Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Undervandsfotografering - hvordan ?
Fra : Lange

Dato : 11-05-06 12:00

Jeg skal snart på ferie i Østen og kunne tænke mig at tage lidt
undervandsfotos, men jeg har ingen decideret undervands kamera.

1. Kan engangs undervands kamera (findes det ?) bruges ?
2. Plastic etui til mit nuværende digitale kamera - er det anvendeligt ?

/ Lange

Fra : Allan

Dato : 11-05-06 12:05

"Lange" <allan.l@ngberg.dk> wrote:
> Jeg skal snart på ferie i Østen og kunne tænke mig at tage lidt
> undervandsfotos, men jeg har ingen decideret undervands kamera.

http://www.ewa-marine.de/english/index.htm

-Allan

Fra : Lange

Dato : 11-05-06 12:32

Må nok hellere lige bemærke at det "bare" er til brug ved snorkling; og at
jeg ikke vil investere i et professionelt undervands kamera.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-05-06 21:06

> Må nok hellere lige bemærke at det "bare" er til brug ved snorkling; og at
> jeg ikke vil investere i et professionelt undervands kamera.

Vil du ikke nok svare under den tekst du svarer på?

Hvis du har et rimeligt kompakt digitalkamera, ja så laver ewa-marine nogen
ganske fornuftige gummiposer som du kan bruge, de små modeller kan vist fås
for under 1000 kr!

Og nu har du jo ikke skrevet hvilket kamera du ejer, men mange
kameraproducenter laver også undervandshuse til deres kamera! - F.eks. kunne
jeg til mit Powershot A75 få et originalt undervandshus til ca. 1500 kr, jeg
mener de laver undervandshuse til de fleste af deres (fysiskt) små powershot
modeller.

Brian

Fra : blue

Dato : 11-05-06 12:50

"Lange" <allan.l@ngberg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal snart på ferie i Østen og kunne tænke mig at tage lidt
> undervandsfotos, men jeg har ingen decideret undervands kamera.
>
> 1. Kan engangs undervands kamera (findes det ?) bruges ?

Det findes, men kan ikke anbefales. Det er i hvert fald min oplevelse efter
at have prøvet det, da jeg var i Thailand i november.

> 2. Plastic etui til mit nuværende digitale kamera - er det anvendeligt ?

Nu ved jeg ikke, hvilket kamera du har, men jeg ved da, at man kan få ganske
gode resultater med undervandshuse selv om det ikke lige er et digitalt
spejlrefleks, man har.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 11-05-06 14:21

"Lange" <allan.l@ngberg.dk> wrote in message
> Jeg skal snart på ferie i Østen og kunne tænke mig at tage lidt
> undervandsfotos, men jeg har ingen decideret undervands kamera.

Hvad med Olympus 720SW

Br,
Morten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-05-06 18:01

"Lange"
> [...]
>
> 1. Kan engangs undervands kamera (findes det ?) bruges ?
> 2. Plastic etui til mit nuværende digitale kamera - er det anvendeligt ?

OG dit nuværende kamera er et.??? Men her kan du se hvad der findes..
www.digideep.com
-max-