Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gode råd om DSLR søges
Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 02-05-06 08:12

Efterhånden er DSLR teknologien så fremskreden, at selv jeg kan
begynde at se, jeg ligner en oldsag med mit 25 år gamle Minolta
system. Konen og ungerne er ved at dø af grin, hver gang jeg finder
kameratasken frem, så noget må der gøres.
Jeg har sonderet markedet lidt og er nået frem til at både Canon og
Nikon fortsat er med helt i front. Men hvad med Minolta - som jeg altid
har haft et svagt punkt for? Umiddelbar virker designet på 5D'eren
lidt "kluntet" i forhold til Nikon D50 og Canon EOS350. Er teknikken
OK? Nogen der har haft de samme overvejelser?
Hvis jeg vælger Minolta, kan jeg så fortsat anvende mine gamle
objektiver - ikke AF? Hvad med min Vivitar prof. flash?
Har tænkt mig at ofre 5-7K på projektet - kan det svare sig at handle
i Tyskland eller på nettet i DK. Findes der en fotopusher i
Østjylland, der er til at tale med?
Som det nok er tydeligt, er det en del år siden jeg sidst har haft
kontakt til markedet - håber der er nogen, der vil stille deres viden
til rådighed.
Mvh
Hornsved

Fra : Jan Damkjær

Dato : 02-05-06 08:25

<hornsved@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Kig du dig om efter en Canon eller Nikon.
Minolta er stoppet med deres SLR kameraer, det er overgået til Sony, de kan
sikkert stadig købes nogle stedet, men der er ingen der ved hvad Sony vil
gøre fremover.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-05-06 09:21

"Jan Damkjær" <jdd@XXskivets.dk> skrev i en meddelelse

> Minolta er stoppet med deres SLR kameraer, det er overgået til Sony, de
> kan sikkert stadig købes nogle stedet, men der er ingen der ved hvad Sony
> vil gøre fremover.

http://www.dpreview.com/news/0604/06042001sonyalphaslr.asp

mvh Frank

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-05-06 08:26

hornsved@post6.tele.dk wrote:

> Har tænkt mig at ofre 5-7K på projektet - kan det svare sig at handle
> i Tyskland eller på nettet i DK. Findes der en fotopusher i
> Østjylland, der er til at tale med?

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kajo

Dato : 02-05-06 14:31

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i

Nu er det det jo ikke kun et spørgsmål om indkøbspris, men ligeså meget
hvilket udstyr man skal vælge.

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-05-06 20:10

Kajo wrote:

> Nu er det det jo ikke kun et spørgsmål om indkøbspris, men ligeså meget
> hvilket udstyr man skal vælge.

Det er ligegyldigt hvordan folk vender og drejer deres indkøbsspørgsmål,
de hører kun hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-06 20:42

Kajo wrote:
> Nu er det det jo ikke kun et spørgsmål om indkøbspris, men ligeså
> meget hvilket udstyr man skal vælge.

Ja - og det er lige det, indkøbs-gruppen er beregnet til

Den er til alle spørgsmål, der handler om "Hvad skal jeg købe" og "hvor skal
jeg købe det" og "Hvorfor"....

Den er lavet fordi "Hvad skal jeg købe"-spørgsmålene fyldte ret meget i
denne gruppe - derfor fik de sin egen gruppe.....

Om man finder opdelingen praktisk og fornuftig eller ej er så en anden sag -
men nu er den lavet og "så er det bare sådan"

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 02-05-06 20:52

> [...]
>
> Om man finder opdelingen praktisk og fornuftig eller ej er så en anden sag -
> men nu er den lavet og "så er det bare sådan"

En stor tak til Web-politiet. Jeg forlader skuffet gruppen med
uforettet sag og håber I selv kan finde ud af hvilke indlæg der
hører til hvor!
Mvh
Hornsved

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-05-06 21:54

hornsved@post6.tele.dk wrote:

> En stor tak til Web-politiet. Jeg forlader skuffet gruppen med
> uforettet sag og håber I selv kan finde ud af hvilke indlæg der
> hører til hvor!

Jeg er ikke i tvivl, og det er du heller ikke, hvis du læser på:
www.usenet.dk/grupper.pl?seek=foto&send=Start+s%F8gning

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-05-06 22:28

On 2 May 2006 12:52:17 -0700, hornsved@post6.tele.dk wrote:

> En stor tak til Web-politiet. Jeg forlader skuffet gruppen med
> uforettet sag

Velkommen til usenet - som du helt har misforstået. Du er ikke ene om at
tro det er en gratis support og om at blive fornærmet når din forventning
skuffes. Somme har svært ved at opgi' troen på julemanden.

