Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan Ixus 800is afløse Canon G3 ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 03-05-06 14:07

Hej

Jeg skal en smuttur til USA og vil benytte lejligheden til at få et lidt
mindre kamera end vort nuværende Canon G3 - har kikket på
Canon's Ixus 800is som er lige på trapperne - men :

Kan det afløse G3'ern rent billedekvalitetsmæssigt ?

Jeg ved godt at Ixus'en har flere pixel, men det er jo ikke alt - jeg
kunne forestille mig at linsen er bedre på G3'ern da den jo er noget
større - men på den anden side set er G3'ern jo snart nogle år gammel
og det går jo stærkt med udviklingen

Grunden til at jeg gerne vil skifte, er at G3'ern er lidt stor at have
i skjortelommen - her er Ixus'en noget bedre

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-05-06 17:21

Brian S Jensen wrote:
> Kan det afløse G3'ern rent billedekvalitetsmæssigt ?

Det vil jeg mene - jeg har aldrig været så vild med Ixus - men
kvalieten er der ikke noget i vejen med - det tager vist ganske
OK billeder efter hvad jeg har hørt om de andre nyere
Ixus-modeller - så det holder sikkert også med 800IS.

Det som jeg ville savne fra G3 er:

Sko til ekstern flash
Mulighed for at bruge CF kort
Mulighed for at tage i RAW

- men hvis man ikke savner disse ting, så er Ixus 800IS helt
sikkert et OK "put-i-lommen-kamera"

> Grunden til at jeg gerne vil skifte, er at G3'ern er lidt stor
> at have
> i skjortelommen - her er Ixus'en noget bedre

Ja - det er der Ixus er fin - og det er den lille størrelse man
betaler for - man kan helt sikkert få samme kvalitet til færre
penge, hvis det må være større.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : per

Dato : 03-05-06 23:39

Det ville helt sikkert være rart med nogen referencer eller erfaring.

mvh per

Fra : Kim

Dato : 04-05-06 00:39

"per" <flask@f-andersen.dk> skrev i en meddelelse
> Det ville helt sikkert være rart med nogen referencer eller erfaring.

Referencer og erfaring med Ixus 800 IS findes jo ikke endnu,
da det endnu ikke er på det danske marked. Kommer nok i denne,
eller næste uge.

Mvh, Kim (Som har bestilt et..)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-05-06 01:22

per wrote:
> Det ville helt sikkert være rart med nogen referencer eller erfaring.
> mvh per

Lidt svært når det ikke er i handelen endnu

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : per

Dato : 04-05-06 15:45

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i

> Lidt svært når det ikke er i handelen endnu

Præcis (der findes dog nogen der har købt den (Canon Talk))- det er derfor
lidt underligt at du udtaler dig så skråsikkert, når du hverken har prøvet
den adspurgte eller tilsvarende modeller.

mvh per