Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon - fremtidige linser?
Fra : Nicolai

Dato : 04-06-06 09:34

Når man nu går og drømmer om en ny Canon-zoom - f.eks en 200-500 eller en
15-60 eller lign ;)

Er det så kun rygtebørsen man kan ty til? Eller kan man se et sted om der er
noget på vej i fremtiden?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-06 09:59

"Nicolai"
> [...]
> 15-60 eller lign ;)
>
> Er det så kun rygtebørsen man kan ty til? Eller kan man se et sted om der er

Det er vidst kort de holde tæt ind til kroppen, så giv dinne
drømme frit løb, det skader jo ikke - i den lange ende kunne
du også kigge på Sigma's 300-800/5,6 mens du venter. -max-

Fra : Jan Damkjær

Dato : 04-06-06 10:52

> Det er vidst kort de holde tæt ind til kroppen, så giv dinne
> drømme frit løb, det skader jo ikke - i den lange ende kunne
> du også kigge på Sigma's 300-800/5,6 mens du venter. -max-

Ja sikkert et lækkert glas for dem der har behovet, men den er dyr tung og
lang, men OK der findes jo ingen genveje til kvalitet.

Fra : Nicolai

Dato : 04-06-06 23:32

> Det er vidst kort de holde tæt ind til kroppen, så giv dinne
> drømme frit løb, det skader jo ikke - i den lange ende kunne
> du også kigge på Sigma's 300-800/5,6 mens du venter. -max-

Håbede at man kunne komme over 400mm for menneskepenge.

Sigmaen koster 50k og vejer 5+k :(

Canon's 100-400 er jo for menneskepenge, så derfor mit håb

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-06-06 07:53

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Håbede at man kunne komme over 400mm for menneskepenge.

De har 400/5.6L som netop kan fåes for menneskepenge (selvom der stadig skal
en del til).
Jeg ville ikke vente på noget længere, som ikke bliver væsentligt dyrere.
Man får problemer lysstyrken og auto-fokus hvis den skal være længere uden
frontlinsen bliver større (læs dyrere).

Derimod ville jeg håbe på den 200-400/4.0L, som der har været snak om. Men
den ville sikkert, i lighed med Nikons, være rigtig god og rigtig dyr.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jan Damkjær

Dato : 04-06-06 10:55

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Når man nu går og drømmer om en ny Canon-zoom - f.eks en 200-500 eller en
> 15-60 eller lign ;)

Det ville da være lækkert med en EFs der svarer præsis til en 24-105 f4L.

du kunne starte en ønske liste på nettet og sende den til canon.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 04-06-06 19:51

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Er det så kun rygtebørsen man kan ty til? Eller kan man se et sted om der
> er noget på vej i fremtiden?

Køb noget af det grej der er på markedet nu, tag ud og fotografere og hyg
dig med det!

Der kommer hele tiden nyt der er værd at vente på, så det er bare skruen
uden ende.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS: