Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket hukommelseskort til CanonPowerShot~
Fra : P Kaasing

Dato : 18-05-06 21:47

Hej

Jeg skal bruge et nyt hukommelseskort til mit Canon S45. Jeg vil minimum
have 1 GB hukommelse, og maks betale 500kr.
Må selvfølgelig gerne være et hurtigt kort. Jeg tager flere billeder end jeg
optager film. Hvad er bedst til de krav?

Forestiller mig selv et Sandisk Compact Flash type 1 til 263kr for 1GB. Er
et ultra væsentligt bedre, eller er der andre kort der er endnu bedre?

/Poul

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-06 22:33

> [...]
>
> Forestiller mig selv et Sandisk Compact Flash type 1 til 263kr for 1GB. Er
> et ultra væsentligt bedre, eller er der andre kort der er endnu bedre?

Kingston Elite Pro 2 GB? - Tror ikke du har det store at bruge high-speed
til (som elite pro er), men det er rart til overførsel til PC!

Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-05-06 04:57

Brian Lund skrev:

> jeg

> Kingston Elite Pro 2 GB? - Tror ikke du har det store at bruge high-speed
> til (som elite pro er), men det er rart til overførsel til PC!
>

> Brian

Nu har jeg et Kingston Elite Pro 1GB til mit Dynax 7D, og det var helt
fint, lige til jeg købte et Sandisk Ultra II 2GB på Ebay til 450kr FU**
det rykker det er mange gange hurtigere til at lagre og også til at
overføre billeder til pcen fra min kortlæser, min Kingston er nu kun
reservekort.
Men dermed ikke sagt at Kingston E-P er et dårlig kort langtfra, til
prisen er det nok noget af det bedste, du skal bare vide det ikke er det
hurtigste.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : P Kaasing

Dato : 21-05-06 18:20

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://vollert.dk
>
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will

Tak for svar fra jer alle. Jeg har bestilt et Sandisk Ultra II 2GB til 370
kr på Ebay, håber det snart kommer.

/Poul

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-05-06 07:40

P Kaasing wrote:

> Jeg skal bruge et nyt hukommelseskort til mit Canon S45. Jeg vil minimum
> have 1 GB hukommelse, og maks betale 500kr.

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : JYH

Dato : 20-05-06 10:32

P Kaasing wrote:
> Hej
>
> Jeg skal bruge et nyt hukommelseskort til mit Canon S45. Jeg vil
> minimum have 1 GB hukommelse, og maks betale 500kr.

Er du sikker på, at S45 kan bruge et kort på 1 gb?
Jeg mener det kun kan bruge max 512 mb.

Fra : P Kaasing

Dato : 21-05-06 18:22

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på, at S45 kan bruge et kort på 1 gb?
> Jeg mener det kun kan bruge max 512 mb.

Det er jeg slet ikke sikker på, men det kan vel bruge de første 512MB så, og
måske kan firmware opdateres, så det kan klare større kort. Det er ikke så
dyrt, så jeg kan ligeså godt prøve, og ellers kan kortet jo bruges til andet
også.

/Poul

Fra : P Kaasing

Dato : 02-06-06 14:30

"P Kaasing" <kaasingæøå@æøåhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så dyrt, så jeg kan ligeså godt prøve, og ellers kan kortet jo bruges til

Har lige fået mit kort i dag, og det kører som en drøm. Jeg kan udnytte
begge 2GB med mit Canon S45 kamera, hvilket giver plads til 975 billeder i
højeste ikke-raw kvalitet. Det er perfekt når jeg skal ha det med ud at
dykke. Og så går det bare enormt hurtigt at overføre filerne til computer.
Så hvis man kan holde ud at vente på kortet i 10 dage fra man bestiller det,
er det alle de 370 kr værd (inkl porto), for et Sandisk Ultra II 2.0GB kort.
Så vidt jeg kan bedømme er det et originalt kort og ikke en kopivare, men de
kan jo være så dygtige at jeg tager fejl.

/Poul