direkte kabeltilslutning for langsomt!
Fra : wk

Dato : 17-06-01 14:28

Nogen der har tips til hvordan man får direkte kabeltilslutning til at
fungere hurtigere??? Jeg bruger direkte kabeltilslutning når jeg overføre
filer fra min stationære til min bærbare og det går dræbende langsomt. Det
tager (mindst) ligeså lang tid at overføre filerne til den bærbare som det
tager at hente dem ned fra nettet med 56 k modem til den stationære!.
Forøvrigt: kan det lade sig gøre både at være på nettet samtidig med man
overføre data med direkte kabeltilslutning, det er ikke lykkedes mig at
connecte til direkte kabeltilslutning uden at maskinen afbryder
internetforbindelsen (også selvom jeg har styr på mine portet)?
På forhånd tak
Thomas Hjort

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-01 15:18

"wk" <cfp14361@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Nogen der har tips til hvordan man får direkte kabeltilslutning til at
> fungere hurtigere???

Nej, men køb dig et netkort til din bærbare...

Et netkort kan køre 100 Mbit/s

En direkte kabel tilslutning kører ca. 0,112 Mbit/s

Fra : wk

Dato : 17-06-01 16:58

gulp! netkort til den bærbare.... sidst jeg købte noget til den bærbare (ibm
thinkpad 600) var da jeg havde smidt mit strøm kabel væk. Det kostede 1200
kr.!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-01 18:18

> [...]
(ibm
> thinkpad 600) var da jeg havde smidt mit strøm kabel væk. Det kostede 1200

http://www.x-net.com.tw/

har et PCMCIA netkort 10/100 Mbit. Den heder EN 220. og den kan købes fra
450 kroner. søg efter den på EDBpriser

Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 24-06-01 12:34

> "wk" <cfp14361@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Nej, men køb dig et netkort til din bærbare...
>
> Et netkort kan køre 100 Mbit/s
>
> En direkte kabel tilslutning kører ca. 0,112 Mbit/s

Direkte kabeltilslutning på 0,112Mbit? Jeg kører da 4Mbit/s dvs. ca. 0,5MB/s
med direkte kabeltilslutning over parallelporten! Men ja, det går stadig
_dræbende_ langsomt. USB kører med en hastighed på 12Mbit dvs. ca. 1,5MB/s,
hvilket er en forholdsvis lille hastighedsforøgelse. Jeg ville helt klart
vælge at købe et 100Mbit netkort til den bærbare da de fåes til ca. 400kr.
Det er givet godt ud.

Mvh Kenneth

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-06-01 19:21

On Sun, 24 Jun 2001 13:34:04 +0200, "Kenneth Mortensen"
<k-mortensen@mail.tele.dk> wrote:

>Direkte kabeltilslutning på 0,112Mbit?

Han bruger nok et serielt kabel...

/Dan MOrtensen

Fra : Mogens S. P.

Dato : 18-06-01 01:09

"wk" <cfp14361@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> connecte til direkte kabeltilslutning uden at maskinen afbryder
> internetforbindelsen (også selvom jeg har styr på mine portet)?

Jeg bruger et USB-Link kabel, nemt og lyn hurtigt og det koster mindre end
et netkort og det kan du tage med dig til vennerne, alt du skal er at
installere et ganske lille program.

Mogens

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-06-01 07:53

On Sun, 17 Jun 2001 15:27:43 +0200, "wk" <cfp14361@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Nogen der har tips til hvordan man får direkte kabeltilslutning til at
>fungere hurtigere??? Jeg bruger direkte kabeltilslutning når jeg overføre
>filer fra min stationære til min bærbare og det går dræbende langsomt

Bruger du parallel-port (printerport) eller com-port? Har du usb i
begge maskiner?

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : wk

Dato : 18-06-01 08:34

Jeg bruger com porte i begge maskiner og et parallel kabel imellem.
Jeg ved ikke hvad usb er?
Mvh Thomas

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-06-01 15:23

On Mon, 18 Jun 2001 09:34:23 +0200, "wk" <cfp14361@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg bruger com porte i begge maskiner og et parallel kabel imellem.

Hvis du i stedet ruger printerportene, går det noget hurtigere. Til
gengæld er det selvfølgelig besværligt, hvis du ikke har rkstra
printerporte og skal til at afmontere printer(e) først.

>Jeg ved ikke hvad usb er?

Universal Serial Bus. Et kabel med tilhørende software hertil koster
ca. 350 kr, og det går meget hurtigere.

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/