Jeg kan anbefale

og

http://www.usenet.dk/

Sædvanligvis er "Web-politiet" og lignende formuleringer den direkte vej
til mit kill-filter, men du virker så hjælpeløs.

> og håber I selv kan finde ud af hvilke indlæg der hører til hvor!

Jeg indrømmer at jeg som mangeårig bruger af

heller ikke længere kan finde ud af det. Derfor er jeg holdt op med at
fut'e til undergrupper. Men her sætter jeg

FUT til

for vi er offtopic her i gruppen.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kim S

Dato : 04-05-06 06:31

>En stor tak til Web-politiet. Jeg forlader skuffet gruppen med
>uforettet sag og håber I selv kan finde ud af hvilke indlæg der
>hører til hvor!

Vi er ganske enige. Det er noget forfærdeligt svaj med alle de undergrupper.
Det udløser flere diskussioner end de gavner.
Folk der ikke gider læse købs-spørgsmål kunne jo bare springe dem
over. Men nu er de desværre oprettet, og så må man følge reglerne
så godt som man nu kan.

Mvh, Kim

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-05-06 08:15

Kim S wrote:

> Vi er ganske enige. Det er noget forfærdeligt svaj med alle de undergrupper.
> Det udløser flere diskussioner end de gavner.

Du mener tilsyneladne, at det ville være smart, at slå alle
nyhedsgrupperne i dk.heirarkiet sammen til en enkelt megga stor gruppe,
hvor folk så selv kan sortere hvad de gider læse og besvare.

> Folk der ikke gider læse købs-spørgsmål kunne jo bare springe dem
> over.

Fidusen er netop, at dem der ikke gider læse købs-spørgsmål helt kan
undlade at læse i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Hvis folk kunne lære at poste i den/de rigtige grupper, så kan jeg f.eks.
helt slippe for at spilde min tid på uselvstændige newbies, der ikke selv
kan finde ud af at købe et kamera eller objektiv.

> Men nu er de desværre oprettet, og så må man følge reglerne
> så godt som man nu kan.

Ja, den nuværrende opdeling er ikke til diskution i denne gruppe, hvis
nogen vil noget i den henseende, så skal det foregå i news:dk.admin

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-05-06 08:44

Kim S skrev i 4459917a$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:

> [...]
> undergrupper. Det udløser flere diskussioner end de gavner.
> Folk der ikke gider læse købs-spørgsmål kunne jo bare springe dem

Og folk, der ikke bryder sig om usenets opbygning kan jo bare droppe det.
Ingen er mig bekendt tvunget til at følge nyhedsgrupper.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-06 09:21

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Og folk, der ikke bryder sig om usenets opbygning kan jo bare droppe det.
> Ingen er mig bekendt tvunget til at følge nyhedsgrupper.

Touché :)

/Alex

Fra : KsK

Dato : 04-05-06 21:06

:
[...]

skulle det ikke også ha været sagt da man snakke om at opdel foto gruppe
??? jan for fanden mand giv jo bare sig mening til kende hvis man brugt
den være gang mand skulle lave om på usenet så kom vi jo aldrig videre ..

KsK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-05-06 07:40

KsK skrev i 445a5ea1$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:

> [...]
> gruppe ??? jan for fanden mand giv jo bare sig mening til kende
> hvis man brugt den være gang mand skulle lave om på usenet så kom vi

Næh - opdelingen kørte lige efter bogen. At nogen så ikke kunne lide 'bogen'
er jo så bare ærgerligt - for dem!

vh
Jan
http://jan.boegh.net/foto.htm |

Fra : Brian S

Dato : 02-05-06 21:14

Ja, det er store personligheder, der råder her!

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-05-06 22:35

[...]

Køb du bare en Canon 5D, den er fantastisk.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-05-06 15:13

Hans Kruse skrev:
> [...]
> til rådighed.
>
> Køb du bare en Canon 5D, den er fantastisk.

