Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Control af Autofocus
Fra : Erling Christensen

Dato : 09-05-06 13:41

Jeg har et Canon EOS 300D som jeg er godt tilfreds med....

Desværre synes jeg, at billederne er lidt uskape når jeg bruger
Autofocus (Auto programmet også)... men spørgsmålet er om det faktisk
er linsen eller om det er focus systemet som måske ikke er helt OK...

eller lige frem fjolset som bruger kameraet som gør noget forkert...

Nogen måde kan kontrollere om det er det ene eller det andet...

Jeg ville godt have billederne står kniv skarpe, men det er endnu ikke
lykkes mig og få taget et billed sådan....

Jeg har en samling på www.min-mc.dk hvor der er nogle exif info som
måske kan hjælpe lidt....

Billeder taget med andre kameratyper end Canon EOS 300D er ikke
mine...

Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-05-06 08:19

Erling Christensen skrev:
> Nogen måde kan kontrollere om det er det ene eller det andet...

Tag et billede af et motiv hvor skarpheden kan
ligge både foran eller bagved det, du fokuserer på.
F.eks. et træ hvor du lader den fokusere på stammen.
Ligger skarpheden så et andet sted end ventet, er der
muligvis en fejl i samspillet mellem optik og kamera.
Er der overhovedet ikke noget skarpt, er det måske
optikkens kvalitet der halter.
Men check lige optikken for fedtfingre inden du tester.
Det vil også være en fordel om du brugte stativ eller
et andet fast underlag.

Peter Schrøder