Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan?: ny blå himmel med photoshop
Fra : Kenneth

Dato : 05-05-06 17:37

Jeg har fået taget noge billeder hvor himlem er blevet helt umulig går, i
stedet for den dejlige blå farve der burde have været
Hvordan redder jeg dem i photoshop ??
Jeg har massere af nye "himle" som eventuelt kan kopieres ind, men hvoprdan

Takker for din hjælp
Kenneth

Fra : J.L

Dato : 05-05-06 18:43

Hej Kenneth

Hvis du vil indsætte en ny himmel fra et andet billede, ville jeg kopiere
den nye himmel ind i et nyt lag.

Ved at tilføje en lagmaske til billedet med den ubrugelige himmel, og male
med sort eller hvidt, på lagmasken, kan du "kigge igennem" til laget som
ligger bagved. (Den gode himmel)

Ved at indsætte den nye himmel i et nyt lag, kan du med move tool flytte
himlen så den passer i billedet, og med Fri transformering skalere, så den
passer i størrelsen.

Håber du kan bruge det.

Mvh John
http://www.Dj-Import.dk

Fra : Kenneth

Dato : 05-05-06 20:08

Det prøver jeg om jeg kan forstå, tak for rådet
/kenneth

Fra : michael bs

Dato : 05-05-06 19:41

> [...]
> Hvordan redder jeg dem i photoshop ??
> Jeg har massere af nye "himle" som eventuelt kan kopieres ind, men

Er det et raw billede?
mvh Michael

Fra : Kenneth

Dato : 05-05-06 20:07

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:445b9c3d$0$27615$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

> Er det et raw billede?
> mvh Michael
Ja, det er raw - både originaler og "den ny himmel"
/Kenneth

Fra : michael bs

Dato : 05-05-06 20:54

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

> Ja, det er raw - både originaler og "den ny himmel"
> /Kenneth

Prøv at lave en "fremkaldelse extra af dit billede og focuser kun på himlen.
Er det ikke muligt at redde farven ved at skrue op for brightness og ned for
exponeringen?
Hvis ja, så burde det være nemt nok i photoshp at kombinere de to
fremkaldelser, hvor du bruger himlen fra den ene (fx med lagmaske og
gradient filter) og den korrekte eksponering af resten af billedet fra den
anden.
mvh Michael

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 05-05-06 19:52

Kenneth skrev i Message-ID:
> [...]

> Jeg har fået taget noge billeder hvor himlem er blevet helt umulig
> går, i stedet for den dejlige blå farve der burde have været Hvordan

På <http://www.radiantvista.com/> er der en videotutorial, der viser
dette. Jeg mener det er denne:

<http://media.radiantvista.com/media/photoshopWorkbench/wmv/radiantVista_pw_060309.wmv>

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Kenneth

Dato : 05-05-06 20:09

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Kenneth skrev i Message-ID:

> [...]

Tak for Link, det ser jeg på
/Kenneth

Fra : Esben

Dato : 05-05-06 21:09

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Denne er også god:
http://www.radiantvista.com/video_tutorials/page2/ A Photoshop Reference:
Smart Objects
I den fortælles om at placere en RAW-filer i et billede.

--
Esben

Fra : Kenneth

Dato : 05-05-06 22:10

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> Smart Objects
> I den fortælles om at placere en RAW-filer i et billede.

Jeg takker mange gange for alle svar
Nu kører det på skinner - nogle bliver rigtigt gode, andre knap så ......

/Kenneth