Øhh jeg tror han mener Minolta 5D, men det er nu også et godt kamera,
helt på højde med D50, EOS 350 og deslige, men du kan ikke bruge dine
gamle objektiver på huset med mindre du køber en slags adapter, din
flash skal også opgraderes.
Alt det vrøvl med at Minolta er stoppet med kameraer skal du ikke tage
så tungt, Sony har overtaget og de har allerede lovet at bruge Minoltas
bajonet fatning i fremtiden.
Du kan læse mere om det her.
http://www.dyxum.com/columns/other/sony/alpha.asp
og mere om Minolta 5D her. http://www.dyxum.com/gear/camera/d5d/index.asp
Har selv et Minolta 7D og det er et suveræn kamera.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : bo

Dato : 06-05-06 13:51

On Fri, 05 May 2006 16:13:00 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:

>Alt det vrøvl med at Minolta er stoppet med kameraer skal du ikke tage
>så tungt, Sony har overtaget og de har allerede lovet at bruge Minoltas
>bajonet fatning i fremtiden.
Dvs at de har brugt 2% og skrottet resten! Det siger vel alt.

Fra : Jakob

Dato : 06-05-06 15:13

In article <tn6p52t1dlfjrp4sfvbs12ust8v3gcl2q8@4ax.com>, bo@bo.dk
says...

> Dvs at de har brugt 2% og skrottet resten! Det siger vel alt.

SIkke da noget sludder. Der var mange fede features ved konica minolta
og de tilbyder på enkelte områder unik teknologi specielt indbygget
billedstabilisator.

Hvis man har brug for at tage mange billeder ved høj iso er det ikke et
oplagt valg, ellers er det bestemt værd at overveje.

Du ved da vist ikke hvad du snakker om.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-06 17:21

bo skrev:

> Dvs at de har brugt 2% og skrottet resten! Det siger vel alt.

Ved du selv hvad du snakker om ?
Nu er det ikke alle der vil render rundt med et discount plastik Canon
eller Nikon dslr.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 18:06

On Sat, 06 May 2006 18:21:17 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:

>Ved du selv hvad du snakker om ?
>Nu er det ikke alle der vil render rundt med et discount plastik Canon
>eller Nikon dslr.

Nååå, du mener sådan noget som Nikon D70, der smækker KM 7D af banen
på stort set alle punkter, til den halve pris?
Jow jow, godt man ikke ved SÅ meget, at man vil betale det dobbelte
for det helve :D

/Alex

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-06 21:19

Alex Linaa skrev:
> On Sat, 06 May 2006 18:21:17 +0200, Martin Vollert <"Mit
> fornavn"@ertele.dk> wrote:
>

> Nååå, du mener sådan noget som Nikon D70, der smækker KM 7D af banen
> på stort set alle punkter, til den halve pris?

Det kan så diskuteres.

> Jow jow, godt man ikke ved SÅ meget, at man vil betale det dobbelte
> for det helve :D

Man kan godt høre du ikke arbejder med Minolta det er jo ikke
plastik men titaniums hus F.eks, jeg er sikker på Minolta(nu Sony) kunne
lave 7D huset lige så billigt som de andre hvis de var parat til at gå
på kompromis med kvaliteten og lave alt i plastik.
Men ikke mere snak om hvem og hvad er best det er jo religion og så
bliver man aldrig enig (se bare mellemøsten), men jeg kan blot ikke
klare en kommentar som Bo kommer med da han sikkert aldrig har holdt et
7d i hånden deslige arbejdet med det.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-05-06 21:38

Martin Vollert wrote:

> [...]
> bliver man aldrig enig (se bare mellemøsten), men jeg kan blot ikke
> klare en kommentar som Bo kommer med da han sikkert aldrig har holdt et

Jeg har fotograferet med Nikon grej siden 1968, og brugt den oprindelige
'F', senere Fnt, herefter Fg, F3(titan) F4 og sidst D2X. Så jeg ved ikke
hvor du vil hen med beskyldninger som "han sikkert aldrig har holdt et
7d i hånden". Nej, det ved Allah jeg aldrig har, og jeg har ved Gud
aldrig haft behov for det.

Bo //

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-06 21:48

Bo Bjerre skrev:

> [...]
> aldrig har holdt et
> 7d i hånden". Nej, det ved Allah jeg aldrig har, og jeg har ved Gud

Nu ved jeg jo ikke engang om i er en og samme person ?, men hvis du er
tilfreds men Nikon (gud være med dig) så er det da fint.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-05-06 19:01

Martin Vollert wrote:

> Nu er det ikke alle der vil render rundt med et discount plastik Canon
> eller Nikon dslr.

Nej, da:
http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=945&catId=91

Bo //

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-06 21:34

Bo Bjerre skrev:

> Nej, da:
> http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=945&catId=91

Jeg tro ikke at den anden Bo har sådan et hus, ja det med mindre i er
den samme.