Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Problemer med Sigma EX HSM 70-200 f:2.8 på~
Fra : CP

Dato : 25-04-06 09:24

Hej gruppe.

Har nogen gjort sig erfaringer med Sigmas 70-200 mm EX HSM f:2.8 på
Nikon-kameraer, bl.a. D70(s)?

Jeg har hørt, at objektivet kan finde på at låse i fokuseringen.

Ved nogen i øvrigt, om ovennævnte objektiv virker korrekt sammen med Nikon
D200?

mvh Carsten

Fra : Kenneth K.

Dato : 25-04-06 10:53

On Tue, 25 Apr 2006 10:23:46 +0200, CP <cbfgged33hh@jubii.dk> wrote:

> Har nogen gjort sig erfaringer med Sigmas 70-200 mm EX HSM f:2.8 på
> Nikon-kameraer, bl.a. D70(s)?
>
> Jeg har hørt, at objektivet kan finde på at låse i fokuseringen.

Ja, det er rigtigt. Jeg har et D70 og Sigma-objektivet og ja, objektivet
låser nogle gange. Jeg ser ingen mønster i det, det sker bare nogle gange.
Det er ikke sådan at jeg egentlig er generet af det, da der typisk går
uger imellem at det sker. Tænd, sluk og problemet er løst. Det lærer man
hurtigt og det tager højst en halvt sekund.

Svjh. kan en rechipning af objektivet løse problemet. Jeg har snart haft
mit objektiv i 2 år, men det er egentlig ikke noget jeg gider at spilde
tid eller penge på. For mig er det ikke det store problem.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : WhiteDog

Dato : 25-04-06 13:37

CP wrote:
> [...]
>
> Jeg har hørt, at objektivet kan finde på at låse i fokuseringen.
>
> Ved nogen i øvrigt, om ovennævnte objektiv virker korrekt sammen med Nikon

På D200 virker det slet ikke, før det bliver rechippet. Det gælder
generelt alle Sigma HSM objektiver.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 25-04-06 22:37

"WhiteDog" <whitedog@voodoo.dk> wrote in message
> På D200 virker det slet ikke, før det bliver rechippet. Det gælder
> generelt alle Sigma HSM objektiver.

Det er vist ikke korrekt.

--
Venligst,