Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
USM eller ej
Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 26-04-06 08:42

Hej!

Jeg kigger lidt på linser til 350D kameraet. Jeg finder en som hedder
50mm f:1,8 både med og uden USM (Ultra Sonic Motor). Prisforskellen er
stor (ca. 800 => ca. 2500)

Hvad får jeg for de penge?

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : BennyT

Dato : 26-04-06 09:47

Hej Lars,

Den billige 50mm f:1,8 er udført i plastic, også fatningen!! den dyre er
50mm f:1,4 med USM den skulle være hurtigere og mere lydløs, og nogle påstår
at det er en bedre optik, efter som at det er en f 1,4 er der også en anelse
mere lys.

Ellers kan du læse mange (forskellige) meninger i div. reviews på nettet
f.eks.:

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=30&sort=7&cat=2&page=1

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=29&sort=7&cat=2&page=1

med mange flere