Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot S80
Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-06 15:41

Overvejer stærkt at købe et Canon Powershot S80 (og et undervandshus)
nogen der har hørt om der er et S90 på vej ?
Eller har noget positivt/negativt at sige om det ?

mvh
michael

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Asle Bjerva

Dato : 26-04-06 18:30

"Michael Holm" <fakeemail@anthro.ku.dk> skrev i melding
> Overvejer stærkt at købe et Canon Powershot S80 (og et undervandshus)
> nogen der har hørt om der er et S90 på vej ?
> Eller har noget positivt/negativt at sige om det ?

Har ikke hørt om noe S90. Størrelsen på S40 - S80 er nok for stor for å
forsvare en ytterligere utvikling, alle SKAL ha ultrasmå kameraer nå for
tiden, og kameraet er større og tyngre enn sine konkurrenter. Det tar også
bedre bilder men det er det visst ingen som bryr seg med lenger :)
Jeg har et S50 og et S70. Det er meget bra kameraer. Har vel 5-6000 bilder
med begge uten noen feil. At det er ALLE manuellmuligheter er meget bra.
S80 har 8 Mpix S70 har 7. Begge har skikkelig vidvinkel, men den gir noe
fortegning ved 28mm, dette kan lett korrigeres.
S70 har RAW mulighet, og det har ikke S80. RAW er visstnok meget praktisk
ved undervannsfoto da en som oftest må fargekorrigere, og det kan gjøre fra
RAW uten kvalitetstap. Jeg bruekr selv RAW format til "vanskelige"
blandingslys bilder, nettopp av den grunn. De eneste to ting jeg savner er
mulighet for ekstern blits og fjernutløser.
Man kan få S70, som har samme objektiv, men altså noe mindre oppløsning,
rimlig om det er noen som har det på overligger lager i butikk.

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Bo Andersen

Dato : 26-04-06 18:48

> S70 har RAW mulighet, og det har ikke S80.
> Asle Bjerva, Oslo
> E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Meget underligt, for mit gamle S40, som stadig tager
gode billeder har mulighed for RAW-optagelse.
Venligst, Bo Andersen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-04-06 18:57

Bo Andersen wrote:
> Meget underligt, for mit gamle S40, som stadig tager
> gode billeder har mulighed for RAW-optagelse.
> Venligst, Bo Andersen.

Indtil S70 er det "rigtige" Sxx modeller - fra S80 kan man dels ikke længere
bruge raw og man kan heller ikke længere bruge CF-kort, men er gået over til
SD-kort.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Gert Medom

Dato : 26-04-06 22:10

"Bo Andersen" <no_spam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Meget underligt, for mit gamle S40, som stadig tager
> gode billeder har mulighed for RAW-optagelse.
> Venligst, Bo Andersen.
Yes!

Jeg gik ind til en fotohandler i Århus, der ikke ville tro mig, da jeg sagde
at S80 ikke havde RAW mulighed. Han måtte dog give mig ret da han havde
tjekket efter. Det er åbenbart ikke alle nye modeller, der er bedre end de,
som de erstatter...

/ Gert

Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-06 22:16

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> tjekket efter. Det er åbenbart ikke alle nye modeller, der er bedre end de,

hvis man så skulle sige noget godt om S80 i forhold til S70 (udover
megapixel :) - hvad skulledet så være ?

Fra : cr

Dato : 27-04-06 00:04

Michael Holm wrote:

> hvis man så skulle sige noget godt om S80 i forhold til S70 (udover
> megapixel :) - hvad skulledet så være ?

At det var godt jeg ikke købte S80, da Bilka, Føtex og Merlin stadig har
nogle stykker liggende af S70, hentede en S70 da prisen var sat godt
ned, de har nu hævet den igen.

cr

Fra : Kim

Dato : 29-04-06 00:50

"cr" <oz4dik@oz4dik.dk> skrev i en meddelelse
> At det var godt jeg ikke købte S80, da Bilka, Føtex og Merlin stadig har
> nogle stykker liggende af S70, hentede en S70 da prisen var sat godt ned,
> de har nu hævet den igen.

Hvad var prisen da ?
Kigger osse på S80. Er det bedre/dårligere end Ixus700 ?
Men Sony P200 er osse med i opløbet. Koster næsten kun det halve...

Mvh, Kim

Fra : cr

Dato : 29-04-06 01:23

Fra : Michael Holm

Dato : 29-04-06 08:23

cr <oz4dik@oz4dik.dk> wrote:

> [...]

Mod ca. 3600 kr. for et S80... hvorfor betale de ekstra 600 kr..?

Fra : cr

Dato : 29-04-06 10:00

http://www.letsgodigital.org/en/camera/specification/compare/922-728-1033-834.html

Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-06 18:55

Asle Bjerva <abuse@microsoft.com> wrote:

> [...]
> Man kan få S70, som har samme objektiv, men altså noe mindre oppløsning,
> rimlig om det er noen som har det på overligger lager i butikk.

Tak for svar.

Jeg har også overvejet S70 - den har jeg set billig en del steder... men
som du selv skriver er små kameraer på mode :) S80 er vist en centimeter
kortere - har kun prøvet at holde en S70 i hånden, den virker lidt stor
når man er vant til et IXUS (v2) - men det er ret lækkert med alle de
instillingsmuligheder der er (hvis jeg ellers kan finde ud af dem :)

Havde ikke tænkt på det med RAW iforhold til undervandsfoto.. :(
Ikke at jeg skal særlig dybt, det er mest lige under overfladen i havet
ved Korsika.

Det kunne godt være jeg skulle vælge S70 istedet...

Andre der har erfaring med hobby fotos lige under havoverfladen ?