Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Månen "Haster"
Fra : Benzo

Dato : 12-05-06 21:57

Hey

Jeg kan ikke tager et billed af månen uden den ligner en oplyst lampe, jeg
vil gerne have månelandskabet med, jeg har et D50 Nikon med en 70 - 300
DXAF på.

HJÆLP

VH / Mikchael

Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.com/pro

Fra : Max

Dato : 12-05-06 22:01

Hej Benzo

> Jeg kan ikke tager et billed af månen uden den ligner en oplyst
> lampe, jeg vil gerne have månelandskabet med, jeg har et D50 Nikon

Så fotografer den når den er mindre end halv, så er der nemlig
skygger der giver kontraster på overfladen, en fuldmåne er
dødkedelig og har ingen skygger.

Mvh Max

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 12-05-06 22:08

Brug kort lukketid

Fra : Lars Clausen

Dato : 12-05-06 22:05

Benzo wrote:
> [...]
> vil gerne have månelandskabet med, jeg har et D50 Nikon med en 70 - 300

Du skal huske, at månen er i fuldt sollys og eksponere derefter.
Sunny f/16 og alt det. Ved mindre end fuldmåne falder lyset til
gengæld hurtigt.

-Lars

Fra : Jacob

Dato : 12-05-06 22:18

> [...]
>
> HJÆLP
>
> VH / Mikchael

> Den har indtil videre sparet mig for at få 17 spam-mails.

Det er jo digitalt. så kør manuelt. og med stativ. jeg endte vist på 1/8 ved
iso 100. blænde kan jeg ikke huske. du kan kigge så på billedet og se om det
er over eksponeret og korigere derfor. jeg tog et og mindskede lukkertiden
med et "click" afgangen.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-05-06 22:30

> [...]
det
> er over eksponeret og korigere derfor. jeg tog et og mindskede lukkertiden

Jeg har prøvet en enkelt gang ved fuldmåne med min 70-300mm bare for at se
hvordan resultatet blev, for overhovedet at få nogen tegning i overfladen
endte jeg vist på 1/500 sek svjh, kan ikke huske ISO eller blænde, men
blænden kan ikke have været lavere end f/5,6 og ISOen har nok været et sted
mellem 100 og 400! - Jeg synes 1/8 lyder som en temmelig lang lukkertid...

Brian

Fra : Benzo

Dato : 12-05-06 22:37

Thanks alle sammen........ Go´nat

Fra : FM

Dato : 13-05-06 01:06

Benzo skrev:

> [...]
> vil gerne have månelandskabet med, jeg har et D50 Nikon med en 70 - 300

Her er et jeg lige har taget
http://www.hurtigportal.dk/moon/moon.jpg

70-300mm (300)
F/5.6
1/125 sec
ISO 100

Fra : Uffe Hansen

Dato : 14-05-06 01:50

Her er et jeg lige har taget
http://www.hurtigportal.dk/moon/moon.jpg

70-300mm (300)
F/5.6
1/125 sec
ISO 100

Det var godt nok et flot billede! Lad os bare se nogle flere billeder af
denne forunderlige tingest på himlen der kan se så forskelligt vidunderlig
ud.

Fra : KsK

Dato : 14-05-06 01:59

"Uffe Hansen" <dsl158906@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
: Her er et jeg lige har taget
: http://www.hurtigportal.dk/moon/moon.jpg
:
: 70-300mm (300)
: F/5.6
: 1/125 sec
: ISO 100
:
[...]

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=184724

KsK

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-05-06 17:34

"KsK" <ksk@all.dk> skrev i en meddelelse

> ok
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=184724

Det er ellers et godt billede, men det er meget underbelyst

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 25-05-06 11:00

http://www.fotokritik.dk/pics/239019-2

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Frandsen

Dato : 26-05-06 07:49

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.fotokritik.dk/pics/239019-2

Lidt skæv vinkel. Jeg tror ikke, at den rammer

Fra : Thomas H.

Dato : 26-05-06 09:16

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse

> Lidt skæv vinkel. Jeg tror ikke, at den rammer

Skulle lige prøve at trykke på mit eget link, det virkede da ikke!
Hva' med dette: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=239019

Fra : Frandsen

Dato : 01-06-06 08:38

> "Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse

> Skulle lige prøve at trykke på mit eget link, det virkede da ikke!
> Hva' med dette: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=239019

Det virkede da dengang jeg forsøgte. Hvordan skulle jeg ellers kommentere
det