Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera hukommelse
Fra : Is

Dato : 21-05-06 20:09

Hej

Jeg er bliver den lykkelige ejer af et Canon 20D !

Og til ferien, er jeg på udkig efter et større kort. (har nu et 512MB)

Men når man ser på nye, så er der stor prisforskel !

Hvad er det vigtigt at se efter inden køb ?? (ud over størrelsen)

Erik Isager

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-05-06 20:24

Is wrote:
> Og til ferien, er jeg på udkig efter et større kort. (har nu et 512MB)
> Men når man ser på nye, så er der stor prisforskel !
> Hvad er det vigtigt at se efter inden køb ?? (ud over størrelsen)

At det er det korrekte format - CompactFlash i dit tilfælde

Spøg til side; hastigheden. Jo hurtigere kort, jo hurtigere kan kameraet
tømme sin buffer, og jo hurtigere kan du tage flere billeder.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-05-06 20:25

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvad er det vigtigt at se efter inden køb ?? (ud over størrelsen)

Dit spørgsmål hører hjemme i dk.fritid.foto.indkøb

Søg på google hvad der tidligere er skrevet i disse gruppe om emnet.

Du kan se hastigheden af forskellige kort i en 20D på
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7303

Hvis du vil have god kvalitet for pengene, så kig efter Kingston Elite Pro.
Det er et temmeligt hurtigt kort - men ikke det hurtigste. Til gengæld er
det blandt de absolut billigste.
Skal det være hurtigere er SandiskUltra II et godt bud.
Hurtigere (dyrere) kort er tæt på at være spild, for kameraet kan ikke
udnytte det.

Køb ikke mindre end 2GB.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Is

Dato : 21-05-06 20:35

> Skal det være hurtigere er SandiskUltra II et godt bud.
> Hurtigere (dyrere) kort er tæt på at være spild, for kameraet kan ikke
> [...]

Takker for svar .

Erik Isager

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-05-06 20:57

On Sun, 21 May 2006 21:25:29 +0200, Mogens Hansen wrote:

> Dit spørgsmål hører hjemme i dk.fritid.foto.indkøb

Ja. Men siden det nu kører her:

> Hvis du vil have god kvalitet for pengene, så kig efter Kingston Elite Pro.
> [...]

> Køb ikke mindre end 2GB.

Sådan et har jeg lige købt for 465,- inkl. forsendelse, hos
http://www.bjtrading.dk/menu.asp
Jeg synes man får meget for de penge.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Is

Dato : 21-05-06 21:07

> Du kan se hastigheden af forskellige kort i en 20D på
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7303

Og efter at have set lidt på det, så kan jeg se at med det kingston 512 MB
jeg fik med kameraet, kan det næsten kun blive bedre

Erik Isager