Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det bedste "mor" camera?
Fra : DeBoss

Dato : 15-05-06 19:18

Hej..
Jeg leder efter "det bedste digital camera til min mor"..

Det skal helt sikkert være et der fysisk minder om Canon Ixus.. Altså et
lille fladt - Peg og skyd camera..

Det jeg ikke ved noget om, men som jeg gerne vil at den kan er først og
fremmest at det er HURTIGT til at tage et billede.. Fra triggertryk til
"udløsning" - Også gerne ved blitz..

Derudover skal det have mindst 3x Zoom (Zoon ikke digital pis zoom :) -
gerne mere, men det gør dem oftest "for" dyre..
og meget gerne en stor skærm - 2,5"..

Er et camera som Ixus 55 godt nok.. Er Ixus 60 bedre..
Eller er der andre alternativer der sparker dem LANGT væk??

PS: 4Mpix er rigeligt til det hun skal bruge det til.. Så det skal ikke
være det der er grunden til at vælge et større

På forhånd - tak for alle relevante kommentarer

Mvh Dennis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-05-06 19:28

DeBoss wrote:

> På forhånd - tak for alle relevante kommentarer

Indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 16-05-06 09:26

Hej, det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg vil lægge vægt på at der er Dansk
brugsanvisning og menu på dansk. Lang batteri holdbarhed, bare "mor" en gang
vil tage et billede og der ikke er strøm på er det kameraets skyld.

Jeg valgte for et par år siden Canon A70 og har ikke fortrudt.

Opload af billeder er faktisk der hvor "mor" oftes ringer for at blive
beroliget når dagens super billeder af børnebørn formodes at være borte med
blæsten.

Af andre små ting er jeg glad for CF, de små kort og ledninger med små stik
give både ældre og børn problemer når billederne skal flyttes.
Det er nemt at flytte CF kortet og hastigheden på overførsel fra kort via en
USB2 adapter er væsentligt højere end for kameraets USB1 forbindelse.

Vægten af kameraet er vigtigt. For lille, så er det svært at holde og
rystede billeder er ofte resultatet. For stort og tungt så tages det ikke
med når "mor" skal i byen. Ixus - i mine øjne - tilhører den første gruppe.

Har du overvejet at give din mor en mobil telefon med kamera - den vil hun
med større sikkerhed have med og klar til brug.

Venlig hilsen, Henrik

Ps. I mine øjne er spørgsmålet helt berettiget i denne gruppe - det ligger i
gråzonen imellem køb og anvendelse.

Fra : Dennis \(7600\)

Dato : 16-05-06 13:02

Hej Henrik..
Tak for dit svar..

Min mor er nok ikke en "normal" mor.. Hun er yderst computer vandt..
Har ingen problemer med at styre kopiering, flytning udprintning og alt det
der..
Hun har haft et par digitalcameraer, men skal nu have skiftet det kæmpe
store min stedfar engang købte..

Årsagen er at det dels er for langsomt til at reagere.. Dels tager for
dårlige billeder, og dels er meget klumpet..
(Dengang var det MEGA sejt

Det er netop ud fra dette jeg har sat mit spørgsmål og "krav"..

Derfor har du meget venligt beskrevet en hel del, der desværre kommer ud på
et sidespor ift mit behov...
Men tak alligevel..

PS: Jeg anede ikke der var kommet en ny gruppe specielt til indkøb.. Jeg
kan godt se denne nok passer bedre derovre...
Dette beklager jeg naturligvis :) - Det forklarer også manglen på
eksisterende rådgivning - Jeg lurede en del beskeder af uden at finde noget
brugbart inden jeg skrev.. Men de er jo nok derovre i indkøb alle sammen :)

Mvh Dennis

Fra : Per Tolbøll

Dato : 16-05-06 17:01

Sony T7 her jeg købt til præcis det formål.

/Per