Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pol filter
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 09-05-06 08:33

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-05-06 08:57

"Hans Nikolajsen" <j@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:e3pgju$1ahj$1@newsbin.cybercity.dk...
> Er der den store forskell eller er minimal.
>
> Kan det svare sig at give mere for det?

Der er lige så stor forskel som der er på solbriller. Gode polaroid filtre
er ikke gatis at fremstille, så derfor er prisen også højere jo bedre
kvalitet.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : AS

Dato : 09-05-06 16:30

"Hans Nikolajsen" <j@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jadav!
>
> Er der den store forskell eller er minimal.

Det er individuelt, afhængigt af hvem og hvordan vurderer.

> Kan det svare sig at give mere for det?

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100304&menuid=18704&level=2

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100250&menuid=18711&level=2

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100930&menuid=18712&level=2

IMHO helst ikke Hama, men... hvis du vil have bare en polfilter...
Man skal betale for kvalitet, hvis det er vigtigt.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-05-06 10:15

AS skrev i Gz28g.73$rL4.1@news.get2net.dk dette:

> IMHO helst ikke Hama,

Hvorfor?

> Man skal betale for kvalitet, hvis det er vigtigt.

Hvad er 'kvalitet' her:
Optisk fortegning?
Polariseringseffekten?
Mekanisk?

Jeg har ikke prøvet at se på forskelle på POLfiltre - men for UVfiltre har
jeg ikke kunnet se forskel på mit meget billige no-name 68mm UVfilter og et
Hoya (HMC eller noget i den retning, som fotohandleren prakkede mig på da
jeg købte mit kamera).

Men /er/ der forskel, skal man selvfølgeligt gå efter kvaliteten. Ind imellm
har jeg dog mistanke om at folk ikke vurderer men blot slutter en sammenhæng
mellem pris og kvalitet, der ikke altid er til stede.
Helt generelt er der en tilbøjelighed til at sammenhæng mellem pris og
kvalitet bekræftes, når der ikke blindtestes, mens sammenhængen forsvinder,
når der blindtestes (altså, hvor folk ikke kan komme til at bruge deres
fordomme).

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm |

Fra : AS

Dato : 12-05-06 10:07

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Hvorfor?

Alle billige har mindre kontrast i modlys pga. billigere coating og absolut
de fleste giver ekstra farve.

> [...]
et
> Hoya (HMC eller noget i den retning, som fotohandleren prakkede mig på da

HMC eller "den retning" er en forskel.

Fra : Per O.

Dato : 10-05-06 09:46

"Hans Nikolajsen" <j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jadav!
>
> Er der den store forskell eller er minimal.

> [...]

Jeg er glad for mit HOYA. Men kvalitet koster også her.

Per O.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-05-06 10:30

> "Hans Nikolajsen"

> [...]

Overvej at købe et med større diameter og en step up ring, så kan du
bruge det på objektiver du køber i fremtiden, men her er nogle priser
der ser lidt lavere ud.. -max-
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?sucheall=hama+filter+pol+67&min=&max
=&image1.x=0&image1.y=0

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 11-05-06 07:02

Jadav!

Se det var jo en god idé!

(c:

Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Per

Dato : 11-05-06 10:12

"Hans Nikolajsen" <j@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jadav!
>
> Er der den store forskell eller er minimal.
>
> Kan det svare sig at give mere for det?

Bemærk at Hoyas POL filtre, modsat Hama og BW, ikke har drejestangen.

Fra : AS

Dato : 12-05-06 09:57

"Per" <no@tak.dk> wrote in message

> Bemærk at Hoyas POL filtre, modsat Hama og BW, ikke har drejestangen.

Hos BW er der muligvis kun billigere har stangen. I hvert fald Kasemann har
ikke.