Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
RAW og EXIF
Fra : Ole Hetland

Dato : 25-05-06 16:22

Jeg har ikke anvendt RAW ret meget tidligere, men nu har jeg prøvet lidt -
på anbefaling.
Jeg kan imidlertid ikke finde exif efter konvertering til tif eller jpg.
Er det mig der gør noget galt?
Jeg bruger Canon raw CR2 og Canons egen ZoomBrowser til konverteringen.

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : s.v.nielsen

Dato : 25-05-06 20:34

Ole Hetland wrote:
> [...]
> Er det mig der gør noget galt?
> Jeg bruger Canon raw CR2 og Canons egen ZoomBrowser til konverteringen.

Hvordan prøver du at se EXIF data?

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Jacob

Dato : 25-05-06 22:29

"Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det mig der gør noget galt?
> Jeg bruger Canon raw CR2 og Canons egen ZoomBrowser til konverteringen.

Glem zoombrowser den var defekt ved fødsel. du fik vel Digital Photo
Professional med til kameraet ?

det virker for mig.

Jacob

Fra : Ole Hetland

Dato : 26-05-06 12:05

Jacob wrote:

> Glem zoombrowser den var defekt ved fødsel. du fik vel Digital Photo
> Professional med til kameraet ?
> det virker for mig.

Hej Jacob
Jo jeg fik da Digital Photo Professional med kameraet, men den har jeg kun
kigget på indtil nu.

DEN VIRKER JO!

Tusind tak for hjælpen - alle sammen.

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : Hans

Dato : 26-05-06 00:16

> [...]
> Er det mig der gør noget galt?
> Jeg bruger Canon raw CR2 og Canons egen ZoomBrowser til konverteringen.

I programmet Raw Image Task skal du vælge et lagringsformat inkl. EXIF. Det
virker her (version 2.0.1.14).

Fra : s.v.nielsen

Dato : 26-05-06 09:49

Ole Hetland wrote:
> [...]
> Er det mig der gør noget galt?
> Jeg bruger Canon raw CR2 og Canons egen ZoomBrowser til konverteringen.

Den version jeg bruger er versin: 5.0.0.142 og den virker når ikke man
gemmer som TIFF med 16 bit farvedybde.
Den gemmer filerne med EXIF både i JPEG format og i TIFF format med 8
bits farvedybde og den lover ikke andet

Søren Videbæk Nielsen