Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Definition på forkortelser for Cannon o
Fra : Lars Brink

Dato : 20-04-06 15:05

Hejsa!

Jeg har et gammelt Sony 3.2 Mpixel camera som er 2-3 år gammelt. Jeg vil
gerne have lidt mere prof. udstyr, men uden at det skal koste en formue.
Jeg er lidt hooked på et 350D som i også har snakket om og over til 30D
synes jeg ikke der er en stor forskel set med mine almindelige øjne. Mit
startbudget er omkring 7500-8000 dkr.

Jeg til tro at jeg går fra en gammel skoda til en komfortabel
familiebil. Eneste ting er videosekvenser og størrelsen af det man skal
have med for at tage billeder som gør at man måske ikke får taget så
mange hverdagsbilleder.

Hvad skal jeg købe af 'statpakke' for at blive hooked på at tage nogle
super billeder både af min datter og familie men også mine kommende ture
til Finland/Estland og sidst på året Colombia. Jeg tænker på ekstra
batteri, linser etc.

Evt. gode links til steder hvor jeg kan læse mere.

Jeg har ligeledes kigget på en masse forkortelser som jeg gerne vil have
definteret:

Hvad betyder:
EF
EF-S
BG-E3
Makro
EF-L
DC
DO
MP-E

Her er nogen jeg har fundet:
USM = Ultra Sonic Motor
IS = Image Stabilisator

Mange hilsner,
Lars

Fra : B.S.

Dato : 20-04-06 15:53

Lars Brink skrev:
> Hvad betyder:

> Makro

Macro er MEGET nærbillede billeder.

> EF-L

Canons dyre og bedste serie. Bruger dem selv.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Lars Brink

Dato : 20-04-06 16:12

Hvad betyder:
EF
EF-S
BG-E3
DC
DO
MP-E

Her er nogen jeg har fundet/fået svar på:
USM = Ultra Sonic Motor
IS = Image Stabilisator

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-04-06 16:27

"Lars Brink" <usenet2006@papayaSLETconsulting.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> USM = Ultra Sonic Motor
> IS = Image Stabilisator
> Makro = Macro er MEGET nærbillede billeder.

EF = Fatningen på Canon EOS kameraer
EF-S = Fatningen på nyere digitale EOS huse, EFs optik kan ikke bruges på
ældre digitale og analoge EOS huse.
BG-E3 = Batterigreb til EOS 350D
DC = Kan være en serie videokameraer DC xx
DO = Et system der kan gøre teler kortere se:

http://www.dpreview.com/news/0401/04012902canon70300do.asp

MP-E = Speciel Macrooptik se:

http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/f_lens.html

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Ivar

Dato : 20-04-06 22:05

Leif Langgaard skrev:

> EF-S = Fatningen på nyere digitale EOS huse, EFs optik kan ikke bruges på
> ældre digitale og analoge EOS huse.

Det er objektiver til kameraer, der ikke er full-frame.
Da de ikke skal dække et så stort område, er simplere (billigere)
at lave vidvinkler.
Man skal være klar over, at hvis man senere skifter sit
kamera ud med et full-frame, kan man ikke bruge disse
objektiver.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Lars Brink

Dato : 20-04-06 16:13

Hej B.S.,

> Canons dyre og bedste serie. Bruger dem selv.

Så forkortelsen betyder ikke andet en at det er navnet på en serie?

Har du noget bud på min 'starterpakke'?

Fra : MOA

Dato : 20-04-06 16:16

> Har du noget bud på min 'starterpakke'?

Prøv at kig lidt tilbage i gruppen, dit spørgsmål dukker op ca. hver 3
dag....

Morten

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 20-04-06 18:09

> Prøv at kig lidt tilbage i gruppen, dit spørgsmål dukker op ca. hver 3

Jeg prøver at kigge lidt tilbage for at se hvad der er blevet budt på.

Mange tak.

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 20-04-06 18:10

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-04-06 16:26

> Hvad betyder:
> EF

Canons fatning til objektiver på deres EOS-huse, altså huse med autofokus

> EF-S

Samme som ovenstående, men med den forskel, at bagglasset går længere ind i
huset, og de kun kan anvendes på digitale spejlreflekskameraer (EOS 20D,
30D, 300D, 350D)

> BG-E3

Batterigreb til EOS 350D

> Makro

Til fotografering af små ting på nært hold og stor forstørrelse (betegnelsen
er ikke kun brugt af Canon, men dækker en genre indenfor fotografiet)

> EF-L

Kobling til objektiver, bortset fra, at der her er tale om L-serie
objektiver, hvilket er Canons gode serie = professionelle serie

> DC

Tror du har fat i noget Sigma her, der viser, at objektivet er beregnet til
digitale spejlreflekskameraer med en sensor der er mindre en 1,5× en 35mm
film. Ifølge Canons hjemmeside og katalog er der ingen ting der siger noget
om DC, med mindre vi taler betegnelser på videokameraer.

> DO

En måde at slibe glasset på i objektivet, så det fylder mindre og også vejer
mindre, pga. mindre glas.

> MP-E

Et speciel makro-objektiv

En hurtig måde, prøv www.google.com, www.canon.dk eller et helt tredje sted
på nettet. Det tog mig ca. 5 minutter at finde tingene.

MVH
Thomas

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 20-04-06 18:12

Hej Thomas,

> En hurtig måde, prøv www.google.com, www.canon.dk eller et helt tredje sted
> på nettet. Det tog mig ca. 5 minutter at finde tingene.

Jeg havde været på nettet og kigge mig omking og også fundet nogle gode
sites omkring 350D men de forkortelser så ud til at være meget indforståede.

Mange tak for forklaringerne!

Fra : Martin K. R.

Dato : 21-04-06 08:10

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> noget
> om DC, med mindre vi taler betegnelser på videokameraer.

Så vidt jeg husker er DC betegnelsen på de - efterhånden få - Canon
objektiver der ikke har USM motor.

/Martin