Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger amatørfotgraf til børnefestival i Ta~
Fra : c t

Dato : 23-05-06 09:44

Hej!

Vi er ved at arrangere Callisto Festivalen lørdag den 26. august 2006 kl.
10.30 til 17

se www.callisto.dk

Vi har en rigtig dygtig festival-fotograf, men kan godt bruge en mere - så
der er måske 2-3 "festivalfotografer"

Der er desværre ikke honorar - da vi udelukkende er på amatørbasis!
(Så det skal være for fornøjelsens skyld! )

Billederne kommer på vores hjemmeside.
Hvis du er interesseret må du gerne maile til mig
cjt@callisto(fjerne-dette-i-parantes).dk
Min mailadresse er også på hjemesiden.

Du er også velkommen til at ringe:
mobil 26 55 15 80

Mange hilsner fra
Carsten

Fra : Kjeld

Dato : 23-05-06 18:46

Fed tjans !

"c t" <junker-sletbindestregenogdette@info-sletbindestregenogdette.dk> wrote
in message news:4472cb57$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : emj

Dato : 23-05-06 20:51

Kjeld skrev:

>Fed tjans !

Ja for pokker
Og så kommer dine billeder endda på deres hjemmeside helt gratis
bagefter

Hilsen emj

Fra : KsK

Dato : 23-05-06 22:27

"emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse
: Kjeld skrev:
:
: >Fed tjans !
:
: Ja for pokker
: Og så kommer dine billeder endda på deres hjemmeside helt gratis
: bagefter
:
: Hilsen emj

hvor vil i hen med de 2 dum smart bemærkninger ???? er det for at hjælpe
eller er det bare for at for en stjerne i NRE sort bog ???

næ ved du hvad du skulle CT du skal går en på
http://www.fotokritik.dk/?x=/tur.html_ og forslå en fototur til jeres
Festivalen måske lig lovlig sent men være at prøve !!!! det er ligesom om
folk der hygge sig mere med deres hobby end folk her !!!

KsK

Fra : Kim S

Dato : 23-05-06 22:37

> [...]
>
> Ja for pokker
> Og så kommer dine billeder endda på deres hjemmeside helt gratis

Ironien kender ingen grænser her....
Har i overvejet, at der måske er nogen som synes det kunne være
en sjov måde at tilbringe en dag, måske lære noget, og samtidig
hjælpe et godt initiativ på vestegnen ?
Det er jo ikke alle som er superprofessionelle, og absolut skal ha'
betaling for alt hvad de foretager sig. Det er måske folk som jer,
der er ved at slå forenings- og klublivet ihjel i DK, for der er
ingen der gider hjælpe gratis.... Nå, det sidste var nok for
højtragende.

Mvh, Kim

Fra : KsK

Dato : 23-05-06 23:01

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
: "emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse
: news:prp672tguik3erm08hu1ct19cpbcdg8dtf@4ax.com...
: > Kjeld skrev:
: >
: >>Fed tjans !
: >
[...]
hun er en gamle dame der skrive det hun tror NRE genre vil læse og så har
hun ikke nogle børnebørn der gå til sport/spejder/andet hvor der sker noget
sjovt som andre går og bruge deres fritid på

KsK

Fra : Kim S

Dato : 23-05-06 23:11

"KsK" <ksk@all.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget
> sjovt som andre går og bruge deres fritid på

Jeg ved godt det ikke er velset at påpege folks manglende evne til det
skrevne sprog, men her hoppede kæden af for mig. Jeg fatter ikke
hvad du skriver. En venlig sjæl der vil oversætte for mig ?

Mvh, Kim

Fra : KsK

Dato : 23-05-06 23:27

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
: "KsK" <ksk@all.dk> skrev i en meddelelse
: news:4473860c$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
: > :
[...]

ok ok

EMJ er en gamle dame, der skrive det som hun tro NRE (Niels Riis Ebbesen
=pro fotograf ) gerne vil høre (amatør fotograf -job til Pro fotograf )
KsK

Fra : KsK

Dato : 23-05-06 23:29

: news:44738883$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
:: "KsK" <ksk@all.dk> skrev i en meddelelse
:: news:4473860c$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
:: > :
[...]
:: >
:: Jeg ved godt det ikke er velset at påpege folks manglende evne til det
:: skrevne sprog, men her hoppede kæden af for mig. Jeg fatter ikke
:: hvad du skriver. En venlig sjæl der vil oversætte for mig ?
::
:: Mvh, Kim
::
::
:
: ok ok
:
[...]

glemt lige det her link

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.foto/browse_thread/thread/e8f291a49303960d/cd3a257f859f88a6?lnk=st&q=ikke+her+%2Bemj&rnum=8&hl=da#cd3a257f859f88a6

ikke noget med at hjælp

KsK

Fra : MRN

Dato : 24-05-06 22:17

> [...]
> skrevne sprog, men her hoppede kæden af for mig. Jeg fatter ikke
> hvad du skriver. En venlig sjæl der vil oversætte for mig ?

