Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 300 f/4L og TC
Fra : JA

Dato : 22-05-06 20:05

Hej gr.

Er der en her, der kan øse af egen erfaring med Canon EF-300 med henholdsvis
en 1.4 og 2.0 Tele converter på et 20D hus.
Er dette en kombintion man skal arbejde videre på, eller skal jeg glemme det
omgående..??
Jeg har p.t. ingen erfaring med at bruge TC'er så derfor, inden jeg tømmer
"grisen"

mvh
Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-05-06 20:35

JA wrote:
> Er der en her, der kan øse af egen erfaring med Canon EF-300 med
> henholdsvis en 1.4 og 2.0 Tele converter på et 20D hus.

Godtnok ikke egen erfaring men alligevel:

1.4x TC stjæler 1 blændtrin dvs at F/4 bliver til F/5.6 og der vil AF virke
ok

2x TC stjæler 2 blændetrin - og så vil AF ikke virke, da den er dårligere
end F/5.6

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-05-06 21:29

In news:44720b49$0$947$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
JA <gogjand@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> Er der en her, der kan øse af egen erfaring med Canon EF-300 med
> henholdsvis en 1.4 og 2.0 Tele converter på et 20D hus.

Jeg har erfaringer med ovenstående - dog med et 1DII-hus og ikke et 20D-hus.

> Er dette en kombintion man skal arbejde videre på, eller skal jeg
> glemme det omgående..??

300mm f/4L funker fint med 1,4x TC, men stinker med 2x TC, hvor du kan
beskære og upsize til bedre resultater.

Her er et eksempel med 1,4x TC (pivåben!):
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-334

Og her er et med 2x TC (endda nedblændet til den optimale f/11):
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-887

Jeg benytter Canons egne teleconvertere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole Hetland

Dato : 23-05-06 07:22

JA wrote:

> Er der en her, der kan øse af egen erfaring med Canon EF-300 med
> henholdsvis en 1.4 og 2.0 Tele converter på et 20D hus.

Jeg har gode erfaringer med Canon EF 300f/4L + 1.4 TC.
I mit tilfælde med Canon 350D.
Du kan se eksempler på www.bredeole.dk
Se f.eks. under "Hornborga Sjön 2006".

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 23-05-06 11:53

"JA" <gogjand@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det omgående..??
> Jeg har p.t. ingen erfaring med at bruge TC'er så derfor, inden jeg tømmer

Hej Jens

langt de fleste billeder jeg hat taget er med en canon 300mm f/4 + en canon
1.4x extender og 20D

bl.a.:disse engpiber: http://www.gmfoto.dk/fuglen.asp?id=124
og her Gul Vipstjert: http://www.gmfoto.dk/fuglen.asp?id=30

og disse er taget med en Tamron 2.0 extender:
http://www.gmfoto.dk/fugl.asp?rid=1&ID=41 og
http://www.gmfoto.dk/fugl.asp?rid=1&ID=137

mvh Gerner
www.gmfoto.dk

Fra : Ole Hetland

Dato : 23-05-06 12:55

Gerner Majlandt wrote:
> [...]
> og her Gul Vipstjert: http://www.gmfoto.dk/fuglen.asp?id=30
>
> og disse er taget med en Tamron 2.0 extender:

Hej Gerner
Utrolig flotte billeder du laver af fugle.
Jeg var inde på din hjemmeside, og der opdagede jeg, at der er smuttet en
vandstær ind blandt billederne af tårnfalken.

Du skriver, at du har brugt Tamron 2,0 extender nogle gange.
Kan du bruge AF med den?

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 24-05-06 07:11

"Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandstær ind blandt billederne af tårnfalken.
>
> Du skriver, at du har brugt Tamron 2,0 extender nogle gange.

Hej Ole
Jo modsat canon's egen snyder den kameret, så det ikke kan se at extenderen
er på , men den tager stadig 2 blænder lys

så er fejlen med vandstæren rettet, tak for det

mvh
Gerner

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-05-06 19:57

"Gerner Majlandt" <gerner@majlandt.dk> wrote in message

> "Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> skrev i en meddelelse

[8<8<8<]

> Hej Ole
> Jo modsat canon's egen snyder den kameret, så det ikke kan se at
> extenderen er på , men den tager stadig 2 blænder lys

På dit nye kamera (1D MkII) virker det midterste fokusfelt med f/8.0
objektiver.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : JA

Dato : 23-05-06 21:12

Jeg takker for gode eksempler, men den står på flere overvejelser før jeg
kan træffe en beslutning, om en kommende investering.

mvh
Jens

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-05-06 22:04

"JA" <gogjand@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message

> Jeg takker for gode eksempler, men den står på flere overvejelser før jeg
> kan træffe en beslutning, om en kommende investering.

Skulle du beslutte dig for en 2x TC, er min til salg for 1.600,-

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.