Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sort billede mad slave flash
Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 26-04-06 07:47

Da jeg havde en slaveflash liggende, skulle der lige eksperimenteres lidt
men ved et af slaveflashens 5 indstillingsmuligheder, som hedder "flash
fires w/o delay" bliver billederne sorte, men ellers virkede det altsammen
fint med nogle af de andre indstillingsmuligheder.

Men jeg er nysgerrig efter at vide hvorfor billederne bliver sorte, er der
nogle derhar et bud?

Min opsætning bestod af et Olympus E500 med FL-36 ekstern flash og ca. 1 m
ved siden af et stativ med Soligor slaveflashen.

mvh Arne

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 26-04-06 08:07

"Arne J. Nielsen" <a.j.nielsen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle derhar et bud?
>
> Min opsætning bestod af et Olympus E500 med FL-36 ekstern flash og ca. 1

Blitzen er udløst ved det lys kameraet bruger til at indstille hvidbalancen
med.
Mvh
Kenneth

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-04-06 13:27

Kenneth Villefrance skrev:

> Blitzen er udløst ved det lys kameraet bruger til at indstille
> hvidbalancen med.

Ehh.. Man har vel ikke brug for at måle hvidbalance
ved blitzoptagelser?
Men ellers er det vel dét der sker. Slaven brænder af sammen
med præ-blitz'et og er slukket når selve billedet tages.

Peter Schrøder

Fra : Pepe

Dato : 27-04-06 12:27

"Arne J. Nielsen" <a.j.nielsen@adslhome.dk> skrev i meddelandet
> [...]
>
> Min opsætning bestod af et Olympus E500 med FL-36 ekstern flash og ca. 1 m
> ved siden af et stativ med Soligor slaveflashen.

Sätt kameran på M (Manuell) och sätt T (exponeringstid) till 1/160s
Blixtsynktiden på kameran är säkert 1/200s eller lägre, då blir det bra.

Pepe