Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF-kort til 350D
Fra : Kim

Dato : 26-04-06 20:01

Der findes jo efterhånden et utal af forskellige CF-kort,
til ligeså forskellige priser. Jeg er nogenlunde med på, at
man somregel får mere stabilitet for pengene ved at købe
et "mærke-kort", mener der rimelig forskel på performance
af kameraet, hvis man købet et "ulta-extreme-kort" fremfor
et standardkort. Jeg tænker på billeder/sek, da jeg ret ofte
tager 3-5 billeder på stribe.
Findes der en nyere test af CF-kort ?
Mvh, Kim

Fra : Bo Andersen

Dato : 26-04-06 21:08

> Findes der en nyere test af CF-kort ?
> Mvh, Kim
Nyere test er det vel næppe, men giver god indikation om hvordan
forskellige kort performer.
Sandisk sidder ret tungt på top10....
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7699

Har selv et 1GB Kingston Elite Pro, og det kan sagtens følge med
mit knipseri.
Venligst, Bo Andersen.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-04-06 21:07

"Kim" <No@money.dk> wrote in message
> [...]
> af kameraet, hvis man købet et "ulta-extreme-kort" fremfor
> et standardkort. Jeg tænker på billeder/sek, da jeg ret ofte

Den væsentligste del skal kameraets buffer tage sig af.
Kortets hastighed spiller mere en rolle for hvornår man kan tage næste
serie.
Kortets hastighed spiller også en rolle for hvor hurtigt billederne kan
overføres til en PC (hvis man har en hurtig læser og disk), og hvor hurtigt
kameraet kan vise billederne.

> Findes der en nyere test af CF-kort ?

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7699

Ellers kan du:
* Søg på Google på denne gruppe - det bliver jævnligt debateret
* Køb et Sandisk Ultra II
* Spar lidt penge og køb et Kingston Elite Pro, som er lidt langsommere
men ikke dårligt
* Lad være med at købe et Sandisk Standard - det er et dumt sted at spare
* Køb et Sandisk Extreme hvis det skal være superfint, selvom det ifølge
ovenstående ikke er hurtigere end UltraII

Køb ikke mindre end 2Gb, sådan som prisen er nu.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kim S

Dato : 26-04-06 21:54

> * Køb et Sandisk Ultra II

Har lige købt sådan et 2GB på Ebay i England for £32...
Til de priser kan alle være med
Mvh, Kim

Fra : SuperNova

Dato : 28-04-06 07:34

> Har lige købt sådan et 2GB på Ebay i England for £32...
> Til de priser kan alle være med
> Mvh, Kim

Du skulle vel ikke have et direkte link, jeg er MEGET interesseret
i et 2GB til den pris...

Venligst, Bo Andersen.

Fra : Kim S

Dato : 28-04-06 09:51

"SuperNova" <BoNaur@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Du skulle vel ikke have et direkte link, jeg er MEGET interesseret
>i et 2GB til den pris...

http://cgi.ebay.co.uk/SanDisk-2GB-Ultra-II-Compact-Flash-CF-High-Speed-66X-UK_W0QQitemZ7614001108QQcategoryZ18871QQrdZ1QQcmdZViewItem

f. eks. Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 00:37

Da Canon EOS350D ikke er i stand til at producere mere data end ca. 6-7 MB
pr. sekund, uanset hvor længe du holder knappen nede, så får du kun "værdi
for pengene" hvis du anvende en kortlæser og bruger PC'en til at tømme
kortet, idet det kun er en PC der vil kunne udnytte den store hastighed.

Jeg har selv et af de aller langsomste 2GB CF kort som er ca. 1 år gammelt,
og jeg kan ikke mærke at kameraet skulle være langsomt med dette kort.
Heller ikke ved gennemsyn af billeder via. LCD displayet.

Konklusion: køb det billigste kort.

Mvh
Jesper