Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Centon spejltele med Pentax mount til Cano~
Fra : michael bs

Dato : 05-05-06 19:45

Jeg har en Centon 500mm spejltele til mit gamle Pentax SLR. Kunne være fint
hvis man kunne bruge det på Canon EOS 5d.

Kan det lade sig gøre vha adapter eller hvad sådan noget måtte hedde??
Skidt med at kun MF virker, ikke AF.

mvh Michael

Fra : waal

Dato : 05-05-06 20:40

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:445b9d1d$0$27559$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> fint hvis man kunne bruge det på Canon EOS 5d.
>
> Kan det lade sig gøre vha adapter eller hvad sådan noget måtte hedde??

Hvis den er med M42 gevind eller en T2 adapter der sidder på, så bør den
nødvendige adapter (EOS-M42 eller EOS-T2) være en overkommelig opgave at
anskaffe. Er spejltelen født med en fast K bajonet skal du nok selv tage
adapteren hjem fra USA og så er det et spørgsmål om det i det hele taget er
besværet og udgiften værd

http://www.cameraquest.com/frames/4saleReos.htm

mvh

Fra : michael bs

Dato : 05-05-06 21:00

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anskaffe. Er spejltelen født med en fast K bajonet skal du nok selv tage
> adapteren hjem fra USA og så er det et spørgsmål om det i det hele taget

Ok.
Der sidder en adapter på, hvorpå der står "for Pentax K/M Japan". Denne
adapter kan skrues af.
Jeg har ikke en bønne forstand på det. Derfor spørger jeg dumt:
Fortæller det, hvad det er jeg har brug for for at få den til at spille
sammen med canon eos 5d?

mvh Michael

Fra : waal

Dato : 05-05-06 22:30

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:445baec8$0$27544$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg har ikke en bønne forstand på det. Derfor spørger jeg dumt:
> Fortæller det, hvad det er jeg har brug for for at få den til at spille

En T2 adapter til Canon EOS, kan skaffes af enhver fotoforhandler for et
rimeligt beløb.
Michael

Fra : michael bs

Dato : 05-05-06 23:55

> En T2 adapter til Canon EOS, kan skaffes af enhver fotoforhandler for et
> rimeligt beløb.
> Michael

Og ud fra min beskrivelse er du slet ikke i tvivl om at det er en T2 adapter
jeg mangler? (bare lige for at få det skåret ud i pap)
mvh Michael

Fra : waal

Dato : 06-05-06 10:28

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:445bd7de$0$27524$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og ud fra min beskrivelse er du slet ikke i tvivl om at det er en T2
> adapter jeg mangler? (bare lige for at få det skåret ud i pap)
> mvh Michael

Ikke hvis den nuværende adapter er skruet på. Alle andre adaptersystemer er
er enten "kun Tamron" eller en form for bajonetfatning.

Du kunne også tage adapteren med ned til fotohandleren og bede om "en magen
til" der passer på Canons EOS

Michael