Afgift på udstyr ved import
Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 04-06-06 20:47

Hej

Hvornår koster udstyr næsten ikke noget på en import bil?? Er det ved 6 år
eller ved 8 år?? Jeg har nemlig hørt både 6 og 8 år.. Så nogen der har det
korrekte svar?

mvh

Kim

Fra : MK

Dato : 04-06-06 21:06

Måske -> http://bilimport.tkrath.dk/forum/viewtopic.php?t=10

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-06-06 22:26

> [...]
> eller ved 8 år?? Jeg har nemlig hørt både 6 og 8 år.. Så nogen der har det

Hej Kim

"Reglen" siger 8 år - men det betyder bare at hvis bilen er under 8 år,
så regner de (SKAT) ud hvor meget ekstraudstyret kostede fra nyt
og så er der fradag efter for hvor gammel bilen er.

Hvis bilen er over 8 år, så koster ekstraudstyr stadig - jo mere, jo
højere afgift.

Jeg har netop (i februar) importeret en BMW 528i fra 96 med ALT
i udstyr og her fik jeg en snak med vurderingsfolkene om det, og de
sagde at der rigtig nok var denne regel, men at man jo alligevel prøver
at ramme salgsprisen på en tilsvarende dansk bil, med samme udstyrs-
niveau - hvilket vel også er rimeligt nok.

Så ekstraudstyr bliver aldrig gratis - men for pokker hvor er det dejligt
når det hele er fabriksmonteret

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39