Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rep. tid
Fra : Kim

Dato : 10-05-06 16:25

Jeg er den lykkelige ejer af et Canon 350D.
Det er dog begyndt på ikke at ville klappe den
indbyggede flash op, hvilket resulterer i en
"Error 5".
Ringede til Kamerahuset hvor det er købt, og fik
besked på at reperationstiden ligger fra 3 til 8 uger.
Spurgte om ikke de mente dage i.s.f. uger... Det faldt
ikke i god jord
Er det normal servicetid hos Canon ? Jeg synes godt
nok det er længe....

Mvh, Kim

Fra : Thomas Kjær

Dato : 10-05-06 20:34

On 2006-05-10, Kim <No@money.dk> wrote:
> [...]
> dage i.s.f. uger... Det faldt ikke i god jord
> Er det normal servicetid hos Canon ? Jeg synes godt nok det er

Jeg har ikke fået lavet garantireperationer, men de par gange jeg har
fået repareret udstyr (som jeg afleverede direkte hos PW-Service i
Glostrup) har det max. taget en uge, og det var når de skulle have
reservedele hjem fra Canons lager i Holland.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : waal

Dato : 10-05-06 22:12

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Glostrup) har det max. taget en uge, og det var når de skulle have
> reservedele hjem fra Canons lager i Holland.

PW Service ligger i 2610 Rødovre

mvh
Michael

Fra : Thomas Kjær

Dato : 11-05-06 06:31

On 2006-05-10, waal <waal@post.tele.dk> wrote:

> "Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> PW Service ligger i 2610 Rødovre

Ja, det er min fejl. Jeg plejede blot at kunne gå de 2-300m derover da
jeg arbejdede i Glostrup - så i mit hovede var det Glostrup. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Kim

Dato : 11-05-06 07:30

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> PW Service ligger i 2610 Rødovre

Kan jeg vælge at køre til PW selv, i.s.f. at skulle over
Kamerahuset ?

Mvh, Kim

Fra : Jacob

Dato : 10-05-06 20:50

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Spurgte om ikke de mente dage i.s.f. uger... Det faldt
> ikke i god jord
> Er det normal servicetid hos Canon ? Jeg synes godt

ved sommer tid er der ventetid. 3 uger var der sidste år. det ventede jeg
så.
skidtet virkede ikke da jeg fik det tilbage. da jeg så skulle til en større
begyvenhed fortalte jeg kamerahuset at hvis kameraet ikke virkede den dag
fik de skidtet igen. permanent. de fik en aftale istand med pw service og
mit kamera blev lavet på under en time da jeg selv mødte op hos pw.
Så de kan godt hvis de vil

Jacob

Fra : Henrik Olesen

Dato : 10-05-06 22:18

Hej.

Da jeg købte mig Konica Minolta 7D - i tyskland - og jeg prøvede at opdatere
software - og kameraet gik i sort, sendte jeg det til den danske importør
Westheimer A/S - der har datterselskabet PW Service.

Her var der ingen bøvl - de opdaterede kameraet og sendte det til mig i
løbet af en lille uge - uden beregning vel at bemærke"-

Fin service.

Mvh. Henrik

Fra : waal

Dato : 11-05-06 07:47

"Henrik Olesen" <heo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdatere software - og kameraet gik i sort, sendte jeg det til den danske
> importør Westheimer A/S - der har datterselskabet PW Service.

Oprindelig var Westheimer (1955) importør af både Minolta og Canon. I
60'erne blev firmaet "delt" så Canon blev varetaget af PrincoA/S og Minolta
af Westheimer A/S (samme ejerskab) Princo blev solgt til Canon i 2002

mvh
Michael

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-05-06 10:15

Kim wrote:
> [...]
> Spurgte om ikke de mente dage i.s.f. uger... Det faldt
> ikke i god jord
> Er det normal servicetid hos Canon ? Jeg synes godt

Normal servicetid i brancen er omkring 3-4 uger for en reperation.. Olympus
er oftest en lille anelse hurtigere end de andre.
Nikon er nok dem der tager længst tid.. De sender jo deres kamera til
Estland.. Ifølge dem selv satser de på, at reperationstiderne skal ligge på
ca. 2 uger, men i realiteten har jeg nu sjældent set noget der var hurtigere
end 4 uger. (og lige ved skiftet fra DFA til Nikon nordic havde vi flere
sager som tog ca. 6-9 uger..)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk