Return-Path
Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 17-06-01 14:43

Hep

måske dette er trivielt og jeg er blind, men alligevel:

i en mail sendt fra php's mailthingy sættes return-path til "serverens
navn"

ex. Return-Path: <wwwserv@ymer.pil.dk>

Jeg har forsøgt m. alle muligens headere, men kan øjensynligt ikke
ændre dette?

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-06-01 14:50

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message
> i en mail sendt fra php's mailthingy sættes return-path til "serverens
> navn"
>
> ex. Return-Path: <wwwserv@ymer.pil.dk>
Det virker da ellers fint for mig med:
blandt header-informationen..

Du bruger vel store start-bogstaver i headeren?
Sætter du også 'From:'?

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: Remove TREE when replying

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 17-06-01 15:23

On Sun, 17 Jun 2001 15:50:15 +0200, "Martin Petersen"
<martin@fyrreTREEklitten.dk> wrote:

>Det virker da ellers fint for mig med:
>blandt header-informationen..
>
>Du bruger vel store start-bogstaver i headeren?

ja

>Sætter du også 'From:'?

ja + Sender:

spooky

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-06-01 15:48

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> navn"
>
> ex. Return-Path: <wwwserv@ymer.pil.dk>
>
> Jeg har forsøgt m. alle muligens headere, men kan øjensynligt ikke

Så vidt jeg husker har der lige præcist været en del bøvl med return-path i
mail-funktionen, men jeg ved ikke om det er blevet rettet, og kan heller ej
huske hvilken version der var den nyeste sidst jeg hørte om det.
Jeg går ud fra at du har læst kommentarer på http://php.net/mail !?

Alternativt er der en der har lavet sin egen, på grund at samme problem - se
et par kommentarer nede på ovennævnte adresse.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 17-06-01 16:40

On Sun, 17 Jun 2001 16:48:14 +0200, "Jonas Delfs"
<jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker har der lige præcist været en del bøvl med return-path i
>mail-funktionen, men jeg ved ikke om det er blevet rettet, og kan heller ej
>huske hvilken version der var den nyeste sidst jeg hørte om det.

samme her

>Jeg går ud fra at du har læst kommentarer på http://php.net/mail !?

delvist... dvs. det havde jeg gjort sidst jeg sad og rodede m. det.
Den gang blev løsningen noget hardcardet i php.ini

hvad gør i andre?

php.ini er ikke optimalt idet det så givetvis glemmes når noget
flyttes/opgraderes

dirty hacks medfører at jeg flames af mine kolleger hvorfor det heller
ikke er optimalt.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-06-01 18:11

> samme her

> delvist... dvs. det havde jeg gjort sidst jeg sad og rodede m. det.
> Den gang blev løsningen noget hardcardet i php.ini
>
> hvad gør i andre?

Roder ikke så meget med Return-path :)

> php.ini er ikke optimalt idet det så givetvis glemmes når noget
> flyttes/opgraderes

Nej.

> dirty hacks medfører at jeg flames af mine kolleger hvorfor det heller
> ikke er optimalt.

Nej. Jeg regnede egentligt heller ikke med at du kunne finde på at bruge en
sådan andenrangs-løsning.
Der skal være meget galt med PHP's egen funktion før man skal kode sin egen.

Jeg går ikke ud fra at i kunne finde på at køre med andet end den nyeste
version af PHP, eller?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 17-06-01 19:18

On Sun, 17 Jun 2001 19:10:31 +0200, "Jonas Delfs"
<jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

>Nej. Jeg regnede egentligt heller ikke med at du kunne finde på at bruge en
>sådan andenrangs-løsning.

løsningen er indtil videre det søren boll skrev.

>Der skal være meget galt med PHP's egen funktion før man skal kode sin egen.
>
>Jeg går ikke ud fra at i kunne finde på at køre med andet end den nyeste
>version af PHP, eller?

korrekt... den er rimeligt sprød.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-01 00:36

On Sun, 17 Jun 2001 18:18:25 GMT, tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk)
wrote:

>løsningen er indtil videre det søren boll skrev.

Nogle webhotel-udbydere smider en php_value til sendmail_path ind i
virtual hostblock'en for hvert webhotel, så den rette ejer får deres
fejlsendte mail()-e-mails tilbage i hovedet selv.

Ved at have den i VHB'en, overlever den også en skødesløs
PHP-opgradering.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 18-06-01 20:38

In article <3b2cced0.10973928@news.inet.tele.dk>, Thomas Jensen - pil.dk wrote:
> delvist... dvs. det havde jeg gjort sidst jeg sad og rodede m. det.
> Den gang blev løsningen noget hardcardet i php.ini
>
> hvad gør i andre?

Vi bruger qmail og kan sætte headers uden problemer.

mvh Thomas

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 17-06-01 16:58

On Sun, 17 Jun 2001 15:43:12 +0200, Thomas Jensen - pil.dk wrote:

> [...]
> navn"
>
> ex. Return-Path: <wwwserv@ymer.pil.dk>
>
> Jeg har forsøgt m. alle muligens headere, men kan øjensynligt ikke

With the fifth parameter you can set additional command line parameters to
the actual mailer. In the example below we set the correct Return-Path
header for sendmail. Normally sendmail will add the X-Authentication-Warning
header when using the -f parameter, because the webserver user is probably
not a member of the trusted users. To suppress this warning, you should add
the web server user to the trusted users in your sendmail config file.

Note: This fifth parameter was added in PHP 4.0.5.

Example 3. Sending mail with extra headers and setting an additional command
line parameter.

mail("nobody@aol.com", "the subject", $message,
"From: webmaster@$SERVER_NAME", "-fwebmaster@$SERVERNAME");

--