Du er ikke den eneste, a fatter det heller æ!?!

Mvh
MRN

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-05-06 08:09

Kim S wrote:

> Ironien kender ingen grænser her....
> Har i overvejet, at der måske er nogen som synes det kunne være
> en sjov måde at tilbringe en dag, måske lære noget, og samtidig
> hjælpe et godt initiativ på vestegnen ?

Ja... det vil jeg også sige, en sådan opgave er netop lærerig, og her får
amatørfotografer god mulighed for at prøve kræfter med at lave nogle
billeder, som mange kan få glæde af.

Og det er jo normalt sådan, at amatørfotografer går rundt og tager masser
af billeder som de ikke får en "rød reje" for, så jeg kan ikke se, hvad
der skulle holde dem tilbage for at fotografere ved det pågældne arrangement.

Der er ovenikøbet mulighed for at få en masse sjove børnebilleder, og det
helt uden risiko for at blive mistænkt for noget snavs...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KsK

Dato : 24-05-06 13:53

:
: Kim S wrote:
:
[...]
: --
: Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
: http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
: http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
: http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

BRAVO Niels
det bedst indlæg jeg ha læst fra dig

KsK

Fra : Jørgen

Dato : 26-05-06 13:18

Jeg er hel enig med Niels,

Denne gruppe er snart sådan hvis det ikke lige går efter jeres hoved
så er i der lige med det samme, der er jo ingen der siger i skal det,
Det er jo et tilbud.

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 12:55

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

> [...]
> der er ved at slå forenings- og klublivet ihjel i DK, for der er
> ingen der gider hjælpe gratis.... Nå, det sidste var nok for

Jeg er helt enig.
Uden en hær af folk der er villige til at yde en frivillig indsats, ville
Danmark se MEGET anderledes ud. Ingen idrætsforeninger, inden spejdere,
ingen musikfestivaler..... læg selv de næste 5.000 til..
Jeg bruger to weekender om året som fotograf på to festivaler, hvor jeg ikke
får andet end fornøjelsen for det. Men hvilken fornøjelse - Jeg ville ikke
undvære det for noget i verden.

/Alex

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 24-05-06 11:59

> [...]
>
> Der er desværre ikke honorar - da vi udelukkende er på amatørbasis!
> (Så det skal være for fornøjelsens skyld! )

Hvem dækker omkostningerne til film og fremkaldelse? det kan jo hurtigt
blive til nogle ruller, transport osv

Per

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-05-06 12:18

"Den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem dækker omkostningerne til film og fremkaldelse? det kan jo hurtigt
> blive til nogle ruller,

Hej

Kan man få ram-kort i ruller?

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 24-05-06 15:58

> Hej
>
> Kan man få ram-kort i ruller?

ram-kort?? det kan du da ikke proppe ind i et rigtigt kamera.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 16:26

On Wed, 24 May 2006 16:58:21 +0200, "Den rigtige fotograf"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>ram-kort?? det kan du da ikke proppe ind i et rigtigt kamera.

Men de billeder der kommer ud af et "rigtigt" kamera kan så ikke
bruges til formålet, som er at at komme på deres hjemmeside, uden
først at skulle digitaliseres ved en kvalitetsmæssigt ringere proces
end det føromtalte Ram-kort.

Jeg har hørt om LCD-displays, men aldrig om LF-displays (Liquid Film).
Så med mindre du får opfundet sådan et, tror jeg man må betragte et
"rigtigt" kamera som en ubrugelig anakronisme i denne sammenhæng. :)

/Alex

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 24-05-06 17:59

> [...]
> Så med mindre du får opfundet sådan et, tror jeg man må betragte et
> "rigtigt" kamera som en ubrugelig anakronisme i denne sammenhæng. :)

Og hvor i hans indlæg nævner han noget om det???

Per

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 20:22

On Wed, 24 May 2006 18:58:37 +0200, "Den rigtige fotograf"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>Og hvor i hans indlæg nævner han noget om det???

I linie 14 i det oprindelige indlæg, hvor der står: "Billederne kommer
på vores hjemmeside."

Fedtede briller?

/Alex

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 25-05-06 12:30

> I linie 14 i det oprindelige indlæg, hvor der står: "Billederne kommer
> på vores hjemmeside."

ja og har du ikke hørt om fremkaldte film hvor man kan få en cd-rom med,
hvor billederne er scannet ind?

Så stadig, hvor nævner han det henne?

