er dem der trækker folk
ud af busser og hjem, torturerer og henretter, så er satatn Danmark p.g.a.
denne lov kriminel.

--
Allan Riise

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-06-06 18:32

@ wrote:

> denne gang er det nu enfodighedslisten som jokker rundt for at
> forsvare nogle af deres utallige kriminelle forbundsfæller som har
> ydet økonomisk støtte til en flok mordere

Du misser jo substansen i kritikken. Er en lov uforståelig er det jo
vanskeligt at kræve at almindelig folk overholder den, og dermed er der et
smuthul.

Du farves af dit eget politiske ståsted.

Love skal skrives så de er så forståelige og svære at misfortolke som
muligt. Det har jo ikke noget med at gøre om den ene eller anden nu er i
klemme.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-06-06 19:24

On Mon, 5 Jun 2006 19:32:07 +0200, Frank Leegaard skrev:

> Du misser jo substansen i kritikken. Er en lov uforståelig er det jo
> vanskeligt at kræve at almindelig folk overholder den, og dermed er der et
> smuthul.

Nej, det er ikke nogen undskyldning, at man ikke forstår
loven. Ikke engang at man ikke kender den.

> Love skal skrives så de er så forståelige og svære at misfortolke som
> muligt.

Enig. Sådan burde det være.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-06-06 19:57

Henrik Svendsen wrote:

> Nej, det er ikke nogen undskyldning, at man ikke forstår
> loven. Ikke engang at man ikke kender den.

Ahr ,, ikke enig. Meget vanskeligere at løfte bevisbyrden på en dårlige
formuleret lov. Jo også derfor at anklageren er utilfreds. Husk på at det
mest blever straffelovsovertrædelser hvor anklager skal løfte bevisbyrden.´

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-06-06 21:12

On Mon, 5 Jun 2006 20:57:13 +0200, Frank Leegaard skrev:

> Ahr ,, ikke enig. Meget vanskeligere at løfte bevisbyrden på en dårlige
> formuleret lov.

Nåja - hvis den er så alternativt formuleret at ikke engang en
juratrænet dommer kan gennemskue, hvad det handler om.

> Jo også derfor at anklageren er utilfreds.

Anklagerens budskab var ifølge EB: "Almindelige mennesker har
ikke en chance for at forstå den." Det læser jeg som om, at
jurister godt kan; men almindelige mennesker kan ikke.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-06-06 21:29

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> ikke en chance for at forstå den." Det læser jeg som om, at
> jurister godt kan; men almindelige mennesker kan ikke.

og det er almindelige mennesker der er nævnige

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-06-06 21:32

On Mon, 5 Jun 2006 22:28:33 +0200, Frank Leegaard skrev:

> og det er almindelige mennesker der er nævnige

Dommeren udlægger teksten for dem.

Helt almindelige er nævninge nu ikke - ikke fordi de er
ualmindelige derhen, at de bedre skulle kunne forstå
nogetsomhelst, de er bare ikke helt almindelige. Nævninge skal
være medlem af et politisk parti.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : @

Dato : 05-06-06 21:42

On Mon, 5 Jun 2006 22:31:55 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>ualmindelige derhen, at de bedre skulle kunne forstå
>nogetsomhelst, de er bare ikke helt almindelige. Nævninge skal

og alene dette udelukker ca. 93-94% af de mulige

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-06-06 22:18

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> ualmindelige derhen, at de bedre skulle kunne forstå
> nogetsomhelst, de er bare ikke helt almindelige. Nævninge skal

Mener jeg ikke er korrekt, men gider ikke tjekke. Men korrekt at de oftest
er idet
Gad jeg så godt.

http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329397&_dad=portal&_schema=PORTAL

Enhver dansk statsborger under 70 år med valgret til Folketinget kan blive
valgt som domsmand og nævning, såkaldte lægdommere. Man må ikke være
straffet eller af helbredsmæssige grunde være ude af stand til at varetage
opgaven.
Nævninge og domsmænd har samme funktion. Forskellen ligger i, hvilke sager
de dømmer, og hvordan de dømmer. Nævninge dømmer alene, domsmænd dømmer i
samråd med jurister

Fra : @

Dato : 05-06-06 19:52

> [...]

>Du misser jo substansen i kritikken. Er en lov uforståelig er det jo
>vanskeligt at kræve at almindelig folk overholder den, og dermed er der et

paragraf 114 og 114a er ikke mere uforståelige end så mange andre love

>Du farves af dit eget politiske ståsted.

nej, men det er enfoldighedslistens folketingsgruppe så sandelig, de
tåler ikke at deres kriminelle venner bliver anklaget, derfor skal der
pludeslig skabes debat om ingenting

jeg vil endda sige at 114 og 114a er temmelig forståelige

>Love skal skrives så de er så forståelige og svære at misfortolke som
>muligt.

bavl og usorteret snak

grundloven foreskriver at cencur ingensinde kan genindføres

og hvad er der så sket

der vedtages en lov der tillader cencur

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-06-06 20:12

@ wrote:

> [...]
>
> nej, men det er enfoldighedslistens folketingsgruppe så sandelig, de
> tåler ikke at deres kriminelle venner bliver anklaget, derfor skal der

Tværtimod ender nogen med ikke at blive dømt pga uforståeligheden.

> jeg vil endda sige at 114 og 114a er temmelig forståelige

Jamen .. så skal du jo have jobbet som statsadvokat

Du ved jo angiveligt mere om jura end hun gør ..

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 06-06-06 14:02

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Du misser jo substansen i kritikken. Er en lov uforståelig er det jo
> vanskeligt at kræve at almindelig folk overholder den, og dermed er
der et
> smuthul.

Det er da en helt bevidst strategi for at tilrane sig så meget magt
som muligt ... Staten har jo de fineste jurister i dette land til fri
afbenyttelse, så det er ikke tilfældigt når lovene ser sådan ud!

For Staten: Hvis folk aldrig er sikre på om de nu også er i "good
standing" hos "systemet" stikker de vel piben ind og holder kæften
lukket. For Ellers kan man jo nok finde eet eller andet ...

For Politikerne: Hvis loven er blød og gummiagtig kan man udstede
fortolkningscirkulærer der definerer loven uden at skulle besvære
Folketinget med de unødige detaljer.

Skatteloven er en fin prototype, der har vist "systemet" at
hvadsomhelst glider ned. Nu kommer de andre områder.

> [...]
som
> muligt. Det har jo ikke noget med at gøre om den ene eller anden nu

Ja, det skulle de - men det sker kun hvis *vi selv* skulle stemme om
lovene ligesom i Schweitz.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-06-06 23:47

Frithiof Andreas Jensen wrote:

> [...]
> hvadsomhelst glider ned. Nu kommer de andre områder.

> Ja, det skulle de - men det sker kun hvis *vi selv* skulle stemme om

Skal da indrømme at samme tanke har strejfet mig - giver jo mere "elastik"
at love er vanskeligt forståelige

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 00:53

Frank Leegaard wrote:
> Igen jokker regeringen i spinaten og på almindelige folk med deres
> terrorlov.
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article201875.ece

Kommentar mere:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article201917.ece