Per

Fra : KsK

Dato : 24-05-06 19:36

[...]

han der gid at være med
KsK

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-05-06 20:17

In news:44743c61$0$15792$14726298@news.sunsite.dk,
Den rigtige fotograf <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

> Hvem dækker omkostningerne til film og fremkaldelse? det kan jo
> hurtigt blive til nogle ruller, transport osv

Keder du dig, troll?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 25-05-06 12:31

> Keder du dig, troll?

troll? har du set harry potter igår på kanal 5??

Per

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-05-06 19:32

Den rigtige fotograf wrote:

> troll? har du set harry potter igår på kanal 5??

Nej vi har set dig...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 25-05-06 21:21

> Nej vi har set dig...!

jeg har aldrig været på TV, så det må ha været en anden du har set.

Per

Fra : Lars Clausen

Dato : 24-05-06 13:38

Alex Linaa wrote:

> [...]
> får andet end fornøjelsen for det. Men hvilken fornøjelse - Jeg ville ikke

Får du ikke engang en adgangsbillet? Men en interessant idé, og det
ville da være en meget anderledes udfordring end hvad jeg normalt
laver. Det må jeg lige huske.

-Lars

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 14:04

"Lars Clausen" <larsrc@gmail.com> wrote in message

>Får du ikke engang en adgangsbillet?

Jo selvfølgelig får jeg adgangsbilletten og rabat på øllerne, men derudover
er det ren entusiasme.

>Men en interessant idé, og det
>ville da være en meget anderledes udfordring end hvad jeg normalt
>laver. Det må jeg lige huske.

Det er en fed oplevelse der skal prøves. Det gør jo ikke oplavelsen ringere
at man så får mulighed for at møde stjernerne backstage som "almindelige"
mennesker.
Sidste år sad jeg en times tid og sludrede med Beth Harts mand ved en
søbred, hvorefter hun selv kom og satte sig en kort stykke tid. Jeg fik et
par anderledes billeder ved den lejlighed af en afslappet "almindelig" Beth
Hart - Det kan da ikke købes for penge :)

/Alex

Fra : MRN

Dato : 24-05-06 22:20

> Sidste år sad jeg en times tid og sludrede med Beth Harts mand ved en søbred,

Hinge?
(Hvis det er dig der har taget de billeder der er på deres hjemmeside,
vil jeg sige at de er sgu helt i orden )

Mvh
MRN

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-06 09:12

On Wed, 24 May 2006 23:20:12 +0200, MRN <haha@hvadtrorduselv.dk>
wrote:

>Hinge?

Ja

>(Hvis det er dig der har taget de billeder der er på deres hjemmeside,
>vil jeg sige at de er sgu helt i orden )

Tak :)

/Alex

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 08-08-06 22:01

Nu er det faktisk mig, der er den, i anførselstegn "rigtigt dygtige
festivalfotograf", så jeg synes måske nok, at jeg kan tillade mig at blande
mig i tråden her
Da jeg så det tilsvarende opslag for sidste års festival, syntes jeg, at det
kunne være interessant at prøve; det var på den ene side relativt
uforpligtende (der er IMHO ikke nogen, der kan tillade sig at stille
specifikke krav til en, når man gør noget sådant vederlagsfrit), men
samtidig en udmærket mulighed for at få noget erfaring som fotograf (jeg er
en glad og entusiastisk amatørfotograf!), og da jeg samtidig selv bor i byen
OG har børn, der efter al sandsynlighed alligevel ville være at finde på
omtalte festival, syntes jeg ligesom ikke rigtig, at der var så meget at
tabe.
Summa summarum; jeg -samt mine børn- fik en rigtig hyggelig eftermiddag,
takket være nogle få, meget entusiastiske personer, som havde lagt et
helvedes stort (ulønnet!) arbejde i at få stablet en festival på benene helt
for egen regning; det er da noget, der i sig selv vel må siges at være ret
prisværdigt!
Derudover har jeg, via dette "job" fået både et af billederne fra festivalen
(selvfølgelig med navns nævnelse) på forsiden af lokalsprøjten, samt fået
lidt kontakter, som jeg måske kan bruge, såfremt jeg ønsker at gøre lidt
mere ved "det der med at gå og tage billeder" i lokalområdet.
Hvad er det lige, der er så dumt her? Jeg bliver (forhåbentlig) en dygtigere
fotograf af at deltage, og gør samtidig nogle en tjeneste; havde jeg ikke
taget billeder sidste år, var der sgu ikke blevet taget nogen "officielle"
billeder, så der er altså ikke nogle, der har fået hevet brødet ud af
munden, bare fordi jeg sagde ja, (og det er jo altså stadig mig, der har
ophavsretten på billederne).
Henrik L (2630)

"c t" <junker-sletbindestregenogdette@info-sletbindestregenogdette.dk> skrev
i en meddelelse news:4472cb